19 Mayıs 2014 Pazartesi

Melek'in Tüp Bebek Yapım Günlüğü — 11. Bölüm

Transfer kararlaştırıldığı gibi 09 Ocak 2014 günü yapıldı. Ama biraz öncesinde olanlardan bahsedeyim… 

O sabah 06:00’da çok şiddetli bir baş ağrısı ile uyandım. Sadece başımın sağında ve sağ gözümü delen bir ağrı. Bazen bu tür ağrılarım olurdu. 1-2 saat uyuyunca düzelirdi. Ama aynı zamanda sanki idrar yolları enfeksiyonu olmuş gibi yanma hissi ile sürekli idrara çıkma ihtiyacı duyuyordum. Transfer sırasında idrara sıkışık olunması gerektiği için bunu bünyemin stres nedeniyle yaptığını anladım. Ama engel olamıyordum. Hastaneye gidene kadar 0,5 litre, hastanede beklerken ise 0,5 lt su içtim. Zaten olan yanma hissi sürekli tuvalete gitmemi söylüyordu. Umarım 1 litre yeter diye düşünerek operasyon odasına girdim. Ultrasona baktılar ve yeterince idrara sıkışık olmadığıma karar verdiler. Zaten hep aklımı kurcalayan bir soru olmuştu. Oldu da birisi idrarını tutamadı, transfer iptal mi oluyordu? Olmuyormuş… 


Sonda takarak sıvı doldurdular ☹ İşte ondan sonra zaten olan yanmalar iyice arttı. Bana sürekli “sakın idrarınızı kaçırmayın” diye uyarıda bulunuyorlardı. Bu uyarı beni daha da strese sokmaya başladı. Doktor transfer öncesinde kullanmak için bana özel bir ilaç aldırmıştı. Önce bu ilaçla rahim içini yıkadı. Sonra transfer işlemine başladılar. Öncesinde adımı sordular. Bunu daha önce duymuştum. Embriyolarda bir karışıklık olmaması için soruyorlarmış. Doktor “ben hazırım” dedi. İçeriye adımı seslendiler. Sonra bir şey getirdiler. Heyecanımdan ekrana bakamıyordum. Transfer öncesi iki embriyo nakledileceğini konuşmuştuk. Ama aklımda yine bir sürü soru vardı. Ya o gün çözülürken biri bozulduysa, çözülmediyse… İki taneyi tek seferde naklettiklerini de okumuştum. Doktor ilk seslendiğinden sonra ekranda bir ışık gördüm. Ama korkumdan bu ne, diğeri nerede bile diyemiyordum. Bu arada sürekli bana “kendini rahat bırak, kasma, kalçalarını indir” gibi uyarı yapıyorlardı. En son midemde yanmalar başladı, nefesim daraldı… Bu arada bir daha doktor “ben hazırım” dedi. Ve adımı bir kere daha seslendiler ☺ Evet ikinci de gelmişti… 

Doktor işini bitirip kalktıktan sonra ekranda 2 tane ışığı gördüm ☺. Operasyon odasındaki herkes tebrik etti, inşallah hamile kalacaksın dediler… Hoca çok güzel yerleştirdi dedi doktorum. Yatağı getirip yanaştırdılar ve yavaşça beni oraya aldılar. Odaya götürdüklerinde yatağa 2 kat emici bez yerleştirdiler, idrarımı rahatlıkla yapmamı istediler. Belki 3-4 yaşımdan beri ilk defa yatağa kaçırdım ☺ Eşim bu duruma bir anlam veremedi, ama ona da açıkladılar. Sonradan idrar torbasını doldurdukları için yattığım süre boyunca tutmama imkan yokmuş… Yaklaşık 30-35 dakika dinlendikten sonra çıkabilirsiniz dediler. Önce eşimle gidip yemek yedik. Sonra eve gittik. Ama bu sürede benim baş ağrım çok şiddetlendi. Eve varınca hemen yattım. Ama elim ayağım donuyor, vücudum tir tir titriyordu. Üzerimi yorgan ve 2 kat battaniye ile örttük. Ayağıma sıcak su torbası koyduk. Ne uykuya dalabiliyordum, ne de titremem geçiyordu. En çok şuanda salgın olan grip olmaktan korktum. İlaç alamayacaktım. 

1-2 saat sonra lavaboya gidince birkaç pembe damla geldiğini gördüm. Bu durum da beni çok endişelendirdi ☹. Olmadı mı yoksa diye çok korktum. Hasta koordinatörüne mesaj atıp hem gribal durumu hem de bu lekelenmeyi sordum. Grip olursam sadece parol alabilirmişim. Bu tarz akıntılar transfer sonrası normalmiş. Yani en azından beni rahatlatmak için öyle dedi. Şimdiye kadar böyle bir akıntıyı yazanı görmedim. Sonuca göre karar vereceğim ☺ Akşam olduğunda titreme geçti, vücudum normale döndü. Sabahtan beri yaşadığım stres bünyemi şoka sokmuştu. Anladım ki, insan stres ile neredeyse kendini ölümün eşiğine getirebilir... Ertesi gün baş ağrım yine geçmemişti. Her ayağa kalktığımda daha da artıyordu. Adım attıkça sanki gözüm yerinden çıkacak gibi oluyordu. 

Akşam oldu yine düzelme olmadı. Bunun normal bir ağrı olmadığını düşünüp internetten arattım. Küme (Cluster) Baş Ağrısı denilen bir ağrıydı yaşadığım. Başın bir tarafında, özellikle göze vuran bir ağrı. Aynı tarafta burun tıkanıklığı da yapıyordu. Yoğun stres ile ortaya çıkıyordu. Özellikle uykudan kaldıran ağrılar oluyordu. Tüm belirtiler bana uymuştu. Ama işin kötüsü bu ağrının çaresi yoktu. Senelerce bu ağrıya derman arıyan insanlar forumlarda yazıyordu. Bir kişinin yoğun nefes alıp vererek ağrısını hafiflettiğini okudum. Gece cama çıktım, nefes alıp alıp verdim. Ağrı kesildi…. Belki zaten bitecekti, fakat bu vesile ile bir daha başıma gelirse hemen ne yapmam gerektiğini öğrendim. 

Sonraki 2 gün genellikle uzanarak dinlendim. Bir ara biraz etrafı toparlamak istedim. 1 saate yakın ayakta durdum. Sonrasında belim çok şiddetli ağrıdı. Yine dinlenme pozisyonuna geçtim. Transferin 4. günü aile hekimime gittim. Ona da bu ağrılarımdan bahsettim. Ağrıların gebelik için belirleyici olmayacağını söyledi. Genel olarak transfer işlemi sırasında batırılan iğneler nedeniyle bu tarz bel ağrıları olabilirmiş. Bana evde test yaparsınız herhalde dedi. Yok dedim. Kan testini bekleyeceğim. Kendimi ümitlendirmek istemiyorum. Şunun şurasında ne kaldı… 1 hafta ☺

İyi haberlerle görüşmek üzere...

Melek

5 yorum:

  1. hadi inşallah Melek, güzel haberler ver bize...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim :) Haftaya güzel haberler var...

      Sil
  2. bana da transfer sırasında sonda ile sıvı nakletmişlerdi, bir ara transferim iptal olacak diye çok korkmuştum. sanırım tüm süreçte yaşadığım ne büyük travma bu oldu (: güzel haberlerini bekliyoruz :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bir daha transfer olsa yine böyle stres olur muyum bilemiyorum ama belki de biraz bilinçsizlik biraz da bilinçaltında o güne kadar yaşanmışlıkların biriktirdikleri beni o hale getirdi. Umarım herkes emeklerinin karşılığını hayırlısı ile alır :) Haftaya güzel haberler gelecek :))

      Sil
    2. Gebe kalabildiniz mi merak ettim de.

      Sil

Yorumunuz için teşekkür ederim

Bebek Yapım Bakım Onarım

Bebek Yapım Bakım Onarım