12 Kasım 2013 Salı

Tuna'nın Tüp Bebek Yapım Günlüğü – Bölüm 3

Herkese Merhaba, 

Geçen hafta tüp bebek tedavisine başlayacağımızdan bahsetmiştim. Hemen konuya gireceğim. Başladık. Hatta bugün 5. Günümüz. Bilmeyenler olabilir diye kısaca süreçten bahsedeyim. Tedaviye adetin 2. Günü başlanıyor. Benim adetim beklenenden 4-5 gün önce olunca tedaviye düşündüğümüzden erken başlamış olduk. 

Geçen haftaki PMS canavarını bu kadar çabuk unutmuş olamazsınız zaten! O kadar sinir boşuna değilmiş yani ☺ Ne diyorduk, evet İlk gün hastaneyi aradım ve ertesi gün için randevu aldık. Aklımdaki sorulardan bir demetle dolu elimde bir not defteri, eşim ve ben randevu saatinde hastanede büyük bir heyecanla yerimizi aldık. Biraz bekledikten sonra her şey çok çabuk gelişti. Direkt muayene odasına alındım, orda hemşire benim dosyama bakıp ¨Tüp mü aşılama mı¨ diye sordu. Ay ben bu soruya hiç çalışmamıştım. Çift dedim çift! Son günlerde üzerinde düşündüğüm tek soru tek mi çift miydi, bu da nerden çıktı şimdi? 
İlk yazımdan hatırlarsanız, 35 yaş üzerinde doktorlar direkt çift embriyo öneriyor. Beni en çok düşündüren bu olmuştu. Kısa süreli yayın kesintisinden sonra toparlanıp ‘evet doktor dosyamıza aşılama denenebilir yazmıştı hatırladım, doktorla bir kez daha görüşelim size son kararımızı bildireceğiz’ dedim. Ne kadar hazırlanırsanız hazırlanın asla tümüyle HAZIR olamıyorsunuz. Bir şekilde şapşal ördek durumuna düşeceksiniz! Düşe kalka öğreneceğiz biz de. Hastanedeki ekip tüm gün bu işi yapıyor, anlatabildim mi? Ben ilk veya en özel hasta değilim. Onlar için bu iş çoktan rutin olmuş, bu yüzden heyecanınızı anlamak gibi bir dertleri yok. 

Yine de bu beni yıldırmadı, doktorumuz güler yüzle içeri girip ¨Nasılsınız?¨ dediği an ben de direkt ¨Ahh ben çok heyecanlıyım¨ dedim. ¨Heyecanlanacak bir şey yok sakin olalım lütfen¨ dedi. Ben sadece hıhı dedim...  Hı hı Muayene masasında olmak ve oradan soru sormak -konuşmak çok gelmiyor içinizden. Bu nedenle mümkün olduğunca az rahatsızlık duymaya çalışarak konuşulanları takip etmeye koyuldum. Rahim duvarı kalınlığı şu kadar, sağda 3-5 yumurta var soldakileri sayıyorum 1-2-3 eveeet bir de şöyle bakalım… Biri not defterimi verse ben de yazacağım da.. Oooo nerde o şans! Çok yoğunlar yahu! Özel hastane iyi bir ekip ve dünyanın parası bir tedavi de olsa her şey yine zamanla kısıtlı. Aydın Bey, kısaca ¨Aşılama denenebilir Tuna, Eşinizle de konuşalım tabii ama unutmayın son karar sizin’’ dedi. 

Doğruyu söyleyeyim mi biz zaten oraya tüp bebek tedavisi için gittik. Yani niyetimiz belliydi. Bu bocalama sadece zaman aşımından kaynaklanıyordu. 5 ay önce görüşmüştük Aydın Bey’le en son. Bize gerçekten zaman ayırmış sorularımızı da sıkılmadan yanıtlamıştı. Aşılama ve tüp bebek konusundan da detaylı bahsetmişti aslında. Sonuç olarak eşim ve benim tahlillerimi değerlendirmiş ve dosyamıza aşılama denenebilir yazmıştı. Tüm mevzu budur. Ben zaten hazırdım şüpheye düşmeye. Hop atladım yine. Aşılama denemeden aradaki seviyeleri atlayarak en yukardan yani hemen tüp bebek tedavisine başlamak doğru muydu? Şu muydu bu muydu derken doktorun odasındaydık bu sefer. 5 dakikada, hatırlatma yaparak ikisini de tekrar anlattı bize ve karar sizin dediği an biz de ¨Evet evet tüp bebek tedavisi istiyoruz¨dedik. 

Oradan hemşire odasına yönlendirildik. Reçetem hazırlandı, ilk iğneyi ben yapayım isterseniz dedi. Olur dedim. Kendisi ışık hızıyla gösterdi her şeyi, sanırsınız biz evde cerrah/ hemşire kostümleriyle geziyoruz, her gün ER çekiyoruz. Alışkınız yani! Neyse ben iğneyi yedikten sonra tekrar anlatmasını rica ettim. Sonrakileri biz yapacağız. Yaptık valla! Bu akşam 5. İğneyi yapacağız. Yumurta baskılayıcı bu ilacın dozu ve yapılacağı saatler önemli. İğneleri daha çok eşim yapıyor, ilkinde biraz bocaladık ama şimdi kendisi her gün iğne yaparmış alışkınlığında elinde enjektör derin nefes al filan diyor. Şu iğne olayını çok sevdiğimi söylememem ama nerdeyse hiç acımıyor, nazlanacak bir şey göremedim. 

Yarından itibaren 2. İğneye de başlıyoruz. Sabah saatlerinde yapılacak bu iğne yumurtların planlanan tarihten önce çatlamasını önlemek için yapılıyor. Dün ilk kontrole gittim, muayenede her şey yolunda görünüyordu, ilaç dozu değiştirilmedi. Aynı şekilde devam ediyormuşum. 2 gün sonra tekrar bir kontrol var. Belki sonrasında bir kontrol daha vardır, sonra da yumurtaların toplanacağı tarih planlanır diye düşünüyorum. 

Tüm bunların dışında neler oluyor? Feci bir gribin pençesinde olduğumu söyleyebilirim. Allahtan transfer gününe dek kontrollü olmak şartıyla ilaç kullanabilecekmişim. Koku hiç alamıyorum! Dolayısıyla ne yediğimi bile anlamıyorum. Biraz yiyip tuzu nasıldı pişmiş miydi peki güzel miydi gibi sorular soruyorum. Neyse, hayret verici bir şekilde iştahım bile yok, e iyi bir şey bu. Hem grip nedeniyle hormon iğnesinin yan etkisini çok hissedemedim. İlk gün dışında tabi. İlk gün başımda bir basınç hissi tatsız yoğun bir ağrı vardı . Sonra geçiyor. Bu tip yan etkileri okuyup hemen üzerinize alınmayın. Herkeste etkisi farklıdır. Şimdilik korktuğum gibi gitmiyor, onu söyleyebilirim. Sonrasına sonra bakacağız. Benim en çok farkında olduğum etkisi uykusuzluk. Grip nedeniyle 2-3 gün aralıksız uyuyabilirmişim gibi gelse de ilaç bir şekilde buna izin vermiyor. Şikayetçi değilim, sonuçta vücudunuza hormon yükleniyor, etkilenmemeniz mümkün değil. Şiş memeler ve göbek de ayrı bir şirinlikte! 

Bunun dışında geçirdiğimiz dönem için eşimle birbirimize en yakın olduğumuz zamanları yaşıyoruz demek isterdim ama hiç öyle olmadı! Birbirimize zor tahammül ediyoruz bu günlerde. Onun sevgi dozu ve tavrındaki değişiklikler beni hormon iğnelerinden daha çok etkiliyor. Bu amaç uğrunda tek yürek olup birbirimize kuvvet vermeyi unutup sanki bir birimizi yenmek/eğitmek ister bir hale bürünüyoruz. Bunu hiç sevmiyorum. İlişkilerin sorgulanacağı zamanlar değil bu zamanlar. Ben sadece anne olmak değil eğer mümkünse uyumlu bir anne baba ve mutlu bir aile olalım istiyorum. Biliyorum ki birbirini seven / iyi anlaşan bir anne ve babayla büyümek bir çocuğun sahip olabilecekleri arasında en değerlisi. Evde anlamsız inatlaşmalar, gerginlikler yerine en çok neşe olmalı. Mutlu bir evliliğin yolu ¨O evde olmayı istemekten¨geçiyor bence. 

Hem hormonluyum hem de grip. İtiraf ediyorum her zamankinden daha hassas olabilirim. Ama herkesin bilmesini istiyorum ki bu ‘meseleler’ sadece kadın meselesi değil. Bir takım işi bu, çocuk sahibi olmayı istemek nasıl anlatabilirim dünyanın en başka şeyi işte! Kadın, bedeninin gördüğü işlemleri, değişimleri hiç eziyet gibi saymıyor, tuhaf bir sakinlikle karşılıyor hepsini. Ama erkeklerin tüm bu olanları iyice düşünüp sindirmesi gerekiyor. Gerçekten güçlü olmanın yolu söz konusu bir kadınsa eğer, onu çok sevmekten geçiyor. 

Düşünün ey erkek milleti! Düşünün biraz yahu! Biz; Neşeli, deli, hormonlu, sinirli kadınlarınız olmadan önce nasıl bir hayatınız vardı? Ha sorarım size, sorarım! Bırakın mantık oyunlarını, arnavut damarını aşka gelin biraz AŞK’a! Siz de eğlenin neşe dolun, neşe verin mutlu edin biraz yahu. Bu hayat sonsuz değil ki üstadım, önce bunu anlamak lazım! Baştan sona bilgilendirici düz bir yazı yazayım istedim olmadı. Sonlara doğru yine bir sapma yaşanmış. Aman neyse bunları yazan yine ¨Deli Tuna¨ olsun mu? Olsun bitsin. 

Hadi, haftaya mutlaka bekliyorum, 

Tuna

5 yorum:

  1. Umutla takip ediyorum.Bir sorun olursa seve seve yanitlarim Tuna'cim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Özlem teşekkür ederim, Aklıma hemen gelen bir soru yok ama vereceğin her fikre/öneriye her zaman açığım. :)

      Sil
  2. Bol bol şanslar dileyerek okudum her satırını Tunacım. Umarım her şey kolaycacık ve istediğiniz gibi şekillenir.

    YanıtlaSil
  3. teşekkürler Derya. Hayatın bize güzel göründüğü günlerimiz bol olsun. Bak buna içelim :) (bunu yazan kova tuna)

    YanıtlaSil

  4. Asa kredi kredisi sirketi, kisisel isyerinizi baslatmaniz için gereken her
    miktari ödünç vermeye hazirdir. Biz% 2 faiz oraniyla kredi veriyoruz, bu
    yüzden için basvurun.
    Tarimsal çiftçilik kredisi. Krediye ihtiyaciniz varsa bizimle iletisime geçin.
    E-posta: asaloaninstituteplc@gmail.com, ayrica bu adresle de iletisime geçebilirsiniz
    E-posta: asaloaninstituteplc@yahoo.com


    Asa loan lending company are ready to loan you any amount you need to start
    up your personal business. we give out loan at 2% interest rate, so Kindly apply for
    agricultural farming loan. if you need loan contact our
    email:asaloaninstituteplc@gmail.com, you can also contact this
    email:asaloaninstituteplc@yahoo.com

    YanıtlaSil

Yorumunuz için teşekkür ederim

Bebek Yapım Bakım Onarım

Bebek Yapım Bakım Onarım