14 Mayıs 2013 Salı

Ceren'in İkiz Gebelik Günlüğü – 16. ve 17. Haftalar

Yolculuk

Sanki yarın geri dönecekmiş gibi çıkıyorum yola, bavullar 4 günden beridir hazır. Benji-Ege ateşlenip hastalanınca uçuşu erteledik. Orta kulak iltihabı başlangıcı... Kulak rahatsızlıkları beni oldum olası korkutmuştur, uçuş ve basıncı da düşünerek yaktığım paraya üzülsem de gönül rahatlığıyla erteledim. Cumartesi oğlumla sorunsuz ve rahat bir uçuş yaşadım. Eşim vizesinin çıkmasını bekliyor, umarım arkadan bize yetişecek. 

Uçakta 1 çocuğu kucakta tutmak, uçuş boyunca mücadele etmek zor da olsa başarılıyor. Üç çocuk ile ne yapılacak seneryolarına girmemeye özen gösterdim ☺. Düşününce ben birini babası ötekini, Benji -Ege de artık istese de istemese de kendi başına ayrı bir koltukta... 2 yaşından itibaren zaten bilet alınıyor. Geniş aile olarak geniş geniş uçarız artık ya da treni deneriz... derken istanbul'a vardık!
Geçen haftaki yazıma bırakılmış yorumlardan, aile ile yapılan dialoglardan, danıştığım arkadaşlardan aldığım isimler doğrultusunda yapmış olduğum araştırmalar soruşturmalar oldu. Edindiğim bilgileri derlemeye çalıştım; SGK ile tüm kamu kuruluşlarında ve özel hastanelerin bir kısmında fark ödeyerek de olsa hizmet almak mümkün. Doğum yapılan hastanenin doktorları haricinde özel gelen doktorlarla yapılacak olan doğumun ücreti karşılanmıyor. Özel sigorta yaptırabilecek maddi koşulların olması, özel sigorta yaptırabilmek için bir kriter. Maddi imkanlarınız izin veriyorsa en az 1 sene öncesinden "aile planlaması" teminatını ödemeye başlamalısınız. Sigorta, hamile kaldığınız andan itibaren teminatınız dahilinde ödeme yapıyor. İnanılması güç, uygulaması cesaret isteyen öğrendiğim yeni bir nokta da doğum başladığında ister sosyal güvenceniz olsun isterse olmasın, her hastanenin (özel hastaneler de dahil) acile gelen hamile kadını ücretsiz doğurtmak zorunda olduğu... Kapıya gelen sancılı kadını doluyuz diye gönderecek zihniyette çok hastane olduğunu tahmin edebiliyorum, umarım kimse o kadar acile düşmez. 

Türkiye'de genel olarak kontroller ve doktorla ilişkiler Avrupa'dakinden farklı. Ben ilk doğumumda doğum yapmak istediğim hastaneyi; 
  • Arkadaşlarımın tavsiyeleri 
  • Doğum sonrasında verilen emzirme desteği
  • Doğum sırasında ve sonrasında homeopati desteği
  • Doktor ve hemşirelerin sempatiklikleri ve
  • Doğal doğum yüzdeleri
gibi kriterlerle belirlemiştim. Doğumun hangi doktora rastgeleceği tamamen kader kısmet idi. Bir doula ile yola çıkmadım ,doğum sonrası destek alabileceğim bir ebe ile doğumdan 4 ay once gene bir tavsiye üzerine tanışıp anlaşmıştım. 

Ebeler doğum sürecinde ve doğumda yanındalarsa sadece doğum sonrası destek için farklı ödeme çizelgeleri mevcut. Sezeryan olduğunda sigorta sana fazladan bakım ile ilgili farklı haