10 Mart 2014 Pazartesi

Tuna'nın Tüp Bebek Yapım Günlüğü – Bölüm 12

Herkese Merhaba, 

Dondurulmuş embriyolarla yapacağımız 2. Tüp bebek tedavisi için başlama zamanı geldi. Geçen yazımda da belirttiğim gibi planlanan buydu. Bu sabah muayene olmaya gittim. Sonuç: bir tane folikül adetin 2. Günü olmasına rağmen orada yusyuvarlak duruyor. Her şeye çok çabuk çatlayan patlayan bir kadının bedeninde olduğunu unutmuş olsa gerek. Çoktan gitmiş olmalıydı ama kendisi kalmak istemiş. Niye böyle yaptın şimdi yumurta kardeş? Tedaviyi 1 ay ertelememizi tavsiye etti doktorumuz. Tedavi sırasında çatlamaya karar verirse süreç için bir risk oluşturabileceğini düşünüyor. Siz ne dersiniz dedi. Hmm dedim niye böyle olmuş ki? Yahu ne diyebilirim, doktor ne derse o tabii! Bu bir kist mi şimdi dedim, ¨Henüz öyle demek abartılı olur. Bazen bünye tekler nadiren. Bu yumurta çatlamamış kalmış¨ dedi. 
Elimde bir paket doğum kontrol hapı var şimdi. Trajikomik değil mi? Bu ay korunuyoruz biz! Doğum kontrol hapı sistemi tekrar düzenleyip bu süreçte istenmeyen yuvarlak cisimleri önleyecek (umarım). Hapı 21 gün aksatmadan kullanıp Nisan ilk hafta tekrar muayene olmaya gideceğim. Giderim gitmesine de şaşırdık tabii. Eşim de şaşırdı, biz plan yaptıkça işler değişiyor dedi. Aslında bu çok sık rastlanan bir durum. Pek çok forumda okumuştum. Hormon tedavilerinin de bunda etkili olduğunu düşünüyorum. Ki bizim doktorumuz ilgisi yok dedi. Nasıl yok, hormonu bas yumurtaları şişir, çoğalt sonra dur zamanını ben belirleyeceğim hemen çatlamasınlar daha hormon ver. Aaa oldu bunlar hadi çatlasın yumurcaklar de tekrar bas hormonu! Dünyaları şaştı be! daha ne olsun. Şimdi kendi kendine karar veremez hale geldi tombul cisimler. Büyüsün mü, çatlasın mı ne yapsın bilemedi yavrucak. 

Ay neyse, büyütülecek bir şey yok ortada aslında. Ama sevgili sevgilim kötümsere bağladı bir kere! ¨Bu tedaviden sonra tüp bebek tekrar denemesek diyorum, çok stresli çok zormuş dedi. Akışına bırakalım olmazsa sonrasını sonra düşünürüz¨ dedi. Ben onun söylemekten çekindiği şeyi bir çırpıda söyleyiverdim. ’’Olmazsa da olmaz ne yapalım hayatım’’ diyemiyorum ben dedim. Diyemem dedim. Elbette hep hayırlısını sağlıklısını diliyorum ama kestirip atamam, yapamam dedim. Sessiz gözyaşları da bu görüntüye hemen ekleniverdi, evet sahne tamam. Adam söylemediklerinden bile pişman, üzgün/ kadınsa sessiz, kirpikleri ıslak, hava dışarıda soğuk, kesilmeyen bir yağmur. Veee burada kestik! 

2. sahnede kadın elindeki Embriyo Çözme Bilgilendirme formuna bakar, iç çeker. Formda risklerden bahsedilmektedir. Dondurma işlemine bağlı olarak embriyolarda oluşabilecek riskler, hasar vs. duymak istemediğim ne varsa yazıyor işte. Zaten kontrol edemediğim bir zihnim var, kötüye meyilli. Bir de bunu verdiniz ya elime?! Biliyorum bu herkese verilen standart bir form, biliyorum sadece küçük (çok küçük değil ama) ihtimaller bunlar. Ama olsun, kötü ihtimaller var işte. Korktuğumu söylememe gerek var mı? 

Dondurulmuş embriyolarla hamile kalıp sağlıkla bebeğine kavuşmuş olanlarınız var mı aranızda? Varsa lütfen siz de yazın, öyle okuyup geçmeyin hemen, olur mu? Bol bol dua etmek, sığınmak saklanmak güç toplamak ve içimi ferahlatmak istiyorum. En çok dua etmek iyi geliyor insana. Neye nasıl inanıyorsanız sizin için kutsal olan neyse O’na dua etmek kadar iyi gelen bir şey olmuyor. Ben de öyle yapıyorum işte; Çok karanlıkta/ çok dipte/ sıkışık kaldığımda yani her çok korktuğumda yaptığım/yaptığımız gibi... 

Her şeyi yaradan her şeyi bilen bir SEN varsın. Biliyorum ne kadar debelenirsem debeleneyim yazım belli. Lütfen hayırlısını ver Allah’ım, lütfen bizi çok bekletme... Lütfen sesimi duy! Başıma gelen her kötü şeyde aslında hep yanımda olduğunu bileceğim. Önce ve hep ‘Sana’, sonra kendime ve sevdiklerime güveneceğim. En üzgün zamanlarımda bile aslında beni hep daha kötüsünden koruduğunu bileceğim ve bunu hiç unutmamaya çalışacağım. Gönlümdeki için, benimle isteği aynı olan güzel yürekli pek çok kadın için hep dua edeceğim. Lütfen sesimizi duy Allah’ım, bize o güzel günleri göster. Sen ki her şeyi biliyorsun. Sen istersen olur, lütfen OL der misin? Annesinin karnında gün sayan tüm minikleri, sonra tüm dünyaya gelmişleri, her çocuğu koru lütfen. Onlara sağlık ve mutluluk dolu güzel ömürler ver. Gösterdiğin her güzel gün, her umut, her doğan güneş, her mutluluk ve hatta her gözyaşı için çok teşekkür ederim. 

3. sahne : E bu kadın hep ağlıyor, işte yine! 

Kestiiik! Gelecek hafta görüşmek üzere...

Sevgiler, 

Tuna

21 yorum:

  1. Tuna çok stres yapıyorsun. Bu kadar stres tüp bebek denemesinde iyi değil. Dondurulmuşlarla sağlıklı bebk sahibi olan binlerce aile var. Lütfen bunu da kafana takma. Söylemesi kolay biliyorum ama denemek zorundasın.

    Yoha yap, meditasyon yap. Çok iyi gelecektir. Bu kadar baskı yapma vücuduna lütfen.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eren ne diyebilirim, haklısın biliyorum ama durduramiyorum kendimi. Deneyecegim söz..

      Sil
  2. sevgili tuna, yeniden tedaviye başlıyor olmana çok mutlu oldum. ben de dondorulmuş embriyo ile hamile kaldım. bende de ohss olduğu için embriyolarımı transfer edememişlerdi. 2 ay bekledikten sonra dondurulmuş embriyolarla devam ettik. ben de senin gibi çok endişeliydim ama allaha şükür hiç sorunsuz 28. haftaya geldim. İnşallah bu şekilde devam edecek. Gönlünü ferah tut. Defalarca deneyip en sonunda dondurulmuşlarla hamile kalan çok insan var. Dualarım seninle...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benim de dualarım seninle Seher, maşallah 28 haftalık olmussunuz. :) insallah sağlıkla alacaksın bebegini kucagına.

      Sil
  3. Sevgili Tuna
    Tedavin şimdiden hayırlı olsun.Donmus embriyo annesiyim maşallah 2.5 yaşında oldu bile dondurulmuş tedavisi çok daha rahat sakin geçireceğiniz bir tedavi şekli şimdiden olumsuzluklara yönelme rica ediyorum.Doktorum dondurulmuş transferlerin taze transfere göre daha başarılı olduğunu söylemişti. Bende kendisine inandım ve hep olacak dedim evrene sürekli pozitif mesajlar gönderdim . Sende bolbol yürüyüş yap kitap oku ruhunu dinlendirici bir bakmissin test günü gelmiş. Sana çok dua ediyorum rabbim yardimcin olsun hayırlısıni nasip etsin.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 2.5' luk kuzunu op benim icin Özlem.:) Onumuzdeki ay baslayacagiz tedaviye insallah.
      Her zamanki gibi güzel mesajın icin cok tesekkur ederim..

      Sil
    2. Sende kendimi görüyorum Tuna bak gör hersey çok güzel olacak.

      Sil
  4. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  5. bak ya 1 hafta boş bıraktım kafa nerelere gitmiş???? lütfen lütfen lütfen sakiiiiin. Eren'in dediği gibi yoga, meditasyon, pilates yap lütfen... Bak ne güzel hikayeler var yukarıda, yakında seninkini de okuyacağım, eminim... bak yakın takipteyim...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kafa nereye biz oraya :) tmm tmmmm

      Sil
  6. Salya sümüğe bağladım sonlara doğru Tuna. Hep hayırlısı için dua ediyorum, hep...hepimiz için.
    Ama Eren haklı, lütfen biraz rahatlamaya ve kendini mutlu edecek şeyler yapmaya çalış. Ruhunu serinlet biraz, dinlen. Kötü düşünceleri kov zihninden, pembe rüyalar kurmana izin ver. Olumlu düşün, moralini yüksek tut. Söylemesi kolay, yapması değil; biliyorum. Ama yapılabilir, yaparsın.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ama ben sana ağlamak yasak demiştim.
      insallah Derya, insallah.

      Sil
  7. Sevgili Tuna, tüp bebek hakkında çok bilgim yok fakat http://www.melinasmom.com/site/ adresli sitede bir çok başarı hikayesi mevcut. Moral olması açısından paylaşmak istedim. Nisan ayı bütün güzellikleri getirsin ailenize, bu son gözyaşınız olsun. Her şey çok güzel olacak buna inanın lütfen. Sevgiler.

    YanıtlaSil
  8. Hemen bakacagım bu siteye. Cok tesekkur ederim ilginize. İnsallah.
    cok sevgi ve selamlar ..

    YanıtlaSil
  9. Merhaba,
    Ben de tüp bebek, sonrasında OHSS ve rahim kalınlaşmaması nedeniyle 7 ay sonra donmuş embriyo transferi yaptırdım. Şimdi 11 haftalık hamileyim :) Hala bunu yazarken, söylerken kendim bile inanamıyorum. Allah inşallah hayırlısını nasip edecek hepimiz için, buna yürekten inanıyorum :) Naçizane tavsiyem; ümitsizliğe kapılma, boşuna çok okuyup çok düşünme. Bunlar hem sana, hem eşinle ilişkilerine hem de daha doğmamış bebeğine zarar verebilir. Kısacası ben yaptım, sen yapma :)
    Çok zor bir süreç... Allah yardımcın olsun. Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok güzel haber bir bu, maşallah size. :))
      Allah hepimizin yardımcısı olsun,çok teşekkür ederim. sağlıkla gelsin bebeğin inşallah.. benden de size çok sevgi ve selamlar.

      Sil
  10. Sevgili Tuna, ikinci denememiz bizim de dondurulmuş embriyoyla
    iki ışık bıraktılar içime geçen cuma:) Can bulurlar diye bekliyorum dua ederek,
    senin ve tüm bekleyenler için de

    YanıtlaSil
  11. ah bak şimdi hep tüylerim diken diken.. dilerim, o güzel ışıkların sağlıkla can bulup büyüsünler yerlerinde. tüm dualarım seninle! habersiz bırakma olur mu?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sağolasın cansın, söz haber ederim!

      Sil
  12. Tüp Bebek Gerçekten süreç olarak zor bir süreçmiş bunu anladım artık. Bende Tüp Bebek düşündüm bület baysal ile ama şuana kadar süreçte bir sıkıntı yok gibi...

    YanıtlaSil
  13. Asa kredi kredisi sirketi, kisisel isyerinizi baslatmaniz için gereken her
    miktari ödünç vermeye hazirdir. Biz% 2 faiz oraniyla kredi veriyoruz, bu
    yüzden için basvurun.
    Tarimsal çiftçilik kredisi. Krediye ihtiyaciniz varsa bizimle iletisime geçin.
    E-posta: asaloaninstituteplc@gmail.com, ayrica bu adresle de iletisime geçebilirsiniz
    E-posta: asaloaninstituteplc@yahoo.com

    Asa loan lending company are ready to loan you any amount you need to start
    up your personal business. we give out loan at 2% interest rate, so Kindly apply for
    agricultural farming loan. if you need loan contact our
    email:asaloaninstituteplc@gmail.com, you can also contact this
    email:asaloaninstituteplc@yahoo.com

    YanıtlaSil

Yorumunuz için teşekkür ederim

Bebek Yapım Bakım Onarım

Bebek Yapım Bakım Onarım