21 Mayıs 2013 Salı

Ceren'in İkiz Gebelik Günlüğü – 18. Hafta

Herkese Merhaba,

Geçen hafta Hatay'da olduğumu yazmıştım. Annem babam İskenderun'lular, ben kendimi bildim bileli yaz tatilinde az- çok farketmez, yaylaları köyleriyle Toroslara yollara düşeriz. Evlendikten sonrada eşim klima olarak 40 derecelerden çok hazzetmesede, nemli havada bunalsa da, köy köy değil de; şehir köy havasındaki beldelerde daha rahat etse de deniz suyunu sıcak sevmese de, alıştı... Onun alışması gereken bundan fazla bir şey de yok. 
Ben buralarda daha da zorlanıyorum bazen. Kulağımı tıkayamadığım tıkasam da duyup kafayı taktığım birçok kadınlı çocuklu hal var buralarda. İlk hamileliğimde ailemle çok uzun zaman birlikte değildim. Annem sadece ilk 2 ay yanımdaydı. Hasretlik çekmiştim, naz yapmayı, hazır yemeği özlemiştim ama her hareketime yapılan yorumları ve kendimi her defasında açıklama hissini hiç yaşamamışım meğer... Ailem bir şey demese buradaki komşu ablalar, teyzeler hiç rahat bırakmıyorlar sağolsunlar. Merdiven çıkma, elini çok kaldırma, çömelme, taşa oturma, yalın ayak basma, çok dolaşma, denize mi giriyorsun? gibi yorumların yanında bunlara bonus olarak arada olabilecek “allah korusun” senaryolarına hiç girmek istemiyorum. Bu iyi niyetli güzel kadınlara bir de geçen hafta anlattığım %10 luk FFTS sendromu riskine rağmen buralara yola çıktığımı anlatmadım neyse ki... Diğer yandan bebişime yedirmediğim şekerlerin, cipslerin; aksamamasına özen gösterdiğim öğle uykusunun; yolda, çamurda, yağmurda üstünü başını kirletmesine rağmen oynamasına izin verdiğim uzun saatlerin konusu da denizin güneşin sefasını sürüyor oluşumun problem olmasına tuz biber olmakta...

Biz bu günlük rutinlerle geçirirken günleri, birden hayatımızın güvenliğini düşünür bulduk kendimizi. Patlamalar da depremler gibi nerde ve ne zaman olacağının, piyangonun kime vuracağının öngörülemezliği ile ortak paydada birleşiyor bence. Bulunduğumuz yere 2 saat uzaklıkta yaşanan Reyhanlı patlamasından sonra hayata dair yeri geldiğinde sıkça dile gelen ama yaşamın akışında unutulan hayat felsefesini tekrardan hatırladım;Carpe Diem. Anı yakala, sevdiklerine onları sevdiğini söyleme fırsatını erteleme, sonra çok geç olabilir. 

Bundan 5 sene once daha çocuk istemezken bu dünyaya: savaş, kin, nefret dolu, adaletsiz bu dünyaya çocuk getirmenin çılgınlık olduğu tezini savunanın tek ben olmadığımı tecrübelemiştim. Ama insanın içinde hep bir umut var. Umut ediyoruz sevgi dolu bir dünya, barış içinde bir yaşam, iyi insanlar yetiştirebilmek için umut ediyoruz... Evlatlarımızı güven içinde sağlıklı büyütebilmeyi umut ediyoruz... 
Patlamadan sonraki gün bizim siteye iki abi geldi, 8 ve 11 yaşlarında, Benji Ege’nin denizdeki oyun abileri. Reyhanlı'da babasının kahvesinde patlamış bomba, çocuklar şaşkın, yaşadıklarını bir serüven edasında anlatıyorlardı. Her yerde kan vardı, camlar kırıldı, Suriye İsrail'e para vermiş bombaları İsrail atmışmış, ailesinde can kayıpları olmamış. Zararlarını devlet ödeyecekmiş. Hayat onlar için de diğer birçok insan için olduğu gibi olanca hızıyla devam ediyor, okul da yok, ne güzel! diyerek denizin tadını çıkarabilen abiler... Hala Çocuk olabilme şansı olan abiler... 
Buralarda, tatil diyeceğim bir haftam daha var. ilk hamileliğimde bana ait olan bir zaman vardı, o zamanı çok güzel değerlendirmiştim, seçici bir şekilde beni geliştiren birçok kitap okuma şansım olmuştu. Aileyle tatilin en güzel yani çocuğunu arada bırakıp algılarını gözün arkada kalmadan kapatabilme şansının olması☺ Bu sefer hamileliğe dair değil de mevcut çocuğun gelişimine dair okuma listemde olan kitaplardan yanıma dört kitap almıştım, ikisi bitmek üzere, belki birini de yarılarım...

Her geldiğimde yaptığım hamam sefasını bu sefer atlıyorum ama umarım bir fal seansını başarabilirim☺ bir de Benji–Ege'yi annemlere bırakıp kocamı kaçırma fikrim var, ilk hamileliğimde baş başa bir tatili başarmıştık. Şimdi baş başa bir yemeğe talibim bakalım. 

Geçtiğimiz hafta İskenderun'daki 2 özel hastaneden birinde muayene oldum, bebişler iyiler, su seviyesi normal maşallah, büyüme oranları yerinde. Doktor hanım ¨Benim hastam olsaydınız sizi hiçbir yere yollamazdım riskli gebelik¨ dedi. Ben de kendisinin hastası olmadığıma sevindiğimi söyledim. Haftaya çarşamba diğer hastanede başka bir doktorda kontrolüm var. Artık düzenli doktor kontrollerini diliyorum. Bana verilen bilgilerin doğruluğunu sınamayı bırakıp kendimi bilimin kollarına atasım var, bir de bedava hizmetin...☺ 

İstanbul ve Viyana biletlerini olabilecek her ani değişikliğe rağmen almış bulunuyoruz. Hayırlı uğurlu olsun. Haftaya yanıma alıp okuduğum kitaplardan kendim için büyük harflerle kenara yazdığım notları sizlerle paylaşmak kısmet olursa niyetim... 

Şimdilik sağlıcakla kalın,

Ceren

2 yorum:

  1. Tatilin tadini cikartmana sevindim Ceren.
    Tek yumurta ikizlerinde bazi acilardan risk yuksektir gercekten. Dikkat etmek lazim. Bir cok gebelikte ikinci trimester gulluk gulistanlik oluyor,sorunlar ucuncu trimesterde cikiyor. 20, en gec 24.haftadan sonra seyahat etmemek mantikki gorunuyor. En azindan ben cift yumurta kkizlerime gebeyken oyle yapmistim.

    YanıtlaSil
  2. Tatilin tadini cikartmana sevindim Ceren.
    Tek yumurta ikizlerinde bazi acilardan risk yuksektir gercekten. Dikkat etmek lazim. Bir cok gebelikte ikinci trimester gulluk gulistanlik oluyor,sorunlar ucuncu trimesterde cikiyor. 20, en gec 24.haftadan sonra seyahat etmemek mantikki gorunuyor. En azindan ben cift yumurta kkizlerime gebeyken oyle yapmistim.

    YanıtlaSil

Yorumunuz için teşekkür ederim

Bebek Yapım Bakım Onarım

Bebek Yapım Bakım Onarım