1 Nisan 2015 Çarşamba

Melek'in Hamilelik Günlüğü — 15. ve 16. Haftalar

Herkese Merhaba,

15. Hafta

14+2’de doktor kontrolüne gittik. Maaşallah her şey yolunda ☺. Ama yine göstermedi bizim ki… Halbuki ben alışveriş yapmaya çok meyilliydim. Neyse sağlıklı olsun da ben beklerim… Bu hafta mide yanmalarım biraz azaldı. Ama sağlıksız mı besleniyorum acaba diye düşünüyorum. Akşamları mantı, makarna gibi şeyler yemeğe başladım. Ayrıca son 5 hafta da 2,5 kilo aldım. Böyle gitmemesini umuyorum.  Ama yürüyüş bandında düşük hızla bile olsa yürümem yasak. PCOS’lu biri olarak kilo almaya ve hareketsizliğe olan dirençsizliğim sanırım bu kilo artışını tetikliyor. 20 hafta sonuna kadar böyle olacak, düşük riskini iyice atlattıktan sonra yürüyüş bandına çıkabileceğim. Şu anda dışarıda yürümek için de vakit ayıramıyorum. İnşallah bundan sonra havalar düzelince bir şekilde ayarlayacağım… 

14+3’te çok şiddetli baş ağrısı yaşadım. Kan hacminin artmasından kaynaklandığını biliyorum ama bu sefer daha şiddetli oldu. Sabah uyandığımda sanki gece hiç uyumamış gibiydim. Tüm gün boyunca ne uyuyabildim ne de yerimden kalkabildim. Ertesi gün daha iyi oldum ama böyle ara sıra bu ağrılarla baş etmeye çalışacağım sanırım. Burun tıkanıklığı da hamileliğin bu dönemlerinde olabilirmiş. Sanırım bende de oluyor. Burnum tıkandıkça da baş ağrım artıyor. Bu da aynı şekilde kan basıncı ile alakalı bir durummuş. 12. haftaya kadar kullandığım vajinal jel hala parça parça gelmeye devam ediyordu. Bu sefer doktor kontrolümüzde bundan bahsettim. Karın ultrasonu sonrası vajinal muayene ile kalan parçalar temizlendi. Sanırım daha uzun süre kaldığında mantar vb. enfeksiyonlara yol açmaması için böylesi bir durumla karşılaşırsanız bunu doktorunuza bildirin. Bu sefer ilk defa sadece karın ultrasonu ile seyrettim bebeği. Görüntü, vajinal ultrason gibi net değildi. Zaten karnımdan yaptığım kan sulandırıcı iğneler nedeniyle görüntünün biraz bozuk olacağını gittiğimiz perinatolog söylemişti. Biraz buğulu göreceğiz artık bebişi ☺. 

Artık tüm boy olarak fotoğrafını alamıyoruz. Belki bir dahaki sefere bir portre çekim alabiliriz. 19-20. haftalarda yine perinatologa gidip detaylı ultrason çekimi yapılacakmış. Artık yeni konum bu, bunu araştıracağım. Yine bir ton para vereceğiz, biliyorum. Ama iş bu raddeye gelince de yaptırmam diyemiyor insan… Bence önemli olan; bir sorun varsa buna anne karnında müdahale edilebiliyor mu? Bir şey yapamıyorlarsa neden yapacağız ki bu taramayı? Bu konuda bana fikir verebilecek olan varsa çok memnun olurum. Sağlıcakla kalın… 

16. Hafta 

Bir değişiklik yok. Mide yanmalarım devam ediyor. Eğer bu bebek saçlı doğarsa bunun mide yanması ile ilgili olmadığını anlatan bilimsel makalelere nanik yapmak istiyorum. Bu hafta itibariyle pantolonlarımı daha fazla zorlamamaya karar verdim. Etek ve elbiseye geçiş yaptım. Bir tane de hamile pantolonu aldım. Ama şuanda biraz büyük gibi, belki 1-2 hafta sonra giymeye başlarım. Her zaman kilolu biri olduğumdan “aşırı kilolu” zamanlarımdan kalma elbiselerim kurtarıcı oldu. 7 sene önce aldığım bir elbisemi kıyamayıp bugünler için saklamıştım. İyi yapmışım ☺. Ayrıca çatlak önleyici olarak ne kullanayım diye düşünürken doktorumun bir yağ ve bir jel alıp birlikte kullan tavsiyesi üzerine Mustela’nın yağını aldım. Her vücut her ürüne farklı tepki gösterebiliyormuş. Bu nedenle iki ürün kullanmak her zaman daha iyi olabilir dedi doktorum. Dediğim gibi karnım zaten geniş olduğundan, senelerce kilo alıp vermekten zaten esnek ☺ Ama göğüslerimi daha gergin hissediyorum. Aldığım yağı göğüslerime uyguluyorum. Umarım göğüslerim çatlamaz. 


