15 Eylül 2014 Pazartesi

Emel'in Tüp Bebek Yapım Günlüğü — 6. Bölüm

Herkese selamlar! 

Sonunda merakla beklenen operasyonu oldum. Bugün günlerden Salı ve aslında ben önümüzdeki Perşembe günü bu operasyonu olacaktım. Tüm iş planımızı da buna göre ayarlamıştık. Ancak doktorun son anda çıkan işleri nedeniyle Salı gününe çekildiğini öğrendik. Hiçbir şeyimiz normal olmadığı gibi bunu öğrenmemizde normal olmadı tabii ☺. Cumartesi günü İstanbul’ un en sıcak olacağı gün ilan edilmişken ve herkesler tatile gitmişken (!) evde kalan biz anaya babaya sardık. Eşimin annesi ve babasıyla birlikte “haydin dere kenarına pikniğe” temalı günümüz için sabahın körü şehir dışına çıkmak için düştük yollara. Saat 09:00 suları kahvaltı yapmak için arabayı yol üzerinde bir deniz kenarı parkına çekip nevaleyi indirdik. Tam çaylar koyuldu benim telefon çaldı. Arayan numaraya bakınca zaten (tüm hatları ezberledim) hastaneden aradıklarını anladığım an kanımın çekildiğini hissettim. Mecbur açtım. 
- Günaydın Emel hanım ben Tüp bebek bölümünden Serpil, müsait misiniz acaba? - Iııı, değilim ama buyrun..? Meali: Sen anlat güzelim ben sadece hı hı ya da ı ıı deyip seni geçiştireceğim. Sende falso verme, teknik terim kullanmam gereken yerde “şey” diyeceğim, beni tamamla. - Tamam o zaman.. Meali: Anladım ben seni. Canını sıkma güzelim o iş bende ;)
Bol “hı hı” lı ve “şey” li bir telefon görüşmesi oldu. Ortamda feci bir gizem yarattığına emindim. Aynı anda hem karşı tarafı dinleyip hem de Cumartesi günü sabahın köründe beni kim aramıştı yalanını kafamda çevirmeye çalışıyordum. Neyse, kazasız belasız dışarıya bir şey belli etmeden kapattık telefonu. Bankadan arıyorlar, bireysel emeklilikle ilgili son durum hakkında bilgi verdiler falan gibi bir şeyler geveledim, onlarda çok üstünde durmadı. Eşime kaş göz ve el koordinasyonuyla durumu anlattım. Şu an için onun ailesinin durumdan haberi yok. Aslında 6 ay öncesinde annesi ona sormuş. Eşimde şimdilik doktora gidiyoruz, Emel 1-2 tane ilaç kullanacak deyip geçiştirmiş. Yani bir doktordan haberleri var ama Tüp bebek tedavisi gibi büyük bir girişimden haberleri yok. İleride bu girişimimizin olumlu bir sonucu olursa açıklar mıyız bilemiyorum. Olumsuz giderse hep öğrenecekleri kesin de... 

Gelelim histereskopi’ ye.. Sabah 12 saatlik açlıkla çağırdıklarından en son akşam 20:00 de yemek yemiştim. Ama gel gör ki benim operasyon 12:30 da imiş. Öğle yemeği molasına denk geldiğim için o oldu 13:00. Bu plansızlık tamamen doktorun acilen yurtdışına çıkması gerektiğinden ve öne çekilen operasyon öncesi anestezi doktorunun da beni görmesi gerektiğinden ama boş randevusu olmadığı için sabah erken gelin demelerinden kaynaklandı. Nitekim 17 saat aç ve susuz yaşayan ben, fotoğraf paylaşım sitesinde milletin domates, peynir, simit, çay.. vs. paylaşımlarına yalanır oldum. Biraz uyu, biraz tv izle falan derken saat geldi ve operasyona aldılar. Bir OPU sonrası gibi beklentilerim olsa da yok arkadaşım ağrı sızı olmuyormuş. Genel anestezi ile oldu operasyon ve hiçbir şey hissetmedim ayıldıktan sonrada. Sadece uyumak istedim –ki eve geldik deliksiz 4 saat uyumuşum- narkozun etkisiyle. O yüzden uyku sonrası cin gibiyim de yazıyorum hemen size. 

