15 Mayıs 2014 Perşembe

Tuna'nın Tüp Bebek Yapım Günlüğü – Son

Merhaba, 

21 Nisan'daki dondurulmuş embriyoları transferini takiben tedavim ne yazık ki o çok istenen güzel sonuca ulaşamadı. Bu defa üzülmekten daha çok, başka 2 duygu hakim benliğime. İlki öfke. Kendime, şansıma, kendimi koruyamadığım stres faktörüne ve daha pek çok şeye daha... İkincisi ise rahatlama. Evet, doğru okudunuz. Bittiği için rahatladım ben. Günde bilmem kaç kez aldığım hormon haplarından kurtuluşuma ve bu kalbimi sıkıştıran bekleyişin, kendi kontrolümde olmayan bu durum karşısındaki çaresizliğimin bitmesine seviniyorum. Nihayetine erdi her şey. Yeni bir tüp bebek tedavisi lafını bile duymak istemiyorum. 

Dondurulmuş embriyolarımız da kalmadı bir yerde bizi bekleyen. Beynimi yiyen karıncalar yuvalarına dönmüş gibi.Neredeyse oh be diyeceğim. Bitti her şey. Burada yazmaya başladığım ilk günlük yazılarımda beni okuyanların nasıl etkileneceğini hiç düşünmeden tüm duygusal iniş çıkışlarımı kendimle, hayatla bu tedaviyle ilgili tüm korkularımı daha rahat yazabiliyordum. Son zamanlardaysa bunu o kadar kolay yapamıyorum. Çünkü okuyan kadınların benden etkilenip ne üzülmelerini ne de bu tip tedavilerden korkmalarını hiç istemiyorum. 

İlk tedavi öncesi ve sırasında yaşadığım google manyaklığını anlatamam size. Okuduğum onca saçma sapan şeyi beynime kaydetmişim. Yüzlerce forum, yüzlerce kadının çaresizliği, dayanağı olmayan görüşler, havada uçuşan kürler, tedaviler, yanlış yönlendirmeler, batıl inanışlar vs vs. Okuduklarımın çoğunlukla faydası olmadı. Korkularıma yenilerini ekledim daha çok. Ama Bebek Yapım Bakım Onarım'da iseniz burada kalın, öğrenecekleriniz bence çoğunlukla doğru olacak ve size iyi gelecektir. Her tedavi her süreç her kadın her gebelik farklı. Sizinkisi benim gibi olmayacak, çok güzel çok hayırlı olacak umarım. Sadece tedaviye başlamadan önce ruhen ve fiziksel olarak derbi maçına çıkacak futbolcular gibi hazırlanmanızı istiyorum sizden. Sinirlerinizi sağlamlaştırın, duygusal bağ kurabileceğiniz bir doktor ve ekip seçin. Eşinizin ve ailenizin tüm desteğini arkanıza alın ve gerçekten hazır hissettiğinizde başlayın. Kolay olmayacak ama sevilmek her düğümü çözer. Sevdiklerinizin size iyi gelmesine izin verin. Yeğenlerine çok aşık bir teyze ve hala'yım ben. 

Özellikle iki küçüğün resimlerini eklemek istedim çünkü bu son günlerde bile ağlarken videolarını açtığımda güldüğüm sevgiden içimin taştığı güneşim ve mavi gökyüzümle tanışın istedim. Çok hasretim onlara. Hem biliyor musunuz Mayıs sonu gibi yanlarına gitmeyi planlıyorum. Nefis bir Yunan adasında yaşıyorlar yaz boyu. Eğer gidebilirsem biliyorum bana daha iyi gelebilecek bir terapi büyük ihtimalle yoktur. 

