28 Ocak 2017 Cumartesi

Ezgi'nin Hamilelik Günlüğü - 18. Hafta

Selamlar BYBO ahalisi; 

Bir haftayı daha kapatırken, karda kışta gittiğim sınavların sonucunu aldım ve dördüncü kere ün-iversiteden mezun olduğumu öğrenmiş bulunmaktayım. Madem akademisyen olamadım deyip, kendimi başka sektöre vermenin getirisi de bu oldu. Yeni alan ile ilgili iki yüksek lisans yapmam gerekti. Sanırım bir süre başka bir üniversiteye gitmeyeceğim (gerçi doktorayı içten içe düşünmüyor değilim). Önümde 3 aylık yoğun bir kurs süreci, sonrasında da Temmuz sonu büyük bir sınav dizisi var. İşler yolunda giderse, doğum yapalı henüz bir ay kadar olmuşken, cumartesi - pazar sabah 9’dan akşam 6’ya kadar nasıl gireceğim sınavlara bilmiyorum ama onu da ilerleyen zamanlarda düşünelim. Şimdilik yeni mezuniyetin tadını çıkarayım… 
Bu hafta canımı sıkan küçük bir mevzu yaşandı. Geçen hafta rutin idrar ve kan testi yapılmış, kan testleri temiz çıkarken, idrarda enfeksiyon olduğu görülmüştü. Bunun üzerine hem idrar hem de vajinal kültür örneği verdim. Ne yazık ki vajinal kültürde, dirençli iki farklı enfeksiyon olduğu ortaya çıktı. Öyle ki normal antibiyotik kullanımında ölmeyen cinsten mikroplarım varmış! Bu nedenle haftayı iğne olarak geçirdim diyebilirim. O kadar dikkat etmeye çalışırken, antibiyotik iğne olmak canımı sıksa da buna da şükür diyip geçiyoruz. Bir kaç hafta sonra yeniden kültür alınacak, umuy-orum defolup gitmiş olacak mikroplar vücudumdan! Bebeğe ve bana zarar vermeden bu iş gelmiş geçmiş olsun diyelim. Kendimi bildim bileli çok hareketli bir bilinçaltım vardır. Rüyalarımın her biri şenlik (!) edasında geçer ve ben, hemen hepsini uyandığım vakit hatırlarım. Hatta öyle rüyalarım - kabuslarım oluyor ki etkisinden gün boyu çıkamıyorum. Fakat bu son bir aydır kendimi aşıyorum artık. Hamilelikte hormonlara bağlı (sanırım) rüyaların ilginçleşeceğini biliyordum ama bu kadarını beklemiyordum. Dünyanın sonu, gökten yağan köpekler, çorapların konuşması, kedi doğurmam, deniz üstünde yürümem, göktaşının içinden Fikret Kızılok çıkmasına kadar fantastik boyutlardayım. Bir de bun-ların ağır kabus ya da iç sıkıcı versiyonları oluyor, onlara hiç girmiyorum. O günler ruhum sıkışarak uyanıyorum. Bu rüyaların daha başlangıç olduğunu, son iki ayda yoğunlaşacağını bilmem beni bilinmez heyecanlara gark etmiş durumda. 

Kilo mevzusunu bir süreliğine kapattım sayılır. Sevgili kocam, aralıksız söylenmelerime daya-namadı ve evdeki tartıyı sakladı. Neyse ki yaptı! Artık sapık gibi her sabah çıkıp gram hesabı yap-maktan yorulmuştum. En son da hem iki farklı doktordan; ‘bu senin genetik mirasın, sen doğru beslen, sporunu yap, kalanını bırak’ minvalinde cümleler duyunca kabullenme sürecim biraz daha hızlandı sanırım. Bu nedenlerle doktordan doktora tartılmak özellikle psikolojik açıdan daha sağlıklı olacak benim için. Geçen hafta alışverişten bahsetmiştim ve ilk ürünlerim gelmeye başladı. Sağolsun bir arkadaşım göğüs pompası ve beşik için nevresim almış. Ben de indirim zamanından fırsat, araba koltuğu / puset ve bebek arabası ile başlayarak en masraflı grubu aradan çıkardım. Bu bana bir süre yeter. Bir iki ay sonra da ikinci postaya geçerim. Ayrıca haftaya ablamdan beşik ve kıyafetler gelecek, onlar da beni epey rahatlatacaktır. Bu haftalık havadis ve duygu karmaşıklığım bu kadar. Haftaya daha güzel haberlerle aranızda olmayı diliyorum. 

Haftaya görüşmek üzere! Sevgiler...

Ezgi

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumunuz için teşekkür ederim

Bebek Yapım Bakım Onarım

Bebek Yapım Bakım Onarım