7 Ocak 2017 Cumartesi

Ezgi'nin Hamilelik Günlüğü - 15. Hafta

Selamlar; 

14.haftayı büyük bir haberle kapatarak 15. haftaya merhaba demiş bulunuyorum. 14.haftanın son günü gittiğim doktor kontrolünde “oğlumu” görmüş olduk. Bu saatten sonra değişir mi bilmiyorum ama an itibari ile erkek annesi adayıyım ve bu benim için büyük bir haber. Nedenine gelmeden önce şunu söylemeden geçemeyeceğim, üç aydır ilk kez deliksiz bir uyku çektim. Ne tuvalete kalktım ne kabus gördüm ne de yok yere uyandım. Derin uykumu da yeni habere borçlu olduğumu düşünüyorum, tahminimin aksine ben bayağı bu cevabı bekliyormuşum yahu. Evet sevgili okuyucular benim oğlum oluyor :) 
Şimdi neden benim için büyük bir haber ona geleyim; Biz iki kızkardeşiz, ablam var. Kuzenlerimin çoğunluğunu kızlar oluşturuyor. Ailenin sayılı erkekleri ise benden hep büyük yani onların bebeklik ya da çocukluklarına dair pek bir anım mevcut değil. Uzun yıllar komşu çocuğu, aile dostunun çocuğu dışında yakınımda bebek olmadı, olanlar da hep kızdı. Son üç yıldır ise bebeklerle çok iç içeyim ve evet onlar da kız. Yeğenlerim kız, şefimin kızı oldu, kurstan arkadaşımın kızı oldu. Anlayacağınız kız bebeklere çok alışkınım. Özellikle yeğenlerimden, bakımlarına karşı da baya bilgiye sahibim. Kız bebeklerinin altını değiştirirken nasıl silinmeli, idrar yolu enfeksiyonuna karşı nasıl dikkat edilmeli, vajina yapışıklığı durumunda ne yapılmalı… Bunun gibi genelinde kız bebeklerine özgü bilgilere gayet sahibim. Ama erkek? İşte benim için büyük bir bilinmez ile karşı karşıyayım. O sebepten bende biraz panik havası hakim. 
Bu yazdıklarım yanlış anlaşılmasın, ilk başta da dediğim gibi oğlum olacağı çok heyecanlı ve mutluyum sadece duruma yabancıyım (yalnız bu yabancı olma durumu tamamen erkek bebeler ve çocuklar için geçerli, arkadaş olarak erkeklerle kısmen daha iyi anlaştığım kesin). Tabii ki pek çok şeyi yaşarken zaten öğreneceğim, annelik esas o zaman öğreniliyor (diyor herkes) ama benim gibi kontrolü elinde tutmayı seven (korkunç bir huy) bir insan için anlık paniğe neden olduğunu göz ardı edemeyeceğim. Özellikle sünnet konusu büyük bir bilinmez, faydalı mı değil mi? Artı eksi yapıldığında ne çıkacak, bu ülkede sünnetsiz bir çocuk olarak büyümek sıkıntı olmayacak mı? Zorunlu sünnet durumunda anestezi almalı almamalı mı? Hangi yaş aralığı gibi gibi… Benim için büyük ve çözülmesi gereken derya bir konu bu. Bunun gibi başka konuların da karşıma çıkacağına eminim. BYBO Grubu, makaleleri ve konulara dair araştırmam gerekenleri şimdiden not almaya başlamış bulunuyorum. Bundan sonrası bol okumalı günler… Geçenlerde takip ettiğim bir blogda şöyle bir yazı gördüm; ‘hep mi kumdan kaleler yapacağız?’. Bunu yazan bir erkek annesi idi ve evet kız çocukları ile yapılacak daha farklı şeylerden sanırım uzak olacağım. Keşfedilecek yepyeni bir alan var önümde, benim gibi ağır aktivite sporlarında çok zorlanan biri için değişik tecrübe olacağı kesin. Kim bilir belki oğlum da benimle yoga yapmayı sever ya da ben yaparken üstümden atlamayı dener göreceğiz :) 

Bu haftalık da benden bu kadar. Haftaya görüşmek üzere... Herkese huzurlu, sağlıklı ve barış dolu bir yıl diliyorum…

Ezgi

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumunuz için teşekkür ederim

Bebek Yapım Bakım Onarım

Bebek Yapım Bakım Onarım