Bu bir veda yazısı mı bilmiyorum. Bir süre için bu fikirden kendimi uzak tutmak istememe anlayış gösterirsiniz. Ama iyi haberlerinizi takip etmek istiyorum yine. İlk aklıma gelen, tabii ki sevgili Nazlı sağlıkla miniğine kavuşsun ben de sevmeye gideyim istiyorum. Yorum yazan arkadaşlarım Seher de aynı şekilde kavuşsun bebeğine, mutlu mesut inşallah. Deniz'in dondirik tedavisi çok iyi çok güzel gitsin ve iyi haberlerle ersin nihayetine. Sevgili Derya gönlünden geçene kavuşsun hayırlısı ile. Herkesi sayamadım biliyorum, yorum yazan, okuyan benimle sevinip üzülen herkese çok teşekkür ederim. Ve tabii ki sevgili Eren, sana da teşekkür ederim. Burada olmak çok güzeldi. 

Sevgiler, 

Tuna

17 yorum:

  1. Canım Tuna,

    Ne kadar anlamsız ve boş geleceğini çok iyi biliyorum ancak UMUDUNU YİTİRME! İnfertilite tarihi en ummadık zamanda en ummadık şekilde hamile kalan kadınların hikayeleriyle dolu. Ever 40 yaş civarında olup bunu yaşayanlarla da... Yaşadıklarını hissettiklerini aynı yollardan geçmiş biri olarak çok iyi anlıyorum. Senin için yazması kolay, nihayetinde bir çocuğun oldu diyebilirsin haklısın da... ama o çocuğa ne dağlar aşılarak ne yollar kazılarak kavuştuğumu da bir ben bilirim bir Allah. Ve inan bana kucağıma aldığımda da dünyam değişmedi. Damarlarımdaki kan annelik duygusuyla akmaya başlamadı. O yere göğe sığdıramadıkları yüce annelik duygusunu filan yaşamadım. Bir bebeğim olmuştu ve o bebek biyolojik değil ama evlatlık aldığım bir bebek olsaydı da aynılarını hisseder aynı sevgiyi büyütürdüm onunla beraber.

    Bana kızmanı istemem ama bu riski de alarak sana evlatlık bebek olayını da aklının bir köşesinde bulundurmanı tavsiye ediyorum. Benimkinde de oldukça büyük bir yer kaplıyor çünkü...

    Bunca zaman bizimle günlüğünü paylaştığın için sana çok teşekkür ederim. Sağol!

    Sevgiler

    Eren

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eren, 3 aya kalmaz başlarım ben hamilelik günlüğüne :)) kısmet tabi/ beni unutmayın.
      Sevgiler

      Sil
  2. Tuna'm, güzel kadın; bizim hikayemiz daha yeni başlıyor... Miniğimin en tatlı teyzesi... Seni Seviyoruz...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yeni başlıyoruz Nazli, ben de oyle hissediyorum. Opuyorum cok.

      Sil
  3. Tuna UMUDUNU YİTİRME ! ... belki bir süpriz olur bir ışık olur birden çıkar girer hayatınıza

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sürprizleri severim, cok sagol Zeynep :)

      Sil
  4. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil


  5. Canım Tuna'm,
    Şimdi en çok dinlenmeye, rahatlamaya ve gevşemeye ihtiyacın var. Bunu yap. O güzelim Yunan Adası'nda bütün dertlerini, kederlerini, seni üzen ve yıpratan her şeyi denize bırak. Dalgalar onları senden alıp götürürken, o tuzlu rüzgar yanında yeni umutlar ve güzellikler getirsin sana.
    Eren'in dediği gibi ne imkansız denilen hikâyeler var. Hayırlısıysa eğer, mutlaka hiç ummadığın bir anda başına gelecektir arkadaşım, üzülme. Sen şimdi kendine dön; iyileş, toparlan, güzelleş. Hayatın bize hazırladığı daha bir sürü güzel süpriz var. Sakın umudunu yitirme. Hiç bir şey için.
    Sevgiyle sarılıp öpüyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Derya, Kova'lar böyle işte ! bata cıka yol aliyor. Ama yakında, gun gelir yine gunese döneriz yüzümüzu.. inşallah hep birlikte ! benden de cok sevgiler.