Doktorum badem yağını da tavsiye etti. Ama benim bazı yağlar konusunda çekincelerim var. Mesela badem yağı saçları beslesin diye kullanılan bir yağ. Bunu karnıma sürerek orada tüyleri güçlendirmek istemiyorum. Çünkü benim vücudum PCOS nedeni ile tüylenmeye son derece müsait. Böyle bir ihtimali bile düşününce bu alternatifi eledim. Zeytin yağı, üzüm çekideği yağı vb. ürünler de benim için aynı kategoride yer alıyor. Ayrıca bunlar doğal fakat sürmek ve o esnada etrafı kirletmeden ellerinizi temizlemek ve kıyafetlerinize bulaştırmamak ayrı problemler. Zaten kendime çok vakit ayıramayan biri olarak böyle meşakkatli uğraşlara girişemeyeceğim. Elimi yağlandırmayan mustela ile devam edeceğim ☺. Evet doğal değil, ama ben üşengecim ☹.  Bunları yaptıkça kendimi daha fazla hamile gibi hissetmeye başladım. Ama yine unuttuğum zamanlar olmuyor değil. Mesela çamaşır asarken, bazen çok uzun çarşaf gibi şeyleri o odadaki bir dolabın kapağını açıp üzerine asarım. Bu hafta elimle attım attım, yetiştiremedim. Bir anda yerimde zıplayıp çarşafı oraya yetiştirmeye çalışmaya başladım. Sonra kendime geldim ama bir pişmanlık olmadı değil. 

Ayrıca bu haftaya kadar hep sağ kasığımda hissettiğim sancılar şimdi sol kasıkta da olmaya başladı. Umarım bu sancılara ben sebep olmamışımdır. 16+2’de kontrole gideceğim. Bu sefer soracağım sorular arasında bebeğin yerleşiminin riskli olup olmadığı da var. Risk her zaman var, biliyorum. Ama merak ediyorum, erken doğum riski yaratabilecek bir yerde mi, yoksa normal mi? Gerçi kendileri yerleştirdiler ☺ İnşallah bir yere kaymamıştır. Ayrıca yine detaylı ultrason için sorularım olacak. Bu haftaya kadar demir hapı hariç vitamin veya omega 3 gibi bir destek almadım. Bundan sonra ne kullanacağımı da merak ediyorum. 

Ayrıca bir konu daha var ki, bakalım bu hafta bebişle tanışabilecek miyiz? Acaba çok fazla duyduğum, çikolata yersen döner, hareketlenir gibi şeyleri denesem mi? Ne dersiniz? 

Haftaya görüşmek üzere, sağlıcakla kalın…

2 yorum:

  1. Ben 36. haftamdayım . Hamileliğin başlarında makarnaya karşı aşırı düşkünlüğüm olmuştu. Ayrıca hiç düzgün beslenemiyordum her şeyden tiksinmiştim. Ama ilerleyen haftalarda her şey yoluna giriyor ve daha dikkatli beslenmeye başlıyorsunuz. Perinatologa 20.haftada gitmiştik. Bazı rahatsızlıklara müdahale edildiğini ve bazı durumlarda doğum esnasında gerekli ekibi hazır ettiklerini anlatmıştı. Bu açıdan faydası olur diye düşünüyorum. Biz gittiğimiz için memnun olmuştuk. Umarım yavrularımızı sağ salim kucağımıza alırız.

    YanıtlaSil
  2. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil

Yorumunuz için teşekkür ederim

Bebek Yapım Bakım Onarım

Bebek Yapım Bakım Onarım