23 Ocak 2015 Cuma

Melek'in Hamilelik Günlüğü — 13. ve 14. Haftalar

Herkese Merhaba, 

13. Hafta:


Çok şükür tiroid ve şeker tahlillerim iyi çıktı. Endokrinoloji doktorum zaten pcos hastası olduğum için riskli durumda olduğumu söyledi. Tahlillerimi 4 haftada bir tekrarlatıp, yeme-içme konusunda da böyle devam edersem inşallah hamilelik şekerine yakalanmadan atlatma imkanım varmış. Bu aralar su içmeyi biraz azaltmıştım. Arada reçel ve tatlı da yedim. Ama doktorum böyle konuştu ya, inşallah bunu kulağıma küpe yapıp devam edeceğim, bir daha böyle yaparak düzenimi bozmayacağım. Yine midemdeki yanmalar devam ediyor. Özellikle öksürdüğümde ya da hapşırdığımda karnım çok geriliyor. Protein ağırlıklı beslenmeye ağırlık veriyorum. Ama hamileliğin verdiği halsizlik ve uyku hali, hele haftasonu yemek yapamadıysam akşam işten gelince makarnaya talim etmek zorunda kalıyoruz. 


Bu hafta 2. kilomu aldım. Sanırım bu kilonun sebebi biraz düzensiz beslenmek oldu. Sürekli içtiğim meşhur Ferro Sanol demir hapımı artık GynoFerro Sanol ile değiştirdik. Sabahları aç karnına içmemi istedi doktorum. Ama ben aç karnına tiroid hapımı içtiğim için senlerdir demir haplarını gece yatmadan aç karnına içiyorum. Demir emiliminin yüksek olması için midenin asidik olması gerekirmiş. Dolayısıyla demir hapı öncesi portakal vb. C vitamini yemek-içmek midedeki asidik ortamı arttırdığı için emilimi de arttırırmış. Gece yattığımda da midem boş olduğu için asidik olduğunu düşünüyorum. Ayrıca belki doğru belki yanlış, demir hapının iştah arttırdığı konusunda herkesin ortak kanıda olması durumunda da gece yatmadan içmek iştahınızda bir artışa sebep olmuyor. Bu şekilde kullanarak faydasını gördüğüm için tavsiye ediyorum. 


Bu haftaki en güzel etkinliğim Emzirme Eğitimi’ne katılmış olmamdı. Emzirme hakkında o kadar çok şey öğrendim ki… İnşallah bebeğimizi kucağımıza aldığımda bunları hatırlarım da uygulayabilirim. Anne ne kadar bilinçli ve sabırlı olursa başarı şansını arttırıyor. Diğer önemli nokta ise bebeğin anne sütü ile gelişimini sağlayabilmesi. Süt önce sulu sonra yağlı olarak gelirmiş. Yani bir göğüs tam olarak boşalmadıysa bebeğin ihtiyacı olan yararlı kısım belki de alınmamış oluyor. Bunu kısa sürelerde 3 gün, 5 gün gibi deneyerek sağlık ocağında kilo kontrolü yaptırıp öğrenmek mümkünmüş. Eğer kilo alıyorsa sorun yok, aynen devam… Anne ne kadar stressiz olursa, mutlulukla birlikte salgılanan hormonları ile süt üretimi de artıyormuş. Bunu doğuma kadar tüm etrafımdakilere söyleyerek beni mutlu etmeleri için tembihleyeceğim.


14. Hafta:


Bu hafta nasıl başladı, nasıl geçiyor bilemedim… Çok gülersem, hapşırırsam, yatakta gerinirsem yine kasıklarımda ufak gerilmeler hissediyorum. Bunun rahmi tutan kaslarda yaşanan gerilmeler nedeniyle olduğunu okumuştum ama içten içe „acaba bebiş mi hareket ediyor?“ demekten kendimi alamıyorum. 


Kilo problemine gelirsek; sanırım 3. kilomu almak üzereyim ☹ Aslında başlarda çok iyi gidiyordum ama sonradan bozdum… Bu hafta rutin kontrolümüz için doktora gideceğiz. İlk soracağım soru 20 dakikalık kısa yürüyüşler yapıp yapamayacağım olacak. Belki böylece biraz toparlanırım. Yavaş yavaş etrafta bebek mağazalarına ve bebek ürünlerine bakmaya başladım. İnternetten zaten bir süredir araştırma yapıyordum. Kendimce bazı kararlara varmıştım. Mesela, ilk 3 ay eşimle ortak kararımız olarak bebeğimizle alışveriş merkezine gitmeyi düşünmüyoruz. Yeni neslin hastalığı bronşiolit'in burada solunan mikroplu hava yüzünden olduğunu düşünüyorum. İnşallah bunu başarabiliriz. 


Hal böyle olunca bebek arabasını daha geç alabileceğimizi düşündüm. Zaten aklımda olan Maclaren markalı arabaları araştırdım. Bebeğimizin çoğu vakti benim annem ve babamla birlikte geçecek. Onu dışarı çıkardıklarında bizden çok, bebek arabasını onlar kullanacaklar. Bu yüzden en hafif arabayı almak istiyorum. Çünkü ikisinin de bel ve sırt problemleri var. Ama siz de biliyorsunuzdur ki bu arabalar neredeyse 1970 model Volkswagen fiyatına satılıyor. Yine benim naçizane düşüncem, bebek 3 aylık olunca onu içine yatırıp deneyerek, nispeten belki biraz daha uygun bir modelini almak. Gerçi 6 aylık olup oturabildikten sonra sırtı tam yatmayan modellerden almak da mümkün. Bu modeller daha ucuz. Ama oto koltuğu yine benim düşünceme göre en önemli ihtiyaç. Evden arabaya, arabadan yine bir eve taşımak için kullanmayı hedefliyoruz bu 3 aylık süreçte. Her yerde gördüğümüz travel sistem denilen anakucağı ve puset birlikte satılan modeller ise benim saydığım nedenlerle bana hiç cazip gelmedi. Belki yaz bebeği doğuracak olsam düşünürdüm, bilemiyorum. Oto koltuğu da babak arabası gibi aynı şekilde hafif olmalı, çünkü içine bebeği oturtup tek kolunuzla taşıyacaksınız. Grup 0+ diye tanımlanan modeller 0-13kg taşıma kapasiteli oluyor. Yeni doğanlar için bel desteği içerisinde mevcut. Bebek büyüdükçe bu parça çıkarılıyor. Alternatif olarak internetten baktığım modeller içerisinde Kraft Diadem vardı. Fiyatını araştırıyordum. Haftasonu e-bebek mağazasında gezerken 150 TL’ye düştüğünü görünce dayanamayıp aldım. 14. Haftada oto koltuğu alan kaç hamile vardır acaba? Galiba önem sıralamasında biraz öncelik tanıdım bu kaleme. Bu konuda siz de yorumlarınızı ve tavsiyelerinizi yazarsanız memnun olurum ☺

Haftaya görüşmek üzere...

Melek

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumunuz için teşekkür ederim

Bebek Yapım Bakım Onarım

Bebek Yapım Bakım Onarım