20 Şubat 2014 Perşembe

Tuna'nın Tüp Bebek Yapım Günlüğü – Bölüm 10

Merhaba Sevgili BYBO’cular,

Geçen haftadan beri (2 günlük kısa kış molasını saymazsak) Istanbul’da bahar günleri yaşamaya devam ediyoruz. Erkenden çiçek açan ağaçlar, kuşlar böcekler kediler derken bu bahar havası beni fena çarptı. Tek suçlu hava değil elbette. Bedenim sanki 3 yıl komada yatmışım yeni uyanmışım havasında korkunç tepkiler veriyor. Ben spor yapmaya çalıştıkça öyle zorlanıyor ve öyle ağrılar duyuyorum ki şikayetlerimden bıkıp bana ''yeter artık büyükanne!'' diyebilirsiniz. Yürümeye çalıştıkça oflayıp pof’lamalar, merdivenlerde dizleri tutup inlemeler, çanta taşıyamamalar yerlerde sürüklemeler ''ay bir bu koltukta yatayım sonra diğer koltuğa geçiyim bir de burada yatsamlar'' bitmiyor hiç! 
Sadece tüp bebek tedavisi ve sonrasında geçirdiğim bu 3 aylık hareketsiz dönem beni bitirmiş. Bedeni eğitmek bu kadar zor olursa kafayı nasıl yola getireceğiz biz? İşte tam da bu nedenle 2 haftadır yürüyüş yapıyorum. Hafta içi 2 akşam (işten geldikten sonra ) hafta sonu 2 gün eşimle birlikte yürüyoruz. Haftada 1-2 gün evden çalışma durumum oluyor ki o günleri de boş geçirmiyorum. (Bir hafta 11 gün mü oldu ne, günleri say say bitiremedim.) Bu çekişmeden kim galip çıkacak bilmiyorum ama vücudum korkunç bir direniş gösteriyor. Haklı ne yapsa haklı ona o kadar kötü davrandım ki. İtiraf ediyorum, suçluyum! Tedavi sonrası, bıraktığım kötü olan her şeye tekrar başladım. Sigara, kola, fastfood ürünleri, tatlı, kek, obur cubur ne varsa yedim içtim. Ne kahvaltı hazırlamak ne de doğru dürüst bir yemek pişirmek! Hiçbiri içimden gelmedi. En kötüsü de sigara oldu. Hiç bırakmamışım gibi eskinden fazla içmeye başladım. İçim içimi yese de pişman olsam da durduramadım kendimi. Aklınızdan geçenleri biliyorum tamam mı, haklısınız kabul! Hem okursanız devamını bir zahmet... 

Evet,12 gün öncesine kadar durum böyleydi. Ama zehir zıkkımı bırakalı 12 gün oldu. Evet, ben de sağlıklı olmak istiyorum! Sağlıklı yaşam biçimi için gösterdiğim eşsiz (!) gayreti size gelecek yazımda daha ayrıntılı anlatacağım. Siz de gülüp eğlenmek isterseniz haftaya buyurun okuyun. Aslında tek büyük adımım bu değil. 10 gün önce görüşme randevusu almak için tedavi gördüğüm hastaneyi aramıştım. (ancak bugüne randevu alabildim.) Muayene olmadan sadece dondurulmuş embriyolar ile olacak tedavi sürecini görüştük. Bizim doktor yine çok yoğun, her sorunuzu yanıtlamaya çalışırım diyor ama sizi bir an önce göndermeliyim mesajı da mimiklerinden ve vücut dilinden anlaşılıyor. Çok iyi bir hastanede çok iyi bir hekim ve ekip tarafından tedavi gördüğümü düşünüyorum. Ama bu maalesef hiç sıkıntı yaşamadık anlamına gelmiyor. 

Alacağı cep telefonunu bile sevmek zorunda olan biriyim ben. Yani tuhaf gelecek ama nesnelerle bile bir bağ kurmam gerekiyor. Giyeceğim kazaktan çorabıma kadar bu böyle. İster vur ister okşa İster tut ister yolla İster sev ister zorla ben böyleyim! İşte bu hastanede kimseyle bir bağ kuramadım ben! Her randevuya tam saatinde gittiğimiz halde eşimle illaki sıra bekleriz, sonra hasta gelsin, giderim, çabucak soyunurum (malum sırada daha çok hasta var), masaya yatarım, yumurtalara bakılsın, espri yok, düzgün bir diyalog bile nerdeyse hiç olmaz. Doğru dürüst bir güler yüz bir motivasyon gördüğümü söyleyemem. Eminim ultrason aleti beni çok sevmiştir o ayrı! Kendimi hep hızlı hareket etmek zorunda kalan bir laboratuar faresi gibi hissetmeye başlamıştım. Değerli doktoruma da aynen bu şekilde söyledim. Sanırım tedavisi olumsuz sonuçlandığında arıza kadın modellerine daha fazla rastlamamak için bu tür bir mesafeyi uygun görmüşler. Ama ben bir ekip ruhu hissetmeyi isterdim. Biraz motivasyon iyi olmaz mıydı? Bu işte birlikteyiz hissi, ekip çalışması bana diğer tüm hastalara çok iyi gelirdi eminim. 

Neyse, doktor 2 kez yerinden kalkar gibi yapıp bizi kibarca göndermeye çalışsa da yılmadım içimdekileri tek tek söyledim. Sizin için binlerce hastadan biriydim. Oysa ben ilk kez tüp bebek tedavisi gören anne olmak isteyen bir kadınım, bir insanım. Bir cam fabrikasında kendimi camdan bir şişe gibi hissedip kayan bantlar üzerinde üzerinde kapağı takıldı bunu da gönder kırıldıysa bizim suçumuz yok başkası yapıştırsın şeklinde hissetmek istemiyorum bir daha. Böyle söylüyorum çünkü kürtajı yapmak istemediler. Çok yoğun olduklarını ancak ileri bir tarihe gün verebileceklerini istediğim başka bir hastanede de olabileceğimi vs söylediler. Çok yalnız çok kötü hissetmiştim o an. Kürtaj ilk kez başıma gelen ve beni hep korkutan bir operasyon olmuştur. Ben de tüp bebek tedavisinden önceki doktorumla görüşüp onun hastanesinde olmak durumunda kaldım. Kötü mü oldu? Hayır. Yani bir sıkıntı yaşamadım çok şükür. 
Transfer esnasında çalan o korkunç müzikten bile bahsettim. Embriyolardan biri bana tutunduysa eğer, müzik yüzündendir, ''ohh be buraya pek ses gelmiyor. Hayatta çıkmam buradan bu çalan ne be'' demiştir. Sadede gelirsek; İlk tüp bebek tedavisinde hayaline kavuşamayanlar için özellikle 35 yaş üzeri hasta iseniz ikincisi için çok beklemek istemiyorlar. 2. adet dönemi ile birlikte tedaviye hemen başlanabileceği söyleniyor. Ben ilk adetimi bundan 10 gün önce yani kürtajdan tam 41 gün sonra oldum. Vücudun, rahmin kendimi toparlaması ve eski rutinini kazanması önemli. Doktor farklı bir şey önermezse bir sonraki adetle birlikte tedaviye başlayabilirim diye düşünüyordum ki... Başlayalım dedi. Korkudan ödüm patladığı doğrudur. Ama bir yandan da daha güçlü bir kadınım artık.. 

Bu tedavi ve başıma gelecekler hakkında bir fikrim var. Hastane, doktor, hemşireler hiçbiri yabancı değil. Yani hepsi mesafeli, olumsuz ve biraz aksi tipler ama olsun (!) Bu sefer beni severler biraz belki. Dondurulmuş embriyolarla olan tedavi ilkinden daha farklı ve kolay görünüyor. Hormon bombardımanı, iğneler yok. Maliyet de ilk tedavinin nerdeyse dörtte biri. Gün aşırı kontrole gitmem de gerekmiyor. Neler olacak birlikte göreceğiz. Sonuç iyi olursa kırıklarım iyileşir, umutlarım yeşerir eğer kötü giderse... Eğer kötü giderse de yine iyileşmeye çalışırım.. Elimden başka bir şey gelmez. 

Haftaya yine görüşelim. 

Sevgiler,

Tuna

16 yorum:

  1. Eğer köyü giderse biz buradayız Tuna, hep buradayız. Ama olumlu düşün, yüm o soğukluğa rağmen olumlu düşün. Senin hikâyene benzeyen "anneleri" getir aklına. Sen de ışığı göreceksin. Merak etme. Mutlaka günün birinde.
    O zamana kadar ve ondan sonrasında da biz senin için hep buradayız.
    Kalp! <3

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Derya, kalbimi ağrıttı bu mesajın. Çok teşekkür ederim. Umarım hep birlikte göreceğiz güzel günleri. iyi ki varsın..

      Sil
  2. kiriklarin iyilesecegine inaniyorum..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben de size inanmak istiyorum,umarım..

      Sil
  3. bak ya neler neler yapıyormuş bizim çılgın anne adayı :) doktoru, hemşireyi, ortamı boşver; sen papatya bahçesinde olduğunu hayal et ve hep gülümse... bütün operasyon boyunca kocaman kocaman gülümse, olmadı bir dil çıkar bana, gelirim hemen:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Küçük papatya, bana gösterdiğiniz bu sevecen pozitif akımın 100 katını size diliyorum. :)
      icon yapamadım, farketmez siz anladınız :))

      Sil
  4. Tup bebek yaptirma sebebiniz nedir bilmem ama ben pkoluyum, eaimde morfolojik bozukluk vardı 2010yilinda. Tup bebek yaptirdik, sukur saglikli bir oglum var. 2.tup bebek denememizde maalesef coklu anomalili bir bebeğim oldu (yani cok fazla saglik problemi olan bir bebek).Dolayısıyla canim acisada, dayanamayacagimi dusunsem de sonlandırma karari aldim. Oglum icin auakta duruyordum.. onarmaya çalışıyordum ruhumu.. süreçte yasanan kotu seylerin hic birinden bahsetmeyecegim...umut olsun size.. 2 tup bebek sonrasi simdi kendiliginden kizima hamileyim..hem de sonlandirmadan yalnizca 7ay sonra. . Pkolu, kilolu, insulin direnclo bu vucutla;) demem o ki vazgeçmeyin. . Yilmayin.. insallah sizde en yakın zamanda tadacaksiniz bu yuce duyguyu..

    YanıtlaSil
  5. Paylaştığınız ve güzel dilekleriniz için çok teşekkür ederim.. Bize konulmuş bir tanı yok. Aslında genel olarak her şey yolunda. Ama yaş faktörü var artık. 37 yaşına girdim ve eşim de benden 10 yaş büyük. Doğal yollarla 2 gebelik yaşadım daha önce. Ama bunlar kimyasal gebelikti, çok kısa sürdü. Yani kan değerleri yükselmeden kese bile oluşmadan öğrenmemle kaybetmem bir oldu zaten. Tüp bebek tedavisi yaptırdık çünkü ben çok stres yaptım, korktum ve beklemek istemedim. Tedavi ile hamile kaldım ancak 7 haftalıkken gelişimi sağlıklı olmadığı için (kromozom anomolisi) kürtaj olmak durumunda kaldım. . Bunları konuşmak /yazmak hala çok zor geliyor.
    Kolay şeyler yaşamamışsınız, çok geçmiş olsun. Dilerim Allah size ve çocuklarınıza sağlıklı mutlu upuzun bir ömür versin.

    YanıtlaSil
  6. Sevgili Tuna,
    Daha tanışırken direkt böyle samimi bir giriş yapmama anlayış göstereceğini umuyorum çünkü şu an çok şaşkın ve duygusal bir an yaşıyorum. 32 yaşındayım ve tam da seninle aynı dönemde aynı şeyleri yaşamış biriyim. Bütün yazılarını az önce ağlaya ağlaya okudum, aynı şeyleri tekrar yaşadım ve seninle aramızda (henüz haberinin olmadığı :))çok güçlü bir bağ hissettim. benim 12. gün sonucum 34'tü. Hep ikiye katlayarak devam etti ama bir türlü içimiz rahat sevinemedik çünkü istenen değerden oldukça düşük başlamıştık. Sonuç; boş kese, missed abortion. Ben de 14 Ocak'ta kürtaj oldum. O kadar emek verip, kavuşmak için uğraştığım bebeğimi bu sefer de benden alsınlar diye hastaneye gitmek çok ağrıma gitti. Neyse şimdi ayrıntılara girip ben de seni ağlatmayayım. :) Önümüzdeki ay "dondirik"lerle mücadeleye devam... :) Seni bulduğuma, tanıdığıma çok memnun oldum. Ben sana nasıl ulaşırım bilemedim ama sen bana saklisu@gmail.com adresinden ulaşabilirsin. Hatta ulaşmalısın, lütfen! :)
    Bir de söylemeden geçmek istemedim; o kadar akıcı ve güzel bir kalemin var ki, bir solukta okunuyor yazıların. Lütfen bırakma yazmayı. Çok sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Deniz, çok teşekkür ederim. Yazmana özellikle cok mutlu oldum. Birbirine yakın tarihlerde neredeyse aynı şeyleri yaşamışız...
      Çok zordu biliyorum, çok üzgünüm hepsi için.. Ama zaman örtüyor üzerini yavas yavas.
      Artık iyileşmenin zamanı geldi, geride bırakalım hepsini.. Yeni ve iyi olan için hazırlanalım, olur mu? Yakında e-mail de yazacagım, gorusecegiz.Benden de cok sevgi ve selamlar.

      Sil
    2. bundan sonra operasyonun ismi ''dondirik'', eşimle bizi cok guldurdun:)) Allah da seni guldursun.

      Sil
    3. Ne mutlu bana :)) Dondiriklerinizle kocaman mutlu bir aile olmanızı diliyorum... Az sonra mail atacağım.

      Sil
  7. Merhaba
    30 yaşında normal yolla hamile kalma şansı neredeyse hiç olmayan bir anne adayı olarak tedavi aşamasında en önemli olan şeyin doktorla iletişim olduğunu çok iyi anlıyorum. Hatta sonrası için de doktorun bilgilerinin yanı sıra çok iyi bir psikolog olmak zorunda. Benim serüvenim için de bir blogum var. Belki fikir verir moral verir.
    http://bambaskabiryolculuk.blogspot.com.tr

    Güzel şeyler düşünün ve her şey çok daha güzel olsun. Mutlu haberlerinizi alırız inşallah.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Nagihan, bir yandan blogunu okuyorum. tesekkurler yazdıgın icin. Cok zor süreçler geçirmişsin,ne diyebilirim. Güçlü olmanı diliyorum tüm kalbimle.İnşallah saglıkla mercimek ve bezelyene kavusacaksın:) Dualarım seninle.

      Sil
    2. Ben de okudum bütün hikayenizi. Size bundan sonraki süreçte rahat bir hamilelik ve yavrularınızı sağlıkla kucağınıza almanızı diliyorum. Allah nazarlardan saklasın.

      Sil
  8. Asa kredi kredisi sirketi, kisisel isyerinizi baslatmaniz için gereken her
    miktari ödünç vermeye hazirdir. Biz% 2 faiz oraniyla kredi veriyoruz, bu
    yüzden için basvurun.
    Tarimsal çiftçilik kredisi. Krediye ihtiyaciniz varsa bizimle iletisime geçin.
    E-posta: asaloaninstituteplc@gmail.com, ayrica bu adresle de iletisime geçebilirsiniz
    E-posta: asaloaninstituteplc@yahoo.com

    Asa loan lending company are ready to loan you any amount you need to start
    up your personal business. we give out loan at 2% interest rate, so Kindly apply for
    agricultural farming loan. if you need loan contact our
    email:asaloaninstituteplc@gmail.com, you can also contact this
    email:asaloaninstituteplc@yahoo.com

    YanıtlaSil

Yorumunuz için teşekkür ederim

Bebek Yapım Bakım Onarım

Bebek Yapım Bakım Onarım