29 Mayıs 2017 Pazartesi

Ezgi'nin Hamilelik Günlüğü - 36. Hafta

Güzel günler BYBO,

Dokuz ayı deviren bir hamile olarak karşınızdayım. Zaman ne çabuk geçti demeyeceğim aksine sanki yıllardır hamileyim gibi hissediyorum. Bu süreci o kadar sindirerek yaşadım ki son günler artık durma noktasına geldi galiba. Neyse ki 10 gün sonra ablamlar geliyor. Kızları görmek ve uzun bir aradan sonra hep beraber olmak kendimi iyi hissettirecek. Tek sıkıntımız eşimin evden çalışması, o yüzden bizim evde durmadan dışarıda takılma moduna girmemiz gerekiyor. 2 bebek ve topal bir hamile ile ne kadar mümkün olacak bilmiyorum gerçi ama çok seçeneğimiz de yok. Onların geldiği zaman 38. hafta içinde olacağım ki bu doğum için her an tetikte olacağımızı da göster-iyor, yürüyüş yapabilirsem benim için iyi olacak o süreçte. Doğum ablam buradayken olsun da günü çok kritik değil. 

İçimdekine sesleniyorum, 40. hafta sonuna kadar doğar mısın? Bu hafta "lohusa farkındalık hastası" imiş. Konuya dair epey yazı okudum, BYBO içerisindeki yeni annelerin ruh hallerini okudum. Çevremdeki iki annenin de lohusa hallerine baya aşinayım. Zor iş kısacası, onu gördüm, bildim. Herkes aynı şekilde etkilenmiyor ama bir şekilde değişikliğe karşı tepki veriyor sanırım. Yanında birileri olanlar biraz daha iyi atlatabiliyor galiba, tek olanlara sabır ve akıl diliyorum. Aynı zamanda ablamı düşününce ilk ve ikinci bebekteki değişim ise gerçekten dağlar kadar. İkincide hem deneyim ve tecrübenin verdiği güç hem de ilk çocukla ilgilenme zorunlu-luğu değil depresyon, ikinci kez anne olduğunu bile zor fark ettirmiş olabilir. Tabii Almanya'da yalnız olması da cabası. Fakat onun ikinci kere anne oluşundaki "kolay" atlatış, annem ve ba-bamda benim için korkunç bir algı yarattı. "Bak ablana ne güzel idare etti" modu şu an iç dünyalarda geziyor. Halbuki o onun deneyimi, benim değil. Bu bebe benim ilk bebem, nasıl olurum bilmiyorum ama istediğim en son şey kıyas olacaktır. Farkında olmadan ablamın bile davranışlarımı eleştirme ihtimalini konuştuk, o süreçte ben ne dersem "eyvallah" modu olması gerektiğini. 
Şu an ailedeki tampon bölgem ablam. Bir şekilde annemi ve diğerlerini eğitecek kişi oldu. Normalde o görev hep benim olurdu, ilk kez ona düştü, merakla bekliyorum. Ben o süreçte nasıl olurum bilmiyorum, rahat bir şekilde geçer mi, uykusuzluk çok mu etkiler, Eren nasıl bir bebek olacak, 2 ay sonra gireceğim sınavın stresi ve lohusalık birleşimi beni ne derece yoracak gerçekten göreceğiz. Fakat bildiğim şu ki o süreçte sadece kendimi ve bebeği düşüneceğim. Yersiz sinirlene-bilirim, belki saatlerce ağlarım, belki de çok az etkilenerek günlük yaşantıma uyum sağlayabilirim; bilmiyorum. Bildiğim çevremdekilerin tek görevi ben ne halde isem bana yardımcı olmak olmalı, beni yormak değil. Gerçi şimdiden yüksek ihtimalle gerçekleşeceğini bildiğim bir konu var; kimseler sevmesin, dokunmasın isteği tavan yapacak! Şimdiden hissediyorum bunu, ilk zamanlar buna saygı duyulması gerektiğini düşünüyorum ama özellikle kayınannem (haklı olarak) ne kadar hoşlanacak bu durumdan emin değilim. Sonuçta umuyorum ki en az hasarla atlatabileceğim bir süreç olur diyerek bu konuyu daha da uzatmadan geçiyorum. 

