9 Ekim 2013 Çarşamba

Ceren'in İkiz Gebelik Günlüğü – 37 ve 38. Haftalar

Herkese Merhaba,

Olmak ya da olmamak, kabul etmek ya da etmemek işte bütün mesele bu! uzun soluklu bir koşunun sonuna geldik.geriye bakınca inişli çıkışlı,virajlı patikalı bir yol almışız ileri . Hayatta kendimizle ilgili alınacak kararlarda sorumluluklarımızı kendimiz taşıyabiliriz. Başkasıyla ilgili kararlarda yorum yürütürken bir okadar dikkatli olmanın gereği de bundandır bence. 

25.haftadan beri erken doğum tehlikesiyle hamileliğinde 38.haftayı görmüş biri olarak müteşekkirim.700 gram deil de 2,5 kilo olarak doğacak olmasından,Yoğun bakıma değilde odama getirilecek olmasından.Var olmasından. Sağlıklı olmasından.Adını dahi belirlemiş olmaktan dolayı minnettarım. Soru ne mi? soru acaba doğru karar bu mu ? acaba doğru karar var mı_? Yoksa doğru bizim verdiğimiz karar mı? Yumurta mı tavuktan tavuk mu yumurtadan misali insanoğlu düşüne dursun hayat akmakta ve bir kere daha tevekkel olabilenin rahatlığını ve “aptal “olanın mutluluğunu düşünmekteyim. Ne olursa olsun ben bebeğime hazırım. 

Bebeklerime hazır deildim. hazır olamadan bir tanesini kaybettik diğer bebeğimiz beklenenin ötesinde uzun direnerek bizi mutlu etti. Doktorlarda buna dayanarak artık daha fazla beklememe taraftarı olduklarını belirttiler. - Amniyo sıvınız fazla bir önceki bebeğin ani ölümünü de göz önüne alarak son dakkikaya kadar doğumun kendiliğinden gelmesini beklemek istemiyoruz. Doğumu suni sancıyla başlatmayı düşünmenizi istiyoruz! Bunları duyduğumdan beri düşünüyorum. Gün Benji-Egenin peşinde yuvasıydı,parkıydı, müzik okuluydu, arkadaşlarıydı derken ne kadar hızlı akıyorsa,geceleri de bir okadar zor geçer oldu! Bebek hareket etti mi? Etmedi mi? Sancım var mı yokmu, karnım sert mi? deil mi? bir bakmışım bir gece daha geçmiş. Diğer yandan istemesemde içimde yaşadığım bir isyan neden kolay olsun ki hep bir karar almam gerekmekte. 

Olmalı mı olmamalı mı? Viyanada verilen doğum tarihinden 10 gün sonrasına kadar beklenirken sonrasında suni sancı yoluyla doğal doğum desteklenmekte. ilk hamileliğimde benji-ege tam da bu senaryoya uyum sağladı ve 41+ da 12 saat verilen sancı ve açılmayan Rahim ağzı, üstüne suya kaka yapan bebek ,sonucunda acil sezeryanla bebişi kucağımıza almıştık.Bu sefer ikizlerde sezeryan olacağı düşüncesini kabul ediyordum ki bebeklerden birini kaybedince aa neden olmasın doğal doğum olabilir düşüncesi mutlu etti, Şimdide neden olmasın vajinal doğum umudu hakim. Ama en önemlisi ne olursa olsun sağlıklı Bebek sağlıklı anne düşüncesi. 

Valizimi bugün hazırladım, Her koşul için hazırım.sezeryan olurda uzun kalmam gerekirse diye farklı eşyalarda ekledim. Benji-egeyi doktora gideceğime,doktorun bebeği çıkaracağına ve benim orda uyuyacağıma hazırladık tabi İki yaşındaki ne kadar hazır olabilirse. Ben de olabildiğimce hazırım;diğer tecrübemin doğum sancılarının son 100 metresini kapsamamış olması 2.doğuma girecek biri için bazı öngörülerimin olmamasına sebep olmakta,bu sancılar nasıl ,acı limitimi aşıcak mı?nasıl olacak acaba gibi insanın öngöremediği konularda sahip olabileceği korku ve çekinceleri yaşıyorum,yani anlayacağınız.yarın çantamı alıp yola çıkacağım ve neler olacağını yaşayıp göreceğiz. 

Herkese sevgilerle 

Ceren

3 yorum:

  1. 38. haftadasın çok şükür ben de meraktayım; tüm iyi dileklerim ve enerjimle bekliyorum sağlıklı haberlerinizi.isim anasıyım ya sahiplendim epeyce ona göre Ceren merakta bırakma emi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Emel, bu yazının linkini ceren'in adını da tagleyerek grupta paylaşır mısın?

      tenk yuuuuu

      Eren

      Sil
  2. Cerencigim, ben de merak ediyordum, ses seda cikmiyor, acaba dogurdu mu diyordum. 38 haftayi gormeniz harika bir haber, cok sevindim. Sana ve esine dogum yolculugunda basarilar ve guc diliyorum. Allah yardimcin olsun, bir avazda kurtarsin :)

    YanıtlaSil

Yorumunuz için teşekkür ederim

Bebek Yapım Bakım Onarım

Bebek Yapım Bakım Onarım