26 Haziran 2013 Çarşamba

Ceren'in İkiz Gebelik Günlüğü – 23. Hafta

Bebeğinizin kalbi atmıyor.

Nasıl? Geçen hafta herşey yolundaydı? Sadece birinin suyu fazlaydı! Evet birinin fazla birinin normaldi, o nedenle endişe edecek birşey yoktu, birinin suyu fazla diğerininki az olsaydı farklı bir durum olurdu ama değildi... Şimdi... 

Başından beri bahsettiğimiz FFTS % 10 luk risk 23.haftada bizi buldu. Tek yumurta ikizlerinde aynı plasentada yan yana gelişen iki bebeğin damarları arasındaki bağlantılarda (anastomoz) kanları birbirlerine karışırken kan akımındaki farklar oluşur. Çocuklardan biri alıcı olur ve diğerinden (donör) daha fazla kan alır. Bu yüzden donör olanın gelişmesi geri kalır, bilhassa böbrek gibi organlar iyi gelişemez ve idrar miktarı azalır. Bebeğin amniyon suyunun miktarı azalır ve bazen sıvı tamamen kaybolur. Bu durum donör için hayati tehlike ortaya çıkarır. Tıpkı bizdeki durumda olduğu gibi...

Bir önceki hafta herşeyin yolunda olduğu bebişlerde 6 gün içinde birinin suyu hızlı bir şekilde artarken diğerininki hızlı bir şekilde azalmış. Madem bu riskli hamilelikteyim, iyi bir hastanenin sıkı kontrolündeyim madem, birinin suyu fazla diğeri normal olsa da bunun akut hızda gelişebilecek bir sendrom olduğunu bilmenize rağmen neden beni 3 gün sonra çağırmıyosunuz da 1 hafta sonra çağırıyorsunuz eyyy canına yandıklarım?! 3 gün sonra çağrılmış olsam belki diğerinin suyunun azlığı farkedilecek ve bu risk durumlarında öngörülen lazer müdahelesine doğru yola çıkabilecektim. Ama öyle olmadı... Benim için bu hastaneyi diğer üniversite hastanesinden ayıran yaklaşımlarının çok katı ve stresli olmamasıydı. Rahat ve normal bir hamilelik geçirmek istemiştim, her dakika ay ne oldu, oraya gitme buraya gelme olmadan, mevcut riskleri her an düşünmek zorunda olmadan...

Doulamın da hastaneyle yaptığı çalışmalardaki pozitif tecrübeler bu hastaneyi seçme kararımda etkili olmuştu. Acaba diğer hastanede olsam ne olurdu? Daha sıkı ve katı kontrol bebeğimin canını kurtarır mıydı? Profesörün dediğine göre bebeklerde transfüzyon sendromu başladığını saptayıp lazer müdahalesi için 2 saat sonrasına verilen randevuya kadar bebeklerden birini keybettikleri de olmurmuş... Neden ve nasıl olduğu bilinmeyen birçok tıbbi durumda olduğu gibi bunda da cevabı bilinmeyen birçok soru var. Bize kalan cevap kader kısmet...   Yukardaki düşünceler ne nasıl olsaydı ne olurdu senaryolarım. Bir şeyi değiştirmeyeceğini biliyorum, ömrü bu kadarmış o bebişin deyip geçiyorum ve kafam boş kalınca yeniden dönüp ne nasıl olabilirdi senaryolarını tekrar gözden geçiriyorum. Tahminim bir süre daha bu şekilde olacak ruh halim. 

Onun dışında iyiyim anne anne diye beni öpüp koklayan çok şükür sağlıklı bir oğlum ve hala bana ve psikolojime bağlı olan canımdan can almakta olan başka bir canlı var içimde. İyi olmalıyım.. FFTS sonrası kaybedilen bir bebeğin ardından diğer bebekte beklenen belirli semptomların başında kansızlık gelirmiş. ikizler aralarında yaşadıkları kan dolaşımında bir taraftaki alıcı olmayınca diğer tarafın gene de kan vermeye devam ederek kansızlık sorunuyla karşı karşıya kalması durumu... Bu durumda bebeğe kordonundan kan vermek mümkünmüş. Bu ihtimal için Viyana dışında bu konuda uzman bir prof.'e görünmek üzere başka bir şehre gittik. Annem ertesi gün istanbul'a yola çıkmak için bavulunu hazırlarken kendini trenlerde şehir dışı yolculuklarında buldu. 

Gece taksiden inerken bebeğin durumunun ne olduğu düşünceleri ile kafam doluydu, kapıyı kapadım ve anında tekrar açtım gözüme parlayan bir şey çarpmıştı. Bakınca arkada yerde annemin pırlanta yüzüğünü gördüm. Annemin de dediği gibi bize mucizelerin var olduğunu hatırlatacak bir olaydı bu. Güzel günler göreceğiz, güneşli günler... umudundayız. 

Yaşayan Bebek ikizlerden küçük olanı ve amniyo sıvısını bu transfüzyon sendromu sırasında çokca çoğaltmış. Erken doğum riskinden dolayı bebeğin ciğerlerinin gelişmesine etkisi olabilecek bir kortizon iğnesinden bahsediyor doktorlar. Ne yapsam bilemiyorum... foruma yazdım tecrübesi olanlara sormak adına 48 saat içinde iki iğne olunuyor ve etkisi 6 haftaya kadar sürüyormuş. Karar vermem gerekmekte. 

Yaşanan kayıptan sonra gazdan ayağımı çektim, annem daha uzun sure burda kalarak yardımcı olabilecek ve ben artık işe gitmeyeceğim. 3 hafta da olsa tekrardan çalışmak güzeldi: farklı bir gün akışı, farklı konular... Diğer yandan Benji ege ile babasının aralarındaki dialog seviyesinin yükselişini gözlemlemek bana iyi geldi. 

Bu hayat tecrübesinde herkesin arayıp ¨geçmiş olsun¨ deme cesareti olmayışı kayıplara karşı tutumumuzu belirleyebilmenin aslında ne zor bişey olduğunu bana hatırlattı. Bazı arkadaşlarım mesaj attı bazıları aradı. Benim için mevcut risklerden bahsetmek olabilecekleri konuşmak can sıkıcı bir hal aldı. Artık konuşmak istemiyorum, olacaklar olsun yaşanacaklar yaşansın. Allah doğru kararları alabilme öngörüsü versin. Bebeğim daha uzun uzun benimle kalsın, sağlığı, huzuru mutluluğu ile aramıza katılsın. 

Sevgiyle kalın 

Ceren

12 yorum:

  1. başın sağolsun. o bebeğini de hiç unutamayacaksın ama olsun iyi bir şey bu. allah geride kalan kuzucuklarına sağlıklı uzun ömür versin.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkürler
      o bebeği istesemde unutamayacağım çünkü yaşasaydı tam olarak nasıl olacağını hep bileceğim işallh.tek yumurta ikizi.

      Sil
  2. Ceren, gerçekten çok üzüldüm... Allah sana, Ege'ye ve doğacak yavruna sağlıklı uzun ömürler versin. Dediğin gibi karnındaki minik, kalabileceği en uzun süre karnında, sonra da bir ömür sağlıkla hep yanında olsun... Dualarım seninle!

    YanıtlaSil
  3. Cerencigim, basin sagolsun. Allah Ege'yi ve Insallah diger bebegini sans bagislasin.
    Anladigim kadariyla su anda bebis icin bazi saglik riskleri var; erken dogum, kansizlik gibi. Umarim karninda toparlar ve vaktinde saglikli dogar.
    23 hafta cok arada bir donem. 24 haftalik ve sonrasinda dogan bebekler iyi bir tibbi bakimla yasatilabiliyor. Insalllah bebek daha uzun, cok uzun kalir karninda ama en azindan su esigi assin.
    Kortizon ignesi konusunda neden tereddut ettigini anlayamadim. Erken dogum riski yuksekse tibben yapilabilecek en onemli seylerden biri. Dezavantaj olarak ne soyledi doktor?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. saol tomris..
      kortizon iğnesinin 2.sinde yan etkileri olabiliyormuş.
      olabildiğince sonra yaptırmak çabam. ama bi yandan da erken doum riski..zor karar süreçlerindeyim..

      Sil
  4. Çpk üzüldüm :( Ama içinde sana bağı muhteşem bir canlı daha var. Kortizon iğnesi bize de yapıldı 32. haftada.Erken doğum riskim vardı. gerçi erken doğmadı oğlum ama (: Endişe edilecek bir durum değil. Bende sadece 2 gün bebişin hareketlerinde azalma olmuştu ve o sıra çok üzülmüştüm fakat riski göze alamazdık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. umarım bizde 32.haftayı görürüz:)
      sevgiler

      Sil
  5. Başın sağolsun Ceren. Geride kalan bebeklerin sağlıkla yanında kalsınlar işallah.

    YanıtlaSil
  6. Bunu yeni okudum halbuki gebelik günlugunuzun iyi bir takipcisiyim. Cok uzuldum gercekten ama sizin altindan kalkabilmenize mutlu oldum. Ins. Hicbir saglii problemi olmadan beb3ginizi kucaginiza alacaksiniz ve biz burda.dogum hikayenizi okuyacqgiz. Mutlu saglikli huzurlu gunler diliyoru tekrar basinis saolsun diyorum...

    YanıtlaSil

Yorumunuz için teşekkür ederim

Bebek Yapım Bakım Onarım

Bebek Yapım Bakım Onarım