17 Temmuz 2013 Çarşamba

Ceren'in İkiz Gebelik Günlüğü – 26. Hafta

Her çocuk farklıdır; her aile, her koşul her insan ve her kültür.... Yemek kültürlerini düşünüyorum son günlerde birde farklı normları, farklı ahlaki değerleri. Kafam bayağı karışık bir o kadar da boş anlayacağınız. 

Gün günü doğuruyor... Önce Pazartesi haftanın ilk doktor kontrolü sonra Perşembe haftanın ikinci kontrolü. Arada havaya bağlı oluşturulan programlar ve Ege'nin rutin uyku, park, yatma saatleri çerçevelerim. Çok dağılmadan hepsinden ortaya bir karışık var bu hafta BYBO'da. Bazen düşünüyorum kimse okuyor mudur bu yazdıklarımı diye hiç yorum olmayınca insan öyle bir hisse kapılıyor... İlginç yazmayan bilmez ☺ Ama sonra taa Berlin'lerden sevdiğim arkadaşım, Fransa'dan bir diğeri arayıp nasılsın diye sorunca evrende akış halindeyiz diyorum ben ve bebişlerim. Bu süreçler bitip yıllar sonrasında bakınca iyi ki yazmışım iyisini kötüsünü diyeceğim eminim ☺

Ne diyodum ortaya karışık… Ben çocukluğumda, ananas, mango, avokado böğürtlen, yaban mersini ya da frenk üzümü gibi meyveleri hiç yemedim. Neler kaçırmışım diyorum şimdi. Damak zevkim “klasik” türk mutfağının çeşitleriyle yoğrulmuş, yemeklerimde tek sos mevcut domates salçası sosu beşamelmiş, daha neler nelerse yoktur benim yemek dağarcığımda. 

Nice sonraları Hindistan tecrübelerinden sonra onların baharatlarının tadı ve faydalarıyla Ayurveda odaklı kullanır oldum kendilerini mutluyum. Yemek kültürünün farklılığına hayatımdan net bir örnek, kayınvalidemler ve bizim kahvaltılarımızı verebilirim. Onlar kahve ve reçelli ekmek yada tatlı şeylerle güne başlarken her seferinde bizim yumurta yememizi ya da olsa sosisti, kızarmış domatesti gibi şeyleri sabah saatlerinde mideye iştahla indirmemizi gözleri açık izlerlerdi şimdi de torunlarını aynı gözlerle arada gördükçe izliyorlar. Bunun gibi hayatımda benim hiç yaşamadığım ama yurtdışında yaşamakla birlikte hayatıma terimsel ve yaşamsal boyutlarda tekabül eden konular var. Yabancılık mesela, yabancı düşmanlığı, büyüdüğümüz şehirde çevrede mahallede yabancı yoktu ki düşmanlığı olsun. Herkes karşısındakinin konuştuğu dili anlıyordu: Türkçe. (O zamanlar çocukken kürtçe, lazca, çerkezce diye dillerin olduğunu bilmezdim).

Farklılığı yaratan sadece paraydı, burda oğlumun gideceği yuvada 1tane türkçe konuşan yok, farklı memleketlerden,dillerden,dinlerden,bir çeşitliliğin içinde büyüyor çocuklar.güzel taraflarıyla, kötü taraflarıyla tartıyı dengelemek senin elindeyse şanslısın. Ben çocukluğumda ayrıca hiç “şiddet” görmedim babamın baba olmasından kaynaklanan mevcut korkuları ve bizim ondan korkmamız dışında hayat korkulacak gibi değildi. Biz çocuklarımıza ne kadar korkulmayacak bir hayat verebileceğiz bilmiyorum. Hamilelikte annenin psikolojisinin çocuğu direkt etkilediğine inanıyorum. 

Benji Egeye hamileyken canım sıkıldığında yada eşimin beni mevcut hormonal gelgitlerimden dolayı mutlu edemediği ve ağladığım zamanlarda bile gülümserdim,beyinin yüzdeki gülümseme hareketiyle bağlantılandırıp salgıladığı mutluluk hormonlarını okumuştum biyerlerde:=) tıpkı kahkaha yogası gibi,gülermiş gibi yapmak bile beyine mutluyuz sinyalini vermeye yetiyor.Bu hamileliğimde şuan olmasada belirli bir zaman yoğun korkular yaşadım ve açık açık kimseyle konuşmadığım kafamda yaşadığım senaryolarda gülümsesemde o hissi atamadım,şimdi umuyorum ki bebekler biraz da kendilerinden bişeyler getiriyor olsunlar ve bebişim korkulara karşı kendini güçlü hisseden bir kişilik olsun. 

İlk hamileliğimde yapıp da 2.sinde yapmadığım çok şey var neyazıkki,çocuk peşinde koşmaktan kendime ayıramadığım zamanlarda yapmayı isteyeceğim şeyler; aptal aptal tv izlemek mesela, hatırlıyorumda kaçıncı haftamdı bilmiyorum öyle bir geçer zamanki yeni başlamıştı ama ben sonradan duydum ve you tube üzerinden yaklaşık 20 bölümü bir gecede izlemiştim. Ya da Hamile yogasını çok daha sık ve düzenli yapmıştım.Günde en az 2,5 litre suyumu aksatmadan içmiştim,beslenmeme çok özen göstermiş taa ingilterelerden sağolsun bir arkadaşın yardımıyla “Gentle Birth Method “ nazik doğum yöntemi ile bağlantılı tuzlar,hipno birthing konulu cdler ve farklı çaylar temin etmiştim. 2.çocukda ikinci hamilelik gibiyse hayatla birlikte akıp giderken büyüyecek gibi bir his veriyor.neyseki ilkinde dersime güzel çalışmıştım hocam☺)ama her çocuk farklı her durum farklı belkide tam tersi çalışılan derslerden hiç soru çıkmaz bu sefer. bakalım yaşayıp göreceğiz. 

Sezeryandan sonra normal doğum u sordum doktora,bu konuları 30.haftadan sonra konuşuyoruz dedi.yani once 30.haftaya çık sonrasında bakarız.eyvallah Bu hafta erken doğum istasyonunu ve çocuk doktorunu tanıma şansım olacak, yavruların koyulduğu küvezleri ve doğumhaneyi göreceğim. sabırsızlanıyorum. 

Herkese güzel haftasonları dilerim, gelecek hafta görüşmek üzere 
sevgilerle

Ceren

19 yorum:

  1. Ben okuyorum buyuk bir zevkler. Henuz anne degilim aday adayiyim ama sizlerin tecrübelerini okumak yaşadıklarınızi görmek bana değişik bir hal veriyor. Yukarida sadece ege yazdigin yerde benji yazmamis olman dikkatimi dağıtacak kadar takipciyim :)) sana sevgiler...
    canan ;)

    YanıtlaSil
  2. Ben okuyorum buyuk bir zevkler. Henuz anne degilim aday adayiyim ama sizlerin tecrübelerini okumak yaşadıklarınızi görmek bana değişik bir hal veriyor. Yukarida sadece ege yazdigin yerde benji yazmamis olman dikkatimi dağıtacak kadar takipciyim :)) sana sevgiler...
    canan ;)

    YanıtlaSil
  3. Ben de okuyorum ve akisina birakmis olmanı taktirle karsiliyorum. En doğrusu buymus zaten. Zorlama olunca olmuyormuş ben de onu öğreniyorum.

    YanıtlaSil
  4. Bende okuyorum :-) Hemde her yazıyı :-) Anne değilim olabilir miyim diye düşünme sürecindeyim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. neden olmasın:)) hayırlısı olsun..

      love & light

      Sil
  5. Ne anneyim ne de anne adayı ama bende eokuyorum merakla :'))bir gün bebek beklediğimde belki ders çalışma imkanım yada vaktim olmaz şimdi fırsatları değerlendiriyorum :')

    YanıtlaSil
    Yanıtlar

    1. :))) en iyi fırsatlar "an"daki fırsatlar.

      sevgilerle..

      love & light

      Sil
  6. Bu tür yerlere yorum girmeyi sevmiyorum, nedense yazdıklarım hissettiklerim kadar içten olmayacakmış gibi geliyor, vazgeçiyorum bir şeyler yazmaktan, ama ben de okuyorum :) Bak şimdi de ne diyeceğimi bilemedim, oysa 2. çocuğuna 19 haftalık gebe bir anne olarak yazacak çok şey var...:) Sevgilerimle

    YanıtlaSil
    Yanıtlar

    1. vazgeçmeyip yazsan ne güzel paylaşımlar olacak:))
      sevgilerle güzel ve huzur dolu hamilelik süreci dilerim.

      love & light

      Sil
  7. Ben de okuyorum, okudukça düşünüyorum anlattıklarınızı.
    Şimdi yorumlara baktım da sanırım daha çok anne olmayanların ilgisini çekiyor bu bloglar. Ben de bir aday adayıyım çünkü :)
    Sağlıkla bebeğinize kavuşmanızı diliyorum.
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkürler..
      aday adayları için BYBO süper bir yelpaze,seç beğen al:))
      sevgilerle

      love & light

      Sil
  8. okumaz olur muyuz Ceren! ortaya karisik da guzel olmus bu arada :)
    Bizim kayinvalide (Hollandali) ile de en cok catistigimiz alan yemek kulturuydu. O bizim ne yedigimize faltasi gibi acik gozlerle bakar, biz de onunkine. Isin guzeli, cocuklar o evdeki kurallar ile bizim evin farkli oldugunu Kabul etmis durumda. mesela, babaanne dedede Sabah kahvaltisinda ekmeklerine tereyagi uzerine cikolata kirintilari serpip yiyorlar (hani pasta ustlerine serpilen minicik kitir sekerler vardir), Hollanda'da oyle bir kahvalti adeti var. Evde kahvaltida recel bal bile bir luks, nadir buluyorlar :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tomrisss:)))

      senin yorumlarında ekstradan içimi ısıtıyor:))

      alanuru yesen benim için şimdi..öpp öpp öpp:))

      sevgilerle

      love & light

      Sil
  9. Sakın okunmuyor hissine kapılma, sessizca fakat bir sonraki haftayı heyecanla bekleyen,(benim gibi) çok takipçin olduğuna eminim. Sadece bazen duygularımızı yazıya dökmekte zorlanıyoruz hepsi bu. Gelecek haftayı heyecanla beklediğimizi unutma. Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar

    1. inanırmısın dilek öle iyii geldiki 2 satırlık yorumlar,
      enerjim evrende sizinkilerle birleşerek çoğaldı:))

      buda bir başka durum,tanımadığın bilmediğin insanları sevmek:)) viva BYBO..

      sevgilerle

      love & light

      Sil
  10. Bu kadar anne aday adayı yorum atmış ben de eksik kalmayayım:) bütün yazıları takip ediyorum ve sizlere dua ediyorum

    YanıtlaSil

Yorumunuz için teşekkür ederim

Bebek Yapım Bakım Onarım

Bebek Yapım Bakım Onarım