11 Mart 2014 Salı

Melek'in Tüp Bebek Yapım Günlüğü — 4. Bölüm

Herkese Merhaba,

Geçtiğimiz hafta uzunca bir giriş yapmıştım, artık sadede geliyorum… 

Tüp bebek günümüzde, hele İstanbul’da çok fazla merkez tarafından yapılıyor. Peki nereye başvurmalıyım sorusunu sormaya başladım. Okuduklarımdan anladığım kadarıyla, bu konuda seçici olmak için en önemli nokta teknoloji. Başta doktor olmak üzere, tüm süreç içerisinde çalışan herkes çok önemli faktör, ama laboratuvar ortamı daha önemli diye düşündüm. Bu nedenle Acıbadem Maslak Hastanesi Tüp Bebek bölümü ile görüşmeye karar verdik. Daha önce Acıbadem Hastanesinde görüştüğüm doktorum da yardımcı oldu. Bizimle birlikte bölüm koordinatörü profesör ile görüşmeye geldi. 

Genel olarak yapılan muayenede tüp bebeğe engel bir durum görünmüyordu. Adetimin 2. günü merkezi arayıp randevu alarak gelip tedavi sürecine başlayabilirdik. Geriye kalan tek sorun benim ve eşimin yoğun iş seyahatlerimizdi. Bu nedenle 2013 Mayıs ayını beklemeye karar verdik. Bu aradaki iki ay boyunca boş durmayıp, fırsat buldukça internette araştırma yaptım. Mart ayı içerisinde şirketimizde rutin sağlık taraması yapılıyordu. Hormonlarla ilgili ne kadar tahlil biliyorsam o sırada kan tahlili isteklerine ilave ettirdim. Ne de olsa ben de her hormona bağlı bir rahatsızlık var, ne kadar çok değer olursa bunları birbirine göre değerlendirmek o kadar kolay olur diye düşündüm. Özellikle Zeynep Kamil Hastanesi'ndeki doktorun önerdiği bir tahlil vardı, AMH. Eğer çok düşük çıkarsa diğer prosedürlere gerek kalmadan direkt tüp bebek uygulamasına geçebiliriz demişti. Hazır kan verirken onu da sıkıştırdım araya ☺.

Sonuçlar geldi, AMH 9 çıkmıştı. Yine internete başvurdum. PCOS hastalarında zaten çok folikül olduğu için yüksek çıkması normalmiş. Ama yaptığım diğer araştırmalarda OHSS denilen ve PCOS hastalarında tüp bebek uygulaması sonucu ortaya çıkan bir yan etkiyi öğrenmiştim. AMH değeri 6,8 ve üzeri çıktığında OHSS riski de artıyormuş. Tahlil sonuçlarımı hemen tüp bebek merkezine gönderdim. Mayıs ayında gittiğimde bu tahlillere bağlı yapılması gereken bir şey varsa vakit kaybetmek istemiyordum. Önceden yapılması gereken bir şey var mı diye sordum. Onlar da PCOS hastalarında zaten bu değerlerin beklendiğini, tedavi sırasında ise OHSS ile karşılaşmamak için kan tahlili ile hormon düzeyini takip edeceklerini, endişelenmemem gerektiğini söylediler. 

Böylece Mayıs ayı geldi çattı. İşlerim de hiç olmadığı kadar yoğundu. Adet gördüm, ama hastaneyi arayıp randevu alamıyordum işler yüzünden ve şehir dışındaydım. Eşimden rica ettim, o uğraştı, o bilgi aldı hastaneden. Eğer ertesi gün İstanbul’a gelemezsem tedaviye bir sonraki ay başlamamız gerekecekti. O gün son uçakla döndüm. 4 Mayıs 2013 Cumartesi günü ilk kontrolümü oldum. Rahim iç zarı kalınlığı normal, sağ ve sol yumurtalıklarda 16’şar folikül görüldü. 3 gün hormon iğnelerini yapmamı söylediler. İğneyi ilk kez yaparken çok tedirgindim. Ama binlerce insanın sorunsuz yaptığı bir iğneyi ben de yapabilirim diye düşündüm. Gayet de kolay oldu. Böylece 3 gün iğnemi yaptım. Saati şaşırmamam gerekiyordu. Hep akşam sekizde yapıyordum. Hatta o hafta akşamları direkt eve gitmeye çalıştım ki iğne saatini kaçırmayayım... Çünkü iğneyi buzdolabında saklıyorsunuz. Yanınızda taşımak için ise buz kalıplarına ihtiyacınız oluyor. 

4. Gün, Salı sabahı ilk kontrole gittim. Her yumurtalıkta 8-9 adet yumurta eşit olarak büyümüş. Yaklaşık 7,5-8mm boyutuna çıkmışlar. Doktorum yumurtaların eşit büyümesinin iyi olduğunu özellikle belirtti. Gün içerisinde kan tahlili sonucuma göre yeni ilaç dozunu bildirdiler. Önümüzdeki 3 gün boyunca yine iğne yapmaya devam edin dediler. 2. kontrol tedavinin 7. günü, Cuma sabahı yapıldı. Yumurtalar yaklaşık 13-14mm'ye ulaşmıştı. Yumurtalıkların her birinde 8-10 adet yumurta görüldü. Bu benim için iyi bir şey, ama onların aynı anda büyümesi oturup kalkarken bile sancılara neden oluyordu... 

Bugün itibariyle ilk iğneye ek olarak bir iğne daha yapmaya başladım. Hatta bu iğnenin öğlen saatlerinde yapılması gerekiyormuş. İlaç yanımda olmadığı için öğleden sonraki toplantıyı iptal edip izin aldım. Eve gidip iğneyi yapıp uzandım. Öğleden sonra beni arayıp yarın kontrole gelin dediler. Bir terslik mi var anlayamadım. Belki benim yumurtalarım hızlı gelişiyor, bu yüzden çağırmışlardır belki diye düşündüm. 3. kontrol hemen ertesi gün, cumartesi yapıldı. Ultrason görüntülerinde yumurtalar yine büyümüşlerdi. Neredeyse 17mm'ye ulaşanlar bile vardı. Doktorum da gelişimin gayet iyi olduğunu söyledi. Çıkarken kan tahlillerimi sordum. 1. kontrolde 231 olan E2 değeri meğer 2. kontrolde 170'e düşmüş. Hoca yanlış olacağını düşünüyormuş. Çünkü yumurtaların gelişimi ile ters bir değer çıkmış. Tahlili tekrarlatmışlar ama yine ayni değer çıkınca beni bugün de çağırmışlar. Aklımda soru işaretleri ile eve döndüm...

Devamı gelecek yazıda...

Melek

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumunuz için teşekkür ederim

Bebek Yapım Bakım Onarım

Bebek Yapım Bakım Onarım