23 Mart 2014 Pazar

Melek'in Tüp Bebek Yapım Günlüğü — 6. Bölüm

Merhaba Sevgili BYBO,

Geçen hafta kaldığım yerden devam ediyorum:

Artık yumurtalar neredeyse elimle hissedilebilir hale gelmişti. Oturup kalkarken çok acı hissediyordum. Hatta sanki kanamam başlayacakmış gibi sancılar hissediyordum ve korkuyordum. İnşallah böyle bir şey olmaz diye dua edip duruyordum. Özellikle ilk gün uyuya kalıp çatlatma iğnemi yapmayınca süreci 28 saat uzatmış oldum. Bu nedenle tedavi aksarsa çok üzülecektim. Çarşamba gününü de ofiste iyi kötü geçirip Perşembe günü için izin aldım. Operasyondan 6-7 saat öncesi bir şey yiyip içmememi söylemişlerdi. Sabah 07:00 uyanıp kahvaltı ettim ve yattım. Öğlen uyanıp hazırlandım, hastaneye gittim. 13:30’da oradaydım. Bir yandan da eşimi bekliyordum. Eşim gelene kadar ben önlüğümü giymiş, bonemi takmıştım. Aslında ben lokal anestezi olacağını düşünmüştüm. Ama sanırım bu konuya fazla çalışmamışım. Kısa süreli genel anestezi yapılacakmış. 


Damar yolumu açıp beni yürüyerek ameliyathaneye aldılar. Tansiyon aletini ve oksijen ölçen aleti bağladılar. Ameliyathane filmlerde duyduğum gibi “dit – dit – dit” sesleri ile doldu. Birazdan anestezi uzmanı geldi ve "şimdi uyuyorsunuz" dedi. Biraz gözlerimin döndüğünü hatırlıyorum. Gözümü kapadım ve uyumuşum... Seslenip beni uyandırdıklarında yandaki yatağa geçmemi istediler. Sonra yine uyumuşum. Bir daha gözümü açtığımda beni odama getirmişlerdi. Eşim yanımdaydı. Yarı uyur yarı uyanık halde 1 saat geçirdim. Bu arada yine damardan bir ağrı kesici verdiler. Sanırım operasyon 15-20 dakika sürmüş. İnsanın hatırlamadığı bir süre olunca sudan çıkmış balık gibi bakıyor etrafına. Tam olarak ağrı diyemeyeceğim "sancı" denebilecek sızılarım vardı. Çıkış için hazırlanırken kaç yumurta topladıklarını sordum, 20 adet toplanmış. Eve dönerken yine sızılarım vardı. Ağrım olursa ilaç içmemi söylediler. Eve varmadan önce birkaç yere uğramamız gerekti. 

Bu arada arabayı ben kullanmaya başladım, eve döndük. Akşam sancılar artmaya başladı. Neredeyse yattığım yerde dönemez hale geldim. İlaç içtim ama işe yaramadı. İnternette yumurta toplama işlemi sonrası oluşacak yan etkileri okurken 24 saat araç kullanılmaması gerektiğini gördüm. Ama beni kimse uyarmamıştı... Ertesi sabah uyandığımda sancılarım devam ediyordu. Anestezi sonrası gaz sancıları olabileceğini duymuştum. Bu şekilde yorumlayıp işe geldim. Ama hareket kabiliyetim çok kısıtlandı. Herkes bana bir şey olduğunu anladı. Belim filan ağrıyor diye geçiştirdim, ne yapayım... Öğlene doğru hastaneyi aradım. Çünkü karnım 3-4 parmak dışarı çıktı, çok ciddi şişkinlik oldu. Midemdeki gaz ise ayrıca rahatsız ediyordu. Fazla sayıda yumurta toplanan hastalarda bu tip yan etkiler görülebiliyormuş. Mide bulantım artarsa, kusma olursa mutlaka haber verin dediler. Öğlenden sonra hastaneden aradılar. Öyle bir zamana denk geldi ki, dahili hattan patron aramıştı ve ben göz göre göre yumurtaların durumunu öğrenmek için cep telefonumu açamıyordum. Neyse, onlar telefonu kapamadan patron kapattı ve yetiştim. Toplanan 20 adet yumurtadan 19 adetinin içi doluymuş. Bunlardan da 17 tanesi döllenmiş. Yarın yine arayıp çocukların durumlarını bildireceklermiş. 

Cumartesi günü hem karnımdaki acıdan, hem de şişlikten hareket etmeden tüm gün dinlendim. Şişlik inmeyince doktorumu aradım. Midem için 1-2 ilaç verdi. Antibiyotik başlayalım dedi. Bir de bir ilaç söyledi. İnternette bakınca bu ilacın çok yan etkisini gördüm ve şimdilik kullanmamaya karar verdim. Yumurtalar için hastaneden aradılar. 15 tanesi gelişmeye devam ediyormuş. Gece 02:00 sularında mide bulantısı ile uyanınca korkup hemen hastaneye gittik. Ultrason muayenesinde normalde 3cm olması gereken yumurtalıkların 9cm olduğu ve OHSS başladığı görüldü. Korktuğum başıma gelmişti... Ayrıca mide ve bağırsakta gaz olduğu için dahiliye muayenesi istediler. Detaylı ultrason çekildi. Normal dediler. Biraz sakinleştiriciler ve mide ilaçları, serum vs. ile sabaha kadar hastanede kaldık. Dahiliyeci de başka ilaçlar verdi. Zaten devam eden ilaçlar var dedim ama bir sakıncası olmaz dedi, hepsini sırayla için… O yan etkili ilacı da mutlaka içmem gerektiğini söylediler. Pazar gününü evde yine yatarak geçirdim. Yine hastaneden aradılar ve 16 adet yumurtanın gelişmeye devam ettiğini söylediler. Demek ki gelişmesi duruyor diye hemen atmıyorlar yumurtaları. Onlara bile ikinci bir şans veriyorlar. 

Pazar gecesi o meşhur yan etkili ilacı içtim, yattım. Pazartesi sabah 5:00’da uyandığımda, mide bulantısı, baş dönmesi, halsizlik, vs. tüm yan etkiler ortaya çıkmıştı. Tüm gün bu sefer kendime gelemeden yattım. Artık saat 16:00 olduğunda dayanacak gücüm kalmadı. Acılarımı, mide bulantımı, içimdeki sıkıntıyı anlatmam imkansız. Çok farklı bir acı, dayanılmaz değil ama, acı veriyordu… Eşim geldi, hastaneye gittik. Tüm doktorlar gerçekten canla başla ilgilendiler. Karın içerisinde biriken sıvı artmıştı. Bunu çözmek için damardan albümin vermeye karar verdiler. Yine gece 23:00’a kadar hastanede kaldık. Bol bol protein yememi söylediler. Ancak proteini geçtim, bir dilim ekmek bile yemek mümkün olmuyordu. Ne yesem çıkarıyordum. Kan sulandırıcı iğne yaptılar ve bundan sonra her akşam aynı saatte yapmamı söylediler. Salı sabah eşim beni evde yalnız kalmayayım diye anneme bıraktı. Annemlerin beni o şişmiş karnımla gördüklerindeki yüz ifadesi çok komikti. Karnımın nasıl böyle şiştiğine, nasıl ilaç yan etkisi ile sıvı toplanacağına akılları ermedi haliyle… Ben de yavaş yavaş tüp bebeği anlattım. Aslında çok sevindiler. Sanırım içlerinde torun sahibi olacaklarına dair bir umut yeşerdi. Benim için üzülüyorlardı ama içlerinden çok mutlu oldukları gözlerinden belliydi...

Haftaya görüşmek üzere...

Melek

9 yorum:

  1. Melecigim dualarim seninle insallah hicbir sorun olmadan bebeginize kavusursunuz hilayenin devamini bekliyorum :) sans yaninizda olsun :)
    Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Seda, cok tesekkur ederim :) Sevgiler

      Sil
  2. Merhaba Melek, ben bu sürecin bu kadar meşakkatli olduğunu bilmiyordum.Umarım sorunsuz atlatabilmiş-sindir bu durumu. Doktorların herhangi bir yanlış uygulaması var mı?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Ahu,
      Aslında ben de boyle zor olacagini dusunmemistim. Hatta "ne güzel 15 günde hersey tamam" gibi dusunup ne kolay ismis bu demistim.
      Oncelikle bende rastlanan aromataz enzimi eksikligi cok nadir bir durummus.
      Bu beni "ozel" hasta yaptı. Baslarda kan tahlili ile kontrol edilecek hormon seviyesi enzim eksikligi nedeniyle gizlenmis. Doktorlar da bu yuzden bunu anlayamadılar ve OHSS basladı.
      Ama yumurta toplama sonrası yapılması gerekenler ve yapılmaması gerekenler konusunda hastaları daha fazla bilinclendirmeleri gerekiyordu. Bunu zaten sonradan hastaneye bildirdim.
      Benim maceram biraz uzun :)
      Burada yazmamin en önemli amacı boyle nadir durumlarda olanların benzer vaka hakkında hic bilgi bulamaması.
      Umarım bu gunluk birilerine umut olur :)

      Sil
  3. Canim benim dualarimiz seninle :) Guzel haberler ver bize haftaya

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Cok tesekkur ederim :) Serüvenim uzun ama mutlu sonla bitecek inşallah :))

      Sil
  4. Melekcim hikayemiz cok benziyo..sen su an kac kilosun?doktor sekerle ilgili bisey diyo mu?

    YanıtlaSil
  5. Bende bugun basladim tup bebege puregon igneyle basladik..sana kac uniteyle basladilar??ya ben kilodan ve gizli sekerimden dolayi tutmamasindan korkuyrm.bide Ohss var tabi:)) malum pko..boyum 1 76 kilom 93 bu arada.4 yillik evliym.hic korunmdk olmadi..hic tedavide gormedik..direkt tup bebekle basladik

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Elvan,
      Ben 1.65 boyunda 70 kilo ile başladım. PCOS nedeniyle bende de hiç yumurtlama olmuyordu. 5-6 kere ilaçla hamile kalmayı denemiştim. Ama sonra olmayacağını anlayıp vazgeçtim. Kendimi çok yıpratmamak için tüp bebeği seçtim.
      Şeker ilacını zaten kullanıyordum. Aynı şekilde puregon iğne 150 ile başladım ama 175 ile bitirdim. Bu sürede ilaçlar bende aşırı mide bulantısı yaptı. Tedavi süresince kilo almadım.
      OHSS için neredeyse hergün E2 tahlili yapıldı. Ama dediğim gibi bendeki aromataz enzimi eksikliği yüzünden E2 değerim yükselmemiş. Bu yüzden gizlenen hormonun seviyesini anlayamadıkları için çatlatma iğnesini yaptık ve OHSS başladı.
      Eğer böyle bir problem yoksa sık sık E2 değerini ölçtürüp, bu değere göre çatlatma iğnesini yaptırırsan bence OHSS riski o derece azalıyor.
      İnşallah hayırlısı ile sağlıkla hamile kalırsın :))
      Ne zaman bir şey sormak istersen bana yazabilirsin.
      melekistanbulll@gmail.com
      Görüşmek üzere,
      Sevgiler

      Sil

Yorumunuz için teşekkür ederim

Bebek Yapım Bakım Onarım

Bebek Yapım Bakım Onarım