17 Ekim 2014 Cuma

Emel'in Tüp Bebek Yapım Günlüğü — 7. Bölüm

Herkese merhaba! 

Son yazımdan bu yana uzun bir aradan sonra (bana uzun geldi en azından) yine hafta içi, televizyon karşısında, 2lt lik şişe suyum başucumda, çoğunlukla yatay vaziyette karşınızdayım. 

Evet bir transfer hikayesinin daha bekleme aşamasındayız. Gelelim detaylara... Geçen hafta başında son muayene sonrasında umutlarım iyice tükenmişti. İçimden nar ağacı çıkacak vaziyete gelmiş olsam da o nar suları bana fayda etmedi ey arkadaş! Günde 6 sefer aldığım ilacım+nar suyu içme durumları neticesinde rahim zarı hala doktorun istediği seviyeye gelememişti. İlk transferimize 7.2mm ile girmiştik. Ama o zaman yumurta kaliteleri düşük ve sayısı azdı. Bu seferki transferimizde ise yumurta adedi ve sayısı iyi olmasına rağmen rahim zarının en kalın yerini 6.9 mm. ölçtüler. Hesaplarıma göre regl dönemim geldiğinden transfer iptal olacaktı. Ancak doktorumuz önümüzdeki 4 gün daha beklemeyi (regliyi geciktirici ilaçlarla) uygun gördü ve tahminimiz 7 mm. ile transfer kararı alındı. Tahmini diyorum çünkü “artık ölçmeye gerek yok, bir yerden sonra değer sabit kalır artık kalınlaşmaz” dedi. 

Cuma günü çözdürülen 3 adet 2.gün embriyosunun (tek tüpte dondurulmuşlardı) gelişimleri takip edilecek ve hafta sonu aranacaktık. Cumartesi günü beklediğimiz telefon geldi. Çok şükür ki embriyolar yaşıyorlardı, gelişimleri devam ediyordu ve Pazartesi günü transfere bekliyorlardı. Pazartesi yine aynı heyecanla evden çıktık. Acaba son dakikada bir aksilik olur muydu? Odadayız, hastane önlüğünü giymişim, heyecandan buz kesen vücudumu ısıtmak için eşimin hırkasını omuzlarıma almışım. Doktor içeri girdiğinde kalbimin sesi kulaklarımda uğulduyor. Elindeki dosya hakkında bilgi verecek çünkü. Biri normal gelişiminde olmasına rağmen, diğer ikisi yarım gün geriden geliyormuş. “Mantıklı olanı birinci ve ikinciyi transfer etmek ama senin durumunda olan (rezervi az) biri için üçünün de transferini uygun görüyorum. İkisini transfer edip üçüncüyü çöpe atmak yazık olur. Hem şansını arttırmış oluruz.” Cümleyi idrak ettiğim an soğuktan titrerken birden tüm vücuduma iki katı kan pompalandı. Olmaz dedi, ya hepsi tutarsa? Doktor embriyoloğumuz gelsin detaylı durumu o izah etsin dedi. O da tanıdık yüz zaten... Bir nevi arkadaş olduk onunla da. 

Embriyolardan biri o gün 5.gün olmasına rağmen blastosist evresine ulaşamamış. Blastosistten bir önceki evre morulada imiş. Diğer ikisi de ona yakın. Yani hepsi bir nevi 4.5gün embriyosuymuş. Üçünün birden tutunma ihtimali %2 ymiş. Sessizlik, birbirine bakma, düşünme, biraz gülme, biraz ağlama moduna girme, duygu gel gitleri.. Karar verebilmek için biraz yalnız kalalım dedik. “Ya hepsi tutunursa, nasıl bakarız?” İlk sorum oldu eşime. “Eğer üç çocuğumuz olacaksa ve bu dünyaya aynı anda gelmek istiyorlarsa ne yapalım bakarız” dedi ve sıcacık güldü :) Birden şu ana kadar yazarken size de hissettirdiğim tüm karamsarlık gitti ve benimde yüzüme kocaman bir gülümseme kondu. Üçüz ihtimali her ne kadar %2 olsa da ben birinin bile benimle kalmasına ve tutunmasına razıydım zaten. Tamam dedim. Gülerek transfer odasına geçtik. 

Doktorum odaya geldiğinde neye karar verdik dedi. Üçünü de istiyoruz dedim. “Üçü de bu dünyaya gelmeye karar verirse, birine bizi ikna eden embriyoloğumuz sponsor olacak. Birine torununuz olmadığı için siz sponsor olacaksınız dedim, üç numaraya da biz bakarız”. Meğer hemşireler de dahil odada kimsenin kızı yokmuş. Başladılar biri kız olursa senin olur benim olur muhabbetine... Dedim ki “Arkadaşlar pardon da sizin burada hepinizin çocuğu var, olmayan benim ve benden birini mi istiyorsunuz?”. Gözümüzden yaş gelinceye kadar güldüm tüm ekiple birlikte. Doktorum bu gülme anını fırsat bilip el çabukluğuyla ben anlamadan hazırız dedi. İçerdekiler geliyoruz diye seslendikten 2 dk. sonra işlem bitmişti.

Bugün transferin 4.günü. Bundan iki yıl önce Ekim benden aldıklarını bana geri verecek inşallah. Şimdi yazımı burada sonlandırıyorum. 

--------------------------------------------------

8 gün sonra aşağıda okuduklarınızı yazdım:

- Bana not: Umarım bu sefer Ekim beni güldürür... Hayırlısıyla. Eğer negatif sonuç çıkarsa lütfen üzülme Emel. Bir transfer şansın daha var. 

- Tekrar ben... Yazmadan önce üstte yazdıklarıma göz gezdirdim. Ne güzel şey umut :) 


- 0.1 sonucunu kan testinde alalı bugün 9.gün. 

Üzüldük mü? İlk an biraz. Sonraki günler daha çok. Ama ilkine göre %50 daha iyiyiz. Bu sefer dersimize iyi çalışmışız demek. Artık bir sonraki denemede aklımızda hiçbir şey kalmasın istiyormuşuz onu anladık. Geriye kalan 2 embriyo hakkımızı kullanmadan önce, haftaya endokronoloji bölümünden randevu aldım. İnsan hastalığım vardır ve inşallah bulurlar diye dua eder mi? Edermiş. O haftanın en güzel haberi; yola birlikte çıktığım, henüz yüz yüze tanışmadan komşu bile olduğum ve senelerdir tanıyormuş gibi çok sevdiğim bir arkadaşımın güzel haberlerini almamızdı. Kısmet, yolda yetişirim belki belli mi olur… Dedim ya ne güzel şey Umut! 

Sevgiler, 

Emel

9 yorum:

  1. ayy ben bu yazıyı kaçırmışım :( emelcim, zorlu yolda en çok ihtiyacımız olan umudumuz, sevdiklerimiz ve desteklerimiz. bu aralar bilgisayar ekranına bakmakta zorlansam da :) her zaman buradayım! çok sevgiler!

    YanıtlaSil
  2. Umutlarımın tükendiği anda geldi benim güzel haberim. Sakın pes etme.

    YanıtlaSil
  3. Merhaba. Devamı var mı acaba?

    YanıtlaSil
  4. Ee devami? Hamile kaldiniz mi?

    YanıtlaSil
  5. çok ilginç..
    yazdım hikayenin sonrasını yorum olarak ama nedense silinmiş.
    ona yapılan yorumlarda silinmiş.
    muhtemelen bu yorumda silinecek :)

    sevgiler :*

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet Emel, bende bişeyler yazarsın haberini alırım diye bakıyordum. Silindiğini görünce Cüceye sordum ondan aldım haberini ;) Dualarım seninle benden de Sevgiler ;)

      Sil
  6. Devamı nerde nasılsınız emel hanım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tedaviden sıkıldık ve vazgeçtik :) Evlat edinme için başvurmuştuk 1 yıl önce.. Ve geçen hafta sıraya girdik. Bakalım 2017 bitmeden süreci tamamlayabilecek miyiz?

      Sil

Yorumunuz için teşekkür ederim

Bebek Yapım Bakım Onarım

Bebek Yapım Bakım Onarım