Hamileliğimin sonuna yaklaşırken şu 9 aylık süreçte boşuna para verdiğim bir iki parça ürün oldu. Bir nevi deneyim olması adına paylaşmak istiyorum. İlki hamile kotları! (Normal hayatta hiç kot giymeyen bir insan olarak yazıyorum bunu) Ne rahat edebildim ne de uzun süreli oldu. Aldığım kot öbür ay popomun büyümesinden dolayı olmamaya başladı. Fiyat olarak neyse ki pahalı olanlardan uzak durmuştum ama totalde 3 tane denediğimi düşünürsek yine de yok yere israf oldu benim için. Yakın zamanda gebe kalmasını beklediğim çok yakın arkadaşıma verdim hepsini, onun rahatça kullanabileceğini düşünüyorum. Diğeri ise tanıdığım ve duyduğum tüm hamilelerin (ablam hariç) sevdiği hamile yastığı. Uzun olanlardan aldım ki en çok onlar tavsiye ediliyordu. Bacak arasına yastık koyup yatmak benim için işkenceden hallice oldu. Hiç kullanamadım. Ortasına yan yatsam sağ sol yastıkların arasına gömülüp hep sırt üstü döndüm. Sonunda denemekten vazgeçip kendisini nadasa bıraktım. Belki emzirirken işimi kolaylaştırır bilmiyorum ama şu an benim için yersiz bir harcama oldu. Tabii ki bu iki ürün için de yazdıklarım tamamen benimle ilgili, kullanıp memnun kalan sayısının çok daha fazla olduğunu biliyorum ama yine de benim gibiler de vardır elbet. İyi ki almışım dediğim şey ise hamile taytları. İki tane kalın, kısmen daha kaliteli tayt aldım ve aylarca kursta o ikisi ile idare ettim. Hiç bozulmadı, zarar görmedi, aynı sapasağlamlık ile duruyor. Bir kere daha hamile kalsam yine 5 - 6 ay beni götürürler. 

Yine bu süreçte en fazla kullandığım diğer ürün ise İKEA'nın en klasik yarı sallanan sandalyesi. Yıllardır evde var olan ama annem dışında hemen hemen kimsenin kullanmadığı o sandalye benim can dostum oldu. Belimi sarıyor, karnıma baskı yapmıyor, kalkmak ve oturmak çok kolay. Bu gidişle emzirme süresince de benim favori mekanım olacak gibi. Aynı zamanda ablamın BYBO'dan öğrenip yaptığı vücut kremi ile tenim yumuşacık oldu, hemen her gün sürdüm. Devamlı kuruyan cilde sahiptim, epey nemlendi; kuruluktan çatlayan bacaklarım kendine geldi. Tabii bu kadar nemlendirme karnımda çatlak olmasını engelledi mi? Hayır. Ailede herhangi birinde çatlak var mı? Hayır. Bu konularda vücudum çok tatlıdır söylemek isterim. Bu hafta nst kontrolü vardı, bir sıkıntı yok. Bebemin keyfi yerinde. Haftaya doktor kontrolümüz var. Sanırım doğuma dair az çok karar vereceğimiz bir hafta olacak. Geçen hafta bahsettiğim doğum isteklerimi konuşacağım, en azından kafalarda bir fikir olsun istiyorum, kalanı süprizlerle dolu bir süreç olacaktır, hevesle bekliyorum. 

Son olarak günlerce yazsam içimdeki siniri, hüznü anlatamam. Vicdanı sızlamadan bir kadına, bir anneye, bir insana, yaşı kemale ermiş bir bireye o davranışı reva gören tüm zihniyetlere, insanlara, ideolojilere hepsine ayrı ayrı lanet olsun! Buradan da bilinsin ki o kadın benim de annem!

Ezgi

2 yorum:

  1. o yastıkları hamileyken ben de kullanamamıştım ama, bebiş oturmaya yakın destek durabildiği zaman baya iş görüyor :) vermeyin kimselere :)

    YanıtlaSil
  2. Merhaba!!!

    Mali yardıma mı ihtiyacınız var?

    * $1000 - $10,000,000 aralığında
    * 3% faiz oranı
    * Uygun fiyatlı kredi geri ödeme planları

    Her türlü krediyi şu adresten e-postayla almak için lütfen bizimle iletişime geçin: universalfunds1@hotmail.com
    Hücre numarası: +1 (914) 517-3229

    İçtenlikle.
    Selamlar.

    YanıtlaSil

Yorumunuz için teşekkür ederim

Bebek Yapım Bakım Onarım

Bebek Yapım Bakım Onarım