17 Ağustos 2014 Pazar

Melek'in Hamilelik Günlüğü — 10. Hafta

Herkese Merhaba,

9 hafta 2 günlükken gittik kontrolümüze. Öncesinde tahlil sonuçlarımı endokronologa göstermiştim. Hamilelik için gayet uygun olduğunu söyledi. Ama en önemlisi 4 haftada bir bu tahlilleri yenilemekti. Tüm hamilelik boyunca buna dikkat etmem gerekiyor. Bebeğin ihtiyacı arttıkça kullanılan ilaçlar da ona göre artacak sanırım. Kan testimi de devlet hastanesindeki kadın doğum doktoruma göstermiştim. O tahlillerde de sorun görmedi. Özel hastanedeki doktoruma bunları anlatıp tahlilleri gösterdiğimde bazı antikor testlerini tüp bebek tedavisine başlamadan önce yaptırdığım için yenilemem gerektiğini söyledi. Artık mecburen onları yapması için devlet hastanesindeki doktordan ricada bulunacağım. Yoksa özel hastanenin soygununa kurban gitmek istemiyorum. 

Kontrolde bebeğimin boyuna göre haftası 10 hafta 1 günlük çıktı. Bu şu an için çok belirleyici olmasa da gelişiminin biraz ileriden gittiğini gösterebilirmiş. Kanama alanı küçülmüş. Gelişimi gayet iyi gidiyormuş. (Maaşallah ☺) Son 3 hafta sadece 3’er gün işe giderek dinlenmiştim. Rahmetli dedem, nur içinde yatsın, “kavun-karpuz yata yata büyür” derdi. Ben de yata yata büyüttüm sanırım bebişi ☺. Doktorum ne yaptıysan aynen devam et dedi. Kilo olarak ilk kontrolümüzdeki kiloda çıktım. (71) Bu konuda da iyi gittiğimi söyledi. Midemde sorun olmadığı için özellikle fazladan pilav-makarna gibi yiyecekleri yememe gerek yokmuş. 11-14. haftalar arasında ikili test yaptırmamı istedi. Bunun için hastanenin perinatoloji bölümündeki bir profesörden randevu almam gerekiyormuş. Detaylı ultrason ve kan testi yapılacak. 


Ben en başından beri rutin muayenelerde bir aksilik görünmediği sürece bu testin gereksiz yere yapılmasına karşıyım. Çünkü test sonucu sadece istatiksel verilere dayalı bir olasılık vermekle birlikte, anne karnında müdahale edilebilir bir rahatsızlık için de veri sağlamıyor. Ama bir yandan da hem eşim yapılmasını istiyor hem de doktorum tüp bebeklerde mutlaka yapıyoruz diyor. Özellikle de bunu anlayamadım. Zaten böyle anomalilikler olmasın diye tüp bebek tercih edilmiyor mu? Bizim oluşturabildiğimiz en kaliteli embriyolar bunlar… Ben bu konuda biraz kaderci yaklaşmayı tercih edebilirim. Bu bebek için çok uğraştım. Şuan yapabileceğim en iyi tedaviyi uyguladım. Dediğim gibi olabilecek en kaliteli embriyo transfer edildi. Allah bize bebeğimizi bağışladı. Eğer benim bebeğimde bir sorun varsa Allah benim ona bakabileceğimi düşündüğü için onu bana verdi, derim. Bebeğimin atan kalbini durdurmayı sadece istatiksel bir sonuç için kabul edemem. Kaldı ki, belki %5-10 bir risk çıktığında ise ne amniyosentez yaptırmaya cesaret ederim ne de bu düşünce ile hamileliğimde sürekli stres olmak isterim. Bence en iyisi bu testi yaptırmamak. Hele bir de sağlık sigortam olmasına rağmen tüm işlemler için ne kadar ödeyeceğimi hastaneden öğrenince başımdan aşağı kaynar sular döküldü. Benim için sonucunun önemli olmadığı bir test için profesör muayenesi, ultrason ve kan tahlili için toplam 1.200 TL ödemem gerekiyor. İşte bu soygunculuk değil de nedir? Ben yine devlet hastanesine ilaçlarımı yazdırmaya gittiğimde bu konuyu soracağım. Bakalım ne önerecekler. 

Ayrıca transfer sonrası kullandığım ilaçlar hakkında biraz bilgi vermek istiyorum. Aslında bence bunun adı “Tüp Bebekte Görünmeyen Masraflar” olmalı. Tüp bebek ilk düşünüldüğünde hemen merkezlerin paket fiyatları araştırılıyor ve buna göre bir kıyaslama yapılıyor. Her merkez ilaç fiyatı hariç, vereceği takip hizmeti için bir ücret alıyor. Haliyle her insanın vereceği reaksiyona bağlı olarak kullanılan ilaçlar değişiklik gösteriyor. Tahmini bir bütçe ile yola çıkabilirsiniz. Ama bence atlanan bir konu var. Tedaviye başladınız. Merkezin ücretini verdiniz. Size uygun ilaçlar temin edildi. 15-20 gün içerisinde kullanmanız gereken ilaçları da ödediniz. Dondurulacak embriyo varsa bunun ücretini de aldılar. Buraya kadar her şey tamam. Zaten bu süreci planlamıştınız. Peki transfer sonrası? Bana bu konuda maliyet bilgisi ya da bir tahmin verilmemişti. Ben donmuş embriyo transferi yaptığım için ilaçlara transferden 15 gün önce başladım ve gebeliğin 12. haftasına kadar devam edeceğim. Yaklaşık bir hesap yaptığımda günlük 25 TL civarında ilaç masrafım oluyor. Basit hesapla 3 ayda 2.250 TL'ye gelecek. Bu aşamada kimsenin para hesabı yapmayacağına, sadece bebeklerin sağlığını düşüneceğine eminim. Ben de böyle yapıyorum. Allah nasip eder de bebeğimiz doğunca, bu paranın o mutluluk yanında ne kıymeti kalır ki... Varsın daha çok masraf olsun, önemli değil, yeter ki sağlıklı olsunlar. Ama gebelik devam ederken yapacağınız diğer masrafları da göz önüne alıp, maddi bir kriz içine girip, gebeliğinizi stres ile geçirmemek için bu hesabı baştan yapmanın iyi olacağını düşünüyorum. 

Ben bunlardan hariç daha başka ilaçlar da kullandım. Transfer öncesi kullanılan, sadece tek seferlik ilacın ücreti 465 TL idi. Ayrıca histereskopi oldum. Bunun gibi bir sürü şey ile karşılaşabilirsiniz. Bu yazımın tek amacı var, sonradan nasıl olsa halledilir diyerek başlanan bu tedavi sizi daha derin sorunların içine sürüklemesin. Tedavi belki 1 ay içinde sonuçlansa mali açıdan daha düşük olacak ama beklemediğiniz sorunlar ile bütçenizi fazlası ile aşabilirsiniz. Eğri oturup doğru konuşmak lazım. Allah herkese nasip etsin, ama plansız başlayıp sonradan sıkıntı çekmeyin. Ben geç oldu ama hamileliğimin 8. Haftasında devlet hastanesine tahlil için gittiğimde kullandığım bu ilaçları oradaki doktorun reçeye yazabileceğini öğrendim. O günden beri gidip yazdırıyorum. Zararın neresinden dönsek kardır misali ☺ Sizin de aklınızda bulunsun. Naçizane tavsiyemdir…

Haftaya görüşmek üzere,

Melek

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumunuz için teşekkür ederim

Bebek Yapım Bakım Onarım

Bebek Yapım Bakım Onarım