Doktor operasyon sonrası bilgi vermeye geldiğinde her şeyin mükemmel olduğunu, sadece üstlerde bir bölgede çok az yapışıklık olduğunu ve ona müdahale ettiğini anlattı. Kafamız aynı çalıştığından olsa gerek aklımdan geçen soruyu ağzımdan alan eşim “Peki bu iyi bir şey mi kötü bir şey mi?” dedi. Yani gönül istiyor ki rahimde şu soruna rastladık, onu da şu yöntemle çözdük, meğer ondan olmuyormuş sizin bebeğiniz desin birisi... Doktor bunun iyi bir şey olduğunu, en azından rahim duvarının küretaja bağlı yıpranmadığını, yapısını beğendini ve kalınlaştırabileceğini izah edince içimiz rahatladı. Bu cevabı duyabilmek için bir tüp bebek tedavisi masrafının yarısını vermiş olsak bile aklımızda soru işareti kalmadı en azından her şey yolundaymış dedik. Gerçi bunda da bir şey çıkmayınca sebepsiz infertilite gerçeğine yaklaştık sanırım ama çok üstünde durmayıp eğlenceli hemşiremizle vedalaşıp evimizin yolunu tuttuk. 

Bundan sonraki aşamamız transfer. Sanıyorum reglinin 2. veya 3. günü transfer için hazırlıklara başlayıp, dondurulmuş ve 3 aydır bizi bekleyen embriyolarımızı almaya gideceğiz. Tek duamız 5.güne gelebildiklerini görmek. Toplamda 5 embriyo var ama mesele hangisinin 5.güne ulaşabileceği gerçeği.. 

7. bölümde görüşmek üzere...

Sevgiler, 

Emel

2 yorum:

  1. Bu bol "hı hı" ve "şey" li telefon görüşmesi bana ailelerimizden sakladığımız 2. tüp bebek denememizde embriyologdan gelen telefonu hatırlattı :) Dondurulmuş embriyo transferi olduğu için daha bir merakla takip ediyorum. Bizim de 2 embriyomuzdan biri şu anda annesi olduğum Ayça'mız oldu, diğeri ise dondurma olarak bekliyor:) Sadece 1 embriyo, çok düşük bir olasılık ama yine de saklamamak gibi bir opsiyonu düşünmedik. Hem kısmette varsa tek embriyo ile de olur. Umarım en kısa zamanda güzel haberlerinizi alacağız. Sevgiler.

    YanıtlaSil
  2. :) Sorma Ayça' nın Annesi, hı hı lar ve şey ler hayatımızın anlamı oldu çıktı bir anda! Bu ay başarabilirsem (rahim zarı bugün yapılan kontrolde hala geriden geliyor) şu zar kalınlığı mani olmazsa ikinci dondurulmuş denememiz olacak. Embriyo embriyo dediğim şeyin aslında bebek olduğunu senin gibi birine yorum yazarken mi anlayacağım acaba =))) O hayali kurma aşamasına gelemedim çünkü henüz.
    Hep az embriyo oluştu diye üzülsem de doktorumuzun tek söylediği şey "Bir tane bize yeter, yeter ki tutunsun" .. Mantıken doğrusu ve doğalı da bu zaten :) Her şeyin başı kısmet.. :D Mis kokulu Ayça' yı kokladım, sevgiler benden ;)

    YanıtlaSil

Yorumunuz için teşekkür ederim

Bebek Yapım Bakım Onarım

Bebek Yapım Bakım Onarım