      Sil
  6. Sevgili Tuna,
    Anladığımı sanıyorum seni. Benzer bir süreci, aynı sonucu paylaştık. Sana sözüm vardı haberini paylaşacağım diye ama tuttum kendimi canını sıkmayayım diye. Her şey bitti diyemiyorum henüz ama tüp bebek denemeleri bitti ve çabalama, çırpınma, dövünme konusunda sondayım. Bir nokta koymadan da hayatına devam edemiyor insan. Ve ne mutlu benim de etrafımda teselli bulduğum, nefesler aldıran, yüz güldüren bir dolu çocuğum var. Senin de güneşine, gökyüzüne selam olsun
    Sevgiyle, sağlıkla

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bundan sonra çabala-ma, çırpın-ma, dovun-me sakın ! Ben yapmayacağım. Bu süreç bitti evet ama bak tüylerim diken diken yazıyorum şu an hissediyor musun? Bitmedi her şey. İnan bana. Oyle kolay değil. iyi olacağız.. güzel haberler alacağız yakında..

      Sil
  7. Tuna'cım merakla senin yazını bekliyordum günlerdir. Ben senin aldığın kararı ilk tüp bebek denemem sonuca ulaşmadan almıştım. Sen benden daha inatçı çıktın :) O ilaçların getirdiği yük, dediğin gibi internette her kafadan bir ses çıkması. Özellikle de forumlardaki kadınların çaresizliğini gördükçe kendimi daha da çaresiz hissetmem… Yaşadığın hislerin tarifi yok biliyorum ama şu an yanımda olsan sana kocaman sarılmak isterdim. Hayattaki hiçbir şey senden daha değerli değil. Bir bebek sahibi olmak da biliyorum ki hayattaki tek amacın değil. Ama işte durumlar böyle olunca sanırım biraz da inada biniyor herşey. Eşinle ve sevdiklerinle güzel bir tatil geçirirsin inşallah. Sonra kafanı toparlayıp belki yeniden denersiniz, ya da bir sürpriz kapınızı çalar kim bilir :) Kendine çok çok iyi bak, senin için bu gece yatmadan dua edeceğim. Belki biraz fazla kaderci diyeceksin benim için ama bu hayatta senin için hayatta hayırlısı neyse o olsun arkadaşım. Yeniden yazmaya devam edersen ben ve benim gibi dostların burada olacağız.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sağol Seher, herkes için hep en iyisi, en hayırlısı olsun. Kendine ve miniğine cok iyi bak. Yakında gorusuruz inşallah :)

      Sil
  8. Sevgili Tuna, biz yol arkadaşıyız. Üzülürsen üzülürüz, yorulursan bekleriz. İyi haberlerde de kötü haberlerde de ortağız. Biliyorum yine görüşeceğiz. Sana aklını, zihnini tamamen boşaltabileceğin, huzur ve sevgi dolu bir tatil diliyorum. Hiç tanışmasak da seni kendimden biliyorum, çok seviyorum.

    YanıtlaSil
  9. Ah canım Deniz, güzel haberlerini ilk duyanlardan olmak istiyorum. Allah güzel gönlüne gore versin, dualarım seninle olacak hep..

    YanıtlaSil

  10. Asa kredi kredisi sirketi, kisisel isyerinizi baslatmaniz için gereken her
    miktari ödünç vermeye hazirdir. Biz% 2 faiz oraniyla kredi veriyoruz, bu
    yüzden için basvurun.
    Tarimsal çiftçilik kredisi. Krediye ihtiyaciniz varsa bizimle iletisime geçin.
    E-posta: asaloaninstituteplc@gmail.com, ayrica bu adresle de iletisime geçebilirsiniz
    E-posta: asaloaninstituteplc@yahoo.com

    Asa loan lending company are ready to loan you any amount you need to start
    up your personal business. we give out loan at 2% interest rate, so Kindly apply for
    agricultural farming loan. if you need loan contact our
    email:asaloaninstituteplc@gmail.com, you can also contact this
    email:asaloaninstituteplc@yahoo.com

    Facebook,https://www.facebook.com/asaloan.plc

    YanıtlaSil

Yorumunuz için teşekkür ederim

Bebek Yapım Bakım Onarım

Bebek Yapım Bakım Onarım