4 Nisan 2014 Cuma

Melek'in Tüp Bebek Yapım Günlüğü — 8. Bölüm

Merhaba BYBO,

Geçen hafta bahsettiğim ilaç faciasının detaylarıyla devam ediyorum… Bu ilacın zararı yokmuş. Ama böyle SMS ile kullanımını anlatmaya devam edeceklerse zararı olabilecek başka bir ilacı da yanlış kullanabilirdim... Doktorumu arayıp, görüşünü almak istedim. Ama o da görevli bayanın daha iyi cevaplayacağını söyleyerek telefonu ona verdi. Ama ben onun cevabını zaten okumuştum, doktorumun "tıbbi" açıklamalarına ihtiyacım vardı. Konuşmak için vakti olmayabilir düşüncesiyle konuşmaya başlamadan önce "vaktiniz var mı?" diye sormama rağmen benimle konuşmadı, görevli bayana verdi telefonu. Ben zaten şaşkınlıktan, üzüntüden ne diyeceğimi bilemez bir haldeyken, bir de üzerine o bayanla konuşmak zorunda kalmam sinirlerimi alt üst etti. Gerçekten tedaviyi bırakmak istedim... 

OHSS sonrası ben bu tedaviye devam etmeye hazır mıyım diye soran bile olmamıştı. Vücudum hazır mı, bunu da araştıran veya bakan olmadı. Sadece ikinci görüş almak için gittiğim doktor bana moral vermişti. Telefon başında tedavi olmak için sinirlerimi daha fazla yıpratmama gerek var mıydı? OHSS oldum, normal, olacak dediler. Kan sulandırıcı iğne kullan dediler, kaç gün kullanayım? Bu kutu bitti, daha ne kadar devam edeyim? Sürekli ben arayıp bilgi almaya çalıştım. Kanamam başladı, şimdi ne ilaç içeyim? İlaç içecek miyim, ne yapacağım? Tüm bu soruları ben sormazsam bana anlatan olmamıştı. Bugüne kadar sürekli tırmalayarak bir şeyler öğrenmeye çalışıyordum. Bir de bu yanlış ilaç kullanımı eklenince, artık dayanma sınırımı aşmıştı... Eşimi arayıp tüm olanları ağlaya ağlaya anlattım. O da çok sinirlendi ve doktorumuza, yani program koordinatörü profesör hocamıza mail atmaya karar verdi. Hoca mailimize hemen cevap verdi ve beni aradı. Bana bu yanlışlığın önemli olmadığından bahsetti. Ama benim anlatmak istediğim bu değildi. Karşınızdaki hasta bunları ilk defa yaşayan bir insan... Sizin için bunlar normal olsa da ben tüm tedavi sürecini ve komplikasyonlarını ilk defa yaşıyorum. Tüm yaşadıklarımı ne yazık ki, bana bilgi verilmediği için internetten araştırıp fikir edinmeye çalışıyorum. Kaldı ki ben normal tepkiler veren bir bünyeye sahip değilim. Hocanın daha önce söylediği, çok nadir görülen bir enzim eksikliği yüzünden embriyoları dondurduk. 

Şimdi bu yapılanlar acaba enzim eksikliği hakkında ne gibi bir fayda ya da zarar sağlayacak? Benim kötü durumda olduğumu anlayınca, hastaneye çağırdı. Akşam üzeri hastaneye gittim, tüm bu anlattıklarımı bir daha anlattım Hocaya. Eşimle birlikte bizi dinledi. Tedavinin bundan sonraki gidişatı hakkında beklenenleri anlattı. Kısacası bizi umursadı ve dikkate aldı. O anda en çok ihtiyacımız olan buydu sanırım. Bundan sonra doktor olmayan birinden tıbbi bir bilgi almak istemediğimizi de belirttik. İnşallah o bayanla bundan sonra muhattap olmak zorunda kalmam. Şimdi 10 ünite olarak iğneye devam ediyorum :) 

Yaptığım fazla ilaçlar yanıma kar mı kaldı, bilemiyorum... Tedavinin gidişatına göre göreceğiz... Bu görüşmemizde kullandığım ilaç bitmişti. 3-4 gün içerisinde regl olacağımı, kanamam başladığında aramamı ve 2-3 gün içerisinde hastaneye muayeneye gelmemi söylemişti. Bu görüşmenin üzerinden bir hafta geçti ve kanamam başlamayınca doktoru aradım. Ertesi gün beni muayeneye çağırdılar. Muayene başlamadan kist nedeniyle kanamamın başlamamış olabileceğini söyledi. Biraz afalladım ve PCOS nedeniyle olan kistlerimden bahsettiğini düşündüm. Muayene sırasında "Aaa iyi güzel, kist yok olmuş" dedi. Yani bana söylemediği bir kist varmış ve kaybolmuş. Şimdi bu aşamada bana niye söylemedin dememin ne manası kaldı diye düşünerek sustum. Ama aklım yine susmadı... Neden bana bilgi vermiyorlar acaba? Peki dedim... "Endometrium 4 mm, gayet iyi, incelmesini istiyorduk, incelmiş, tedaviye başlayalım" dedi. Yine çaresizce peki dedim ve yine çaresizce koordinatör bayandan bilgileri almaya gittim. İğneme devam edeceğim. Ayrıca bir hapa başladım, östrojen hormonu. Önce günde 1, sonra 2, sonra 3 olarak devam edecek. 

Tedavinin 14. günü, kontrole çağırdılar. Her şey yolunda giderse 18 temmuzda transfer yapabiliriz dediler. Aklımı kurcalayan yine bir sürü soru var ama ne yapayım... Artık kabullendim, karşıma ne çıkacak bakalım diye bekliyorum. Hastanede verdikleri “donmuş embriyo transferi prosedürü”nü anlatan kağıtta bile bu ilaçlara başlamadan önce endometrium'un 5-6mm olması gerektiği yazıyor. Yine bir deneme-yanılma yöntemi ile karşı karşıyayız sanırım. Gerçi benim gibi komplike hastalarla sürekli karşılaşmadıkları için doktorlar ne yapsın... Onlara da kızamıyorum. Bu sefer neyseki kendi derdime düşüp bir türlü durumlarını soramadığım embriyoları sorabildim. 4 adet blast embriyo dondurmuşlar. 2 tanesi de erken blast olduğu için dondurulmamış.

Gelecek yazıda görüsmek üzere...

Melek

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumunuz için teşekkür ederim

Bebek Yapım Bakım Onarım

Bebek Yapım Bakım Onarım