18 Kasım 2013 Pazartesi

Tuna'nın Tüp Bebek Yapım Günlüğü – Bölüm 4

Merhaba BYBO sakinleri, 

Geçen hafta iğnelere başladığımdan bahsetmiştim. İlaçlar son birkaç gündür zorluyor beni. Her akşamüzeri garip bir mide bulantısı ile kendini kötü hissetme hali başlıyor. Etkisi gece biraz azalıyor ama yatağa girince zor uyuyorum. 2-3 saat sonra ise kendiliğinden uyanıyorum. Sonra hiç uyumadan pat diye sabah oluyor. 

Şu an ofiste ve bilgisayar başında görünsem de aslında evde yatağımda yastığımla sarmaş dolaş yatıyorum. Bunları yazan beyaz suratlı uykusuzluktan gözleri yanan kadın ben olmamak, UGH! Yo yoo şikayet etmiyorum. Şükrediyorum hep, şimdilik her şey yolunda...  Umarım sonuna dek böyle devam eder. 
Bugün yumurtalar toplanmadan önceki son kontrolümüzdü. İçimdeki yumurta keseleri yani foliküller, ben onlara tombul kızlar diyorum güzelce büyümüşler, sahneye çıkmak için sabırsızlanıyorlarmış ☺.  Her gece uyumadan önce sesli olarak dua ediyorum. ¨Allah’ım sen tombul yumurtaların ve oluşacak embriyoların içlerinden en sağlıklısını, güçlüsünü, en iyi kalplisini, merhametlisini, zekisini, sevimlisini, tatlısını, yeteneklisini ver bize, ne olur... En güzel tombul kız ve en yakışıklı bay spermin buluşmasını sağla lütfen. Sonra benim içimde yani güzel güvenli sıcak yerlerinde sağlıkla büyümesine/ büyümelerine ve nihayetinde sağlıkla onlara kavuşmamıza izin ver¨ diye... Sonra uyumaya çalışan eşime dönüp hadi şimdi de sen say tekrar lütfen diyorum. O da başlıyor lütfen bize en sağlıklısını, güzelini, sevimlisini ver vs vs diye saymaya... Aklıma gelen her an dua ediyorum. Biliyorum ki her şey nihayetinde O’na bağlı. Ol derse olacak, inşallah. 

Tüp bebek tedavisinde ilk dönemeci bitirmek üzereyiz. Tedaviye başlayalı 10 gün olmuş, inanamıyorum bazen. Her sabah ve akşam olduğum iğneler bitti artık, yaşasın! Tek bir iğnem kaldı o da çatlatma iğnesi. Onu olduktan yaklaşık 36 saat sonra yumurta toplama operasyonuna gireceğim. Sonra hepsini laboratuarda erkek arkadaşlarıyla buluşturacaklar. Her şey yolunda giderse 1 hafta sonra transfer işlemi gerçekleşebilir, en azından şimdilik görünen bu. Sabah erkenden hastanede olmamız gerekiyor. Yumurta toplama işlemi esnasında uyutuyorlar, ağrı sızı duymak yokmuş. 1-2 saat hastanede istirahat edip eve döneceğim. O gün iş yok, evde dinlenmeyi planlıyorum. Bizim tüp bebek sürecimizden hala kimsenin haberi yok. Yakın arkadaşlarımdan biri biliyor sadece. OPU ve transfer sonrası bana evde eşlik edecek, sağ olsun. 

İlk günlük yazımda da bahsetmiştim, annem yurtdışında. Ağabeyimin 2 afacan oğluyla gününü gün ediyor(!) Kadının canı çıkıyor resmen, biri takla atmadan yürüyemiyor diğeri ise yeni ayaklandığı için bir elinde kumanda bir elinde mandalina tüm gün evi turlamak istiyor. Ama sesi iyi geliyor, iyiyim diyor. İyi olsun hep canım annem. Bazen bir an geliyor onu aramak ve her şeyi söylemek istiyorum. Kendimi zor tutuyorum, biliyor musun biz senden habersiz tüp bebek tedavisine başladık, seni çok özlüyorum , her gün iğneler oluyorum, çok hormonlu ve çok heyecanlıyım, korkuyorum dememek için! ¨Biliyor musun, belki sen döndüğünde ben hamile kalmış olabilirim¨ Bu kadar hormon alan herkes bu satırları yazarken ağlar, şu an benim gibi... Ama canım sevgilim beni frenliyor, yapma diyor. Bu safhada söylemek ona büyük haksızlık, böyle üzmeyelim diyor. Haklı… Hem 36 yaşına gelmiş bir kadınım ben, şımarıklık edemeyecek kadar da çok seviyorum annemi. Annem bilmiyor, babama zaten söylemezdim, 3 kardeşimin hiçbiri bilmiyor, arkadaşlarım, eşimin ailesi kimse ama hiç kimse bilmiyor işte! Bu konularda bir kadının çenesini tutması zordur. Bazen bana da zor geliyor. Ama sonra içimde daha güçlü bir dal buluyor ve ona tutunuyorum. Sakinlik, sabır ve güç diliyorum kendim ve bu süreçteki herkes için. 

Pazar günü eşimin ailesini bizim evde misafir ettik. Güzel bir çay partisi yaptık. Herkes keyifli, pozitif ve sevgi doluydu. Nerdeyse hiç stres yaşamadım. En çok eşimin sayesinde oldu tüm bunlar! Evi temizleyen, yorulmayım diye etrafımda dönen mutfakta bile bana yardım eden sevgi dolu harika bir kocaydı. Geçen hafta kırgındım ona, hatta biraz kızgın. Ama şimdilerde sanki beni daha iyi anlıyor gibi. Her sabah ve her akşam yaptığımız iğneden sonra göbeğimi öpüp hadi kızlar kocaman olun diyordu. Bence en iyi tedavi sevilmek, kendim için daha iyi formül düşünemiyorum. İşe yaradığından da eminim çünkü 18 yumurta olmuş içimde. Bu son hafta çok güzel büyümüşler. Bunları okuyacak olanlar için şimdiden söyleyeyim; Yumurta sayısı 30 olan bile var. Aman siz sayıya takılmayın. Hemşiremizin söylediği gibi tek bir yumurta ve tek bir sperm bile bizim için yeterli olabilir, sağlıklı ve güçlü olsunlar en önemlisi bu. Tombul kızlar ve erkek arkadaşlarının sahnede dans edişlerini hayal ediyorum şimdiden. Birbirine sarılmışlar. Aşkla ve sevgiyle yepyeni nefis hücrelerle sarmalanıp her dönüşlerinde daha da güçlenip, güzelleşiyorlar. Yepyeni bir canlıya can vermek için süren bu dans bana ve sevdiğim adama sevgili küçük mucizemizi getirecek. Bizi bir aile yapacak. Böyle hayal ediyorum. Dirty Dancing filminden sonra beni en çok etkileyen film ve dans sahnesi bu olacak sanırım :) 

Okuduğunuz, benimle olduğunuz ve içinizden geçen tüm güzel hisleriniz için teşekkür ederim. Hepsini hissediyor gibiyim. Haftaya görüşmek üzere...

Sevgiler,

Tuna

21 yorum:

  1. Tuna Tuna Tuna, sabahımın enerjisi oldun :) çok dua edeceğim senin için ve o şahane yumurtaların için...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nazlı, tombul kızlar grubu olarak sana çok teşekkür ediyoruz. :) enerjin hep güzel olsun

      Sil
  2. bende dua edeceğim inşallah istediğiniz gibi olur her şey ve bu durumu kimseye anlatamamakta zor olsa gerek. bende dış gebelik sürecimde (tanı +tedavi) kimseye birşey söyleymemiştim. taki iç kanama başlayıncaya kadar:(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok geçmiş olsun Ahu. Umarım artık iyisiniz.

      Sil
  3. sevgili tuna umarım rahat bir opu geçirirsin, zaten opu dan sonra artık biraz daha rahat olacak senin için çünkü işin en zor kısmı ilk hormon iğnelerini almaya başladığın dönem. 18 yumurta çok iyi bir rakam. Muhtemelen o sayı biraz daha artar. Önemli olan sayı değil zaten döllenip en az 3 gün hayatta kalmaları. Dualarım seninle :) Ben de bir tüp bebek annesi olacağım inşallah. Opu sonrası yazını sabırsızlıkla bekliyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Seher çok sağ ol. Opu yarın sabah olacak. Çatlatma iğnesinin etkisi sanırım, bugün ağrılı ve keyifsiz geçiyor. . Ama benim kızlara güveniyorum , hepsini birer survivor gibi yetiştirdim:)) hamileliğin rahat geçiyordur umarım. Miniğin de keyfi yerinde değil mi? benim de dualarım seninle. Keşke sen de yazsan da uzun uzun okusak..

      Sil
  4. Çok tatlı ve pozitifsin. Gönlüne göre versin Yaradan:) Ben de dua edeceğim o güzel valslerin gerçekleşmesi ve mucizeye dönüşmesi için:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ah çok teşekkür ederim, ne güzel dilekler bunlar, inşallah!

      Sil
  5. dualarım seninle Allah'ın yardımıyla herşey yolunda olsun , İnşallah :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ne diyebilirim ki şimdi, içim taşıyor böyle mesajları görünce. sağ ol Yasemin.

      Sil
  6. Ay, ben hüngür sümük okudum resmen! Hormon almıyorum ama hem konu hassas (belki de ben daha bir türlü oralara bile gelemediğim için), hem de tam bu yazıyı okuduğum günlerde yumurtladım! Hayat ne karmaşık. Ben şu anda anne olmaya "henüz" cesaret edemiyorum. Kısa bile olsa önümde azıcık daha zaman var. Bir yerde bir kadın, yumurtluyor ama o yumurtalar boşa gidiyor; diğer yerde başka bir kadın, yumurtalarını büyütmek için uğraşıyor. Çok içime dokundu. Emin ol, seninle ağladım ve seninle hissettim ve eğer elimde olsaydı kullanmadığım yumurtalarımı seve seve sana verebilirdim.
    Her ikimiz, hatta bu yollardan geçen herkes için hayırlısını diliyorum. Her şey güzel olacak Tuna, inan! Çok kocaman öpüp sarılıyorum. <3

    YanıtlaSil
  7. Bir kere sen artık ağlama taam mi? :))
    2. si her ay böyle güzel güzel yumurtlamaya devam et, sırası gelinceye dek onlar idmanlı ve maça hazır olsunlar. Fit ve güzel kızlara her zaman ihtiyaç var! Öpüyorum seni ,sağ ol Derya.

    YanıtlaSil
  8. 6 ay öncesine yeniden gittim sanki..aynı yollardan, aynı heyecanlardan, aynı sıkıntılardan geçmiştim ve çok şükür ki şu an ikizlerimin (kızımın ve oğlumun) dünyaya gelmesini bekliyorum... :) senin de dediğin gibi sayının hiç bir önemi yok, kızların içinden sağlıklı olan bir tanesi ile sağlıklı olan erkek arkadaşı buluşsun yeter...İlk denememde 10, ikinci denemem de de 12 yumurtam olmuştu.. birinci deneme sonucu 9 embriyo , 2 denemede de 10 embriyo oluştu..şu an iki tanesi benimle birlikte diğerleri ise dondurulmuş bir şekilde benimle buluşacakları anı bekliyorlar.. aklıma geldikçe acaba üşüyorlar mı diye de düşünmeden edemediğimi itiraf etmeliyim.. Umarım ki sen de güzel sonuçlar alırsın ve şu an benim yaptığım gibi bebek bakımı, alışverişi vs için bulunursun bu güzel sayfalarda..benim ve bebeklerimin duası sizinle birlikte güzel anne adayı..

    YanıtlaSil
  9. ikiz demek :) bir kız bir erkek hem de , ah çok güzelmiş, Maşallah size annesi. Sağlıkla kavuşun birbirinize inşallah. Biz embriyo saklamak istemiyoruz ama ben de senin yerinde olsam aklım dondurulmuş olanlarda kalırdı.Hatta eve getirip yanımda tutmak isterdim!
    İkiz hamileliği nasıl, çok zor mu? Doğumdan sonra umarım her şey çok güzel çok eğlenceli olacak.
    Benim de tüm iyi dileklerim seninle ve bebeklerinle.. iyi ki yazdın, teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok şükür şu ana kadar bir zorluk yaşamadım.. ikiz hamileliğinin daha zor olacağı özellikle bulantı, kusma gibi ilk dönem etkilerin ağır olacağı söylendi ama çok şükür ki ne bulantı, ne kusma, ne aş erme, ne de başka bir sorun yaşamadan 27 haftamıza geldik..miniklerimin sağlı sollu sürekli tepikleri ve aldığım kilolar olmasa hamile olduğumu anlamayacağım bile desem yeridir.. İnşallah sonuna kadar öyle devam eder.. :)

      Sil
    2. maşallah size, bayildim miniklerine ben. :)) cok tatlılar cok mutlular yerlerinde demek, hep boyle devam etsin insallah..

      Sil
  10. ah Tuna ah. yazını okuyunca bir buçuk yıl önceki telaşlı-heyecanlı-sevinçli-hüzünlü-korkulu hallerimi hatırladım. bu süreçte en çok ihtiyaç duyulan şey pozitif olabilmek o da sende mevcut. şu an tüp bebek olmayan bir bebeğe gebeyim, gebelerin duası kabul olur derler, hem gebelik kontenjanından hem de aynı süreçleri yaşamış, ne demek olduğunu bilen, halden anlayan biri kontenjanından dua ediyorum sana. inşallah her şey gönlünce olur. allah işinizi kolaylaştırsın uğrunda emek harcadığınız bebeğe kavuştursun sizi en yakın zamanda..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dilek, tum ek kontenjanlı duaların icin cook tesekkur ederim :)) sen de biliyorsun zor surecler.. ama mutlu son bekliyorum tum gonlumle (insallah)
      cok istenen cok sevilen bir bebek seninkisi..cok maşallah ona. Zamanı gelince sağlıkla kavusun birbirinize..

      Sil
  11. Sevgili Tuna
    Senin gibi cok aglayip cok dua edip mutlu olmana şahitlik edecegim gunu sabirsizlikla bekliyorum.Hersey cok yolunda gidiyor masallah test gunu tek kalp gittigin o hastaneden icinde sevgiyle buyutecegin 3 kalp olarak donmeni diliyorum.sevgiler.

    YanıtlaSil

  12. Asa kredi kredisi sirketi, kisisel isyerinizi baslatmaniz için gereken her
    miktari ödünç vermeye hazirdir. Biz% 2 faiz oraniyla kredi veriyoruz, bu
    yüzden için basvurun.
    Tarimsal çiftçilik kredisi. Krediye ihtiyaciniz varsa bizimle iletisime geçin.
    E-posta: asaloaninstituteplc@gmail.com, ayrica bu adresle de iletisime geçebilirsiniz
    E-posta: asaloaninstituteplc@yahoo.com

    Asa loan lending company are ready to loan you any amount you need to start
    up your personal business. we give out loan at 2% interest rate, so Kindly apply for
    agricultural farming loan. if you need loan contact our
    email:asaloaninstituteplc@gmail.com, you can also contact this
    email:asaloaninstituteplc@yahoo.com

    YanıtlaSil

Yorumunuz için teşekkür ederim

Bebek Yapım Bakım Onarım

Bebek Yapım Bakım Onarım