26 Nisan 2014 Cumartesi

Tuna'nın Tüp Bebek Yapım Günlüğü – Bölüm 16

Herkese Merhaba, 

Okuyanlar biliyor, biz tüp bebek tedavisinin ikinci aşamasında, dondurulmuş embriyolarımız için olan sürece devam ediyoruz. Ama bu sırada devam eden koskoca bir hayat var dışarıda. Yani tüm kalbim ve aklımla bambaşka bir gezegende olsam da hayat hiç durmuyor. İş, ev, aile derken ben de istemeden günlük yazılarımı yazıp göndermekte gecikiyorum. Kusuruma bakmayın, olur mu? 
Son yazımda, adet gününü takiben 12 günlük ilaç kullanımından sonra doktor kontrolümün olacağını söylemiştim. Bu aşmamız gereken ilk engeldi. Rahim duvarı kalınlığı idi takip edilmesi gereken. Doğum kontrol hapı ile istenen incelik elde edildikten sonra şimdi de istenen kalınlığı yakalamalıydık. Günümüz gelince muayeneye gittik ve başarmışız, 10 mm ile doktorumuz gayet iyiyiz, haftaya transferi yapalım dedi. Yaşasın ! Çok sevindik ama ayağımız hep frende. Çünkü embriyolarla ilgili önemli kocaman bir kademe daha var atlamamız gereken, biliyoruz. 3 tane dondurulmuş embriyomuzun uykularından sağlıklı bir şekilde uyanması gerekiyor.Transfer işleminden bir gün önce uyandırılacakları bilgisini alıyor ve hemen Pazar gününü beklemeye geçiyoruz. İlaçlarıma aynı şekilde devam ediyorum. Bir farkla! artık o ünlü jel ile tanışıyorum. O da bir hormon desteği, bilen bilir :) Endometrium kalınlığını korumak için alınıyor. Gebelik durumunda da ilk 3 ay devam edilmesi gereken önemli bir destek. Kullanılışı evet, öyle evlere şenlik değil ama aslında hiçbir şey o kadar zor değil. 

İnsan başına gelince o kadar da kötü değilmiş yahu diyor. Önce zaman hiç geçmiyor sonra ay nasıl da çabuk geçti böyle derken Pazar günü geliyor. Ben yapabileceğim tüm 'ruhani' hazırlığı yapmışım. Cumartesi günü 8. yoga dersime gitmişim, oradan pek çok güler yüzlü iyi kalpli dilek almışım, eşimle sahilde yürümüşüm sonra evde tembellik yapmışım bir güzel. Hem en önemlisi bu defa annem yanımda. Aslında yeni geldi, yine torun bakmak için uzak diyarlara gitmişti ama döndü çok şükür. Benim kahramanım, muhteşem torun bakıcısı/ koruyucusu, müthiş anne, şahane lezzetli eliyle harika bir aşçı, evet kilo aldıran biri ama sonsuz hayat verici, gerçek bir çocuk sever, hassas, komik harika bir kadın. İşte hepsi benim annem! Döndüğünden beri yaptığı yemekleri özellikle zeytinyağlıları söylemiyorum bile, aklınızı kaybedersiniz yoksa. 

Neyse, tüm bunlardan sonra ben artık tamamım, artık stres teğet bile geçemez derken Pazar sabaha karşı uyanıp yine 'kurmaya' başladım. I ıh olmamışım ben, daha çok yoga yok aslında daha çok morfin şart! (şaka) Çünkü stres teğet demeyelim de içimden geçti sanki :) Öğlene doğru onlar bizi aramayınca biz arayalım n'olur diye mızmıza tam başlamıştım ki baktım eşim telefon elinde hastaneye çoktan bağlanmış laboratuvar ile görüşmeyi bekliyor. Çok uzatmadan söyleyeyim, üçü de canlı olarak uykularından dönmüşler. Çok şükür! Yine de ertesi sabahki durumları çok önemli, canlılıklarını koruyabilecekler mi bakalım? Heyecanlı uzun bir gece bekliyor bizi. Uyuyamayız diye düşünüyordum ama öyle olmadı. Gece yarısı gibi uyumuşuz. Sabah saat 6 olmadan da kendiliğinden uyandık. Çok güneşli nefis bir bahar gününde sahilde ilerlerken arabada hafif bir müzik sesi dışında sessizlik hakimdi. Gidene kadar annem, eşim ben hepimiz kendi düşüncelerimizde gezinip durduk. Doktoru son görüşümüzde söylediklerini düşünüyordum. Dondurulmuş embriyolar ile elde edilen gebelik oranlarının canlı transferlerden daha fazla olduğu, saklanan iyi kalitedeki yumurtaların daha güçlü davrandıklarını söylemişti. Diğer ihtimalleri de biliyorum, onları düşünmemek çok zor. Yine de iyi ve güzel olana kavuşmayı diliyorum tüm kalbimle. 

Hem biliyor musunuz bunları yazarken yalnız değilim. 2 minik bebek hücresi yuvalarına kondu ve benimle birlikteler şu an. Evet, 2 gün önce transfer işlemi oldu. Yaklaşık 2 hafta sonra da ilk sonuçlar alınmaya başlanacak. Geçmez bu zaman demiyorum artık, biliyorum geçecek. Kardeşim nasıl hissettiğimi sorunca kendi bebeklerime taşıyıcı annelik yapıyormuşum gibi geliyor dedim. Tuhaf ama öyle. İlaçların yaptığı sersemlik hissi , şaşkınlık, uyku hali devam ediyor. Ay'da yürüyor gibiyim, beni ancak iyi haberler kendime getirir :) Transfer gününü nasıl geçirdiğimizi bir sonraki yazımda sizlerle paylaşacağım. Hem en bomba haberi zaten verdim değil mi? :) 

iyi dilekleriniz için şimdiden çok teşekkür ederim, hepsinin ayrı ayrı çok büyük anlamları var benim için, biliyorsunuz.

Sevgiler, 

Tuna

5 yorum:

  1. Sana inanıyorum demiştim değil mi :)

    YanıtlaSil
  2. Güzel haberler bekliyoruz. Beklemesi çok zor bir süreç.

    YanıtlaSil
  3. Mutlu haberlerinizi bekliyorum :)

    YanıtlaSil
  4. Tuna'cım yazını okuyunca çok mutlu oldum, umuyorum bu sefer tutacak. Meleklerinden en az biri seninle kalacak. Hamilenin duası kabul olurmuş hem :) Bu arada benim de dondurulmuş embriyo transferiydi sonuç olarak şu an hamileyim. Sen gönlünü ferah tut göz açıp kapayana kadar test günü gelecek. Bu arada o jelden elimde bir kutu mevcut sadece 2 tane kullanmıştım ben hep iğne kullandım. İstersen sana gönderebilirim buzdolabında duruyor son kullanma tarihi geçmeden birine vermek istiyorum.

    YanıtlaSil

  5. Asa kredi kredisi sirketi, kisisel isyerinizi baslatmaniz için gereken her
    miktari ödünç vermeye hazirdir. Biz% 2 faiz oraniyla kredi veriyoruz, bu
    yüzden için basvurun.
    Tarimsal çiftçilik kredisi. Krediye ihtiyaciniz varsa bizimle iletisime geçin.
    E-posta: asaloaninstituteplc@gmail.com, ayrica bu adresle de iletisime geçebilirsiniz
    E-posta: asaloaninstituteplc@yahoo.com

    Asa loan lending company are ready to loan you any amount you need to start
    up your personal business. we give out loan at 2% interest rate, so Kindly apply for
    agricultural farming loan. if you need loan contact our
    email:asaloaninstituteplc@gmail.com, you can also contact this
    email:asaloaninstituteplc@yahoo.com

    Facebook,https://www.facebook.com/asaloan.plc

    YanıtlaSil

Yorumunuz için teşekkür ederim

Bebek Yapım Bakım Onarım

Bebek Yapım Bakım Onarım