16 Temmuz 2014 Çarşamba

Naz Kız'ın Hamilelik Günlüğü — 29. Hafta

Bir Tosuncuk Geliyor... 

Aman Allahım! Bir tosuncuk anasıyım galiba ☺. Bu hafta 29. Hafta kontrolümüz vardı. Size daha önce oğlumuzun 1,5 hafta önden önden geliştiğini söylemiştim. Dün de 31 haftalık çıktı. Gittikçe fark atıyor. Kafası, karnı maşallah kocaman; suratı tam bir tosuncuk. Doktorum oldukça şaşırdı; ben de açıkcası endişelendim. Sağlıksız bir durum değilmiş, sadece doğumda biraz zorluk yaratabilirmiş. Muhtemel 4 kilo üzeri doğmasını bekliyor, çünkü şu an tam 1,5 kilo ☺. Ama bu büyüklüğe plasenta maalesef hala aynı yerde; yukarı çıkmamış; ama daha vakit varmış. Bu arada pozisyonu da kafa aşağı, hafif çapraz idi. Ben yine hafiften panikledim; doktorum anladı; merak etme kanalda değil dedi. Çok şükür... Bu arada iki gündür kasıklarımda acayip hareket hissediyorum; meğer ellerini kasıklarıma sıkıştırmış; onların hareketini hissediyormuşum. Töbe töbe yahu... İçimde başka bir kalp, ruh olması fikri bile beni şaşırtırken, bir de kıçını başını sokuşturduğu yerler hepten aklımı alıyor. 

Bebeğin büyüklüğü konusu kafamı kurcaladı. “Şekeri kaçırıyor olabilir misin?” dedi. Bu sorudan önce eşim komiklik olsun diye (veya çenesi düştüğünden ☺) bu aralar çok yediğimi söylediği için doktoruma, o da haliyle yediğimi, içtiğimi sorgular oldu; oysa bu ay sadece 1 KİLO aldım ☺. Ben bunun havasını atacağım derken, bir de hesap vermeye başladım. Gerçi son zamanlarda sinir sistemim öyle dengesiz ki azıcık saçmalıyor olabilirim ama gerçekten oturup 1 porsiyon tatlı bile yemedim. Hep az az, tırtıklama suretiyle takıldım. Ya da bana öyle geliyor ☺ Eşim doktora “hamile yalancılığı” var mı diye sordu ☺. Bu yeme içme konusunda azıcık karıştırıyor olabilirim... Ama zaten yesem kilo alırdım değil mi? (Kendini haklı çıkarmaya çalışan hamile ☺).  Bu irilik genetik de olabilirmiş tabi; fazla uzatmadan, konuyu burada kapattık. 

Çarpıntımdan bahsettim; kansızlık yapabilir dedi; kanımı aldı. Bu hafta sonucu bildirecek. Toplam kilom 75.6. yani ilk günden itibaren 11 kio aldım. Bence fena değil ☺ kalan zamanda da dikkat edersem, üstesinden gelebilirm sanırım. Bir dahaki görüşmemiz 3 hafta sonra, 32. Haftaya denk gelen zamanda. Çalışmak istediğimi belirttim; tamam dedi. Muayene sonrası herşey yolundaysa, raporu ona göre verecek. Hastaneyi de ayarladık. Dün bir telefon görüşmesi yaptım. Oda+ doğum+ bebek bakımı vb konularda bazı taleplerim olacak. Umarım uygularlar. Mesela doğum sırasında doğumhanede müzik çalmasını çok istiyorum. Kuzenim de orada doğum yaptı ve müzik yoktu. Bu konu benim için çok önemli; aynı şekilde odamızda da hep istediğimiz müzikler çalsın istiyorum. Sezeryan olacaksam, narkoz alma kararı aldım. Epidural riskli geliyor; ben baygın olsam bile bebeğimi hemen göğsüme vermelerini tembih etmem gerek. Galiba eşleri bebek doğunca içeri alıyorlarmış; ben hep yanımda olsun istiyorum. İşim gereği detaycı olduğumdan, bunları son güne bırakmadan ve kafamdan da atmak için sorup, halletmek istiyordum ama galiba benden başka kimse bu kafalarda değil ve ne desem “daha erken” cevabı aldığımdan, doğuma gidince halledeceğiz. Ama hastanenin hallolması da bir tik benim kafada ☺ Şimdi siz yine kafamın çok karıştığını, çok didiklediğimi düşüneceksiniz ama aslında öyle değil. Zihnim bulanmadan, kaygı halleri sarıp, sarmalamadan bu keyifli işleri keyifle halletmek derdindeyim. Sonra büyüyen karın, sıcak hava ile “offlaya pofflya” yapmak istemiyorum. Malumunuz mızmız ve huysuzuz... 

Şaka bir yana karnım çok büyüdü; baksanıza; Geçen gün 29. Haftasında olan bazı hamiledaşların hastane çantasını hazır ettiğini okudum facebook grubunda. Açıkcası azıcık şaşırdım; ben daha 1 adet hastane çıkışı aldım ki o da küçük kalacak galiba. Liste çok uzun değil ama o kafaya henüz girmemiştim ki bir arkadaşım, daha büyüdüğümde bu işleri şimdiye göre daha zorlanarak yapabilirsin diyerekten, beni endişe ağına aldı. Ben de taktım kayınvalidemi koluma ufak bir alışveriş turuna çıktık. Tabii ben o kadar cahil; kayınvalidem o kadar sakin ve detaycı ki; iyi ki benimle gelmiş. Yoksa elime attığım herşeyi alacaktım. Mesela bir mağazada hamile yastığı vardı; bayağı kullanışlı gözüküyordu ama açıkcası saçma bir rakamdı ama ben almaya razıydım; hatta eşim “uykularından önemli mi alsaydın” dedi ama süper kayınvalidem yastIğı iyice inceledi ve bugün kendi yastıkcısında yaptıracakmış. Bebeğin büyük olacağı fikri ile hastane çıkışı değil, 0-3 ay body.ler alalım dedi. Mesela 2 gün sonra %30 indirim başlıyormuş. Ben olsun birdaha gelemem alalım kafasındaydım ama o ben gelirim, sen beğendiklerini göster suretiyle tutumlu babaanne ödülünü kazandı. 

Ben ve eşim çok savurganız; böyle bir tutuculuk lazımdı bize; şikayetçi değilim, sağolsun, varolsun. 2 saatte genel listeyi tamamlamış olduk; ama o kadar yorulmuşum ki, ayaklarım patates gibi olmuştu. Bir yandan kayınvalidem, bir yandan görümcem sağolsunlar ilgi alakada her zaman ailemden kat ve kat daha duyarlı olarak, ayaklarımı ovmaya kadar beni mest ettiler. Gerçekten ne ablam, ne kuzenlerim, ne başkası bizim ailede böyle iletişimler yoktur. Eşimin ailesi ise rahat ve duyarlıdır. Bunu hamilelik sürecimde çok daha fazla gördüm. İyi ki varlar... Kayınvalidem hala kocama nazlanmıyorum diye bana kızıyor ☺. Sonra da oğluna beni şımartmadığı için kızıyor; hahahaha ikimiz de beceremiyoruz ama... Çarpıntımın ve halsizliğimin artması dışında bir sıkıntı yok çok şükür ama halsizliğimin erken başladığını söyleyenler var. Çivi çiviyi söker mottosundan koltuğa çok uzanmamaya, çok oturmamaya çalışıyorum. Çünkü içimdeki tembel bir uyanırsa, bir daha totomu koltuktan kaldıramam. Ayrıca son güne kadar hareketli olmayı tercih ediyorum. Karnımın büyüklüğü biraz soru işareti yaratsa da bugüne kadar benimle süper işbirliği yapan oğlumun beni yarıyolda bırakmayacağını umuyorum. Şu aralar tek hayalim bolca tuzlu suda yüzmek ve kuma yatmak. 

Sevgiyle Kalın, 

Nazlı

6 yorum:

  1. nazlıcım:) iyi haberlerini almak beni mutlu ediyor. Bir arkadaşım epi-spi :S adıyla bilinen aynı zamanda anneninde bilincini hafif uyuşturan ama hala uyanık tutan bir yöntemle sezeryan oldu.Genel anestezi konusunda emin misin? Tamamen uyuduğun zaman en önemli kısımları kaçırmaz mısın?. En nihayetinde senin bileceğin iş sen zaten gerekli araştırmayı yapmışsındır :P. Ben 9+3 lük halimle kilo almaya başladım bile :( kilo almaya müsait bir yapım var ondan biraz korkuyorum bakalım . Sağlıkla huzurla kal:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ahucum canımcım istediğimden değil valla, riski fazla gelmişti ama Eren kızmış :) kızdıysa bir bildiği var; herkes fb sayfasında deneyimlerini yazıyor; hepsi de epidural diyor. ben zaten doğal olsun ne olursa olsun derken yapaylığa daha fazla girişmem inşallah.
      kiloya dikkat lütfen sonra zaten alıyorsun, aman diyim sağlıklı beslen ve bol hareket et; yerim o 9+3 lük bebişi ben :)

      Sil
  2. Dogal dogum yapmaya calisirken acil sezaryene alindim ve ne yazik ki genel anestezi aldim. Bebegimi karsilayamamis olmak, yanimda esimin olamamasi, onun babasi gelene kadar yalniz oldugu dusuncesi, ilk animiza ait bir fotografimiz olmamasi, kucagima verdiklerinde yari baygin oldugum icin o buyuyu yasamamis olmak beni hala uzuyor. Eger secme sansin olursa epidurali secmeni tavsiye ederim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İlke Teşekkürler. ben epidurali omuriliğe yapılan iğnenin riski nedeni ile elemiştim ama 2 gündür yazılanlar sonucu doktoruma da danışarak tabi fikrimi değiştirdim. daha doğrusu tıbbi bilgi olarak tatmin oldum. Yoksa hayalim normal doğum... olamazsa epidural sezeryan ...

      Sil
  3. Umarim hersey yolunda gider ve cok kolay bir dogum olur :) sevgiler

    YanıtlaSil
  4. igein_h_yizevbekhai@admin.in.th: Eger ilgileniyorsaniz, bu e-posta adresinden bizimle irtibata iseniz merhaba sizin tüm kisisel is için kredi ararken, biz,% 3 faiz oraniyla kredi vermek. Belgeniz ok cevap veren herhangi bir gecikme olmaksizin derhal sizden aldigimiz be kez kredi biz bir hafta önce size transfer edilecek. Artik kredi basvurusunda, acil promosyon ok var.

    YanıtlaSil

Yorumunuz için teşekkür ederim

Bebek Yapım Bakım Onarım

Bebek Yapım Bakım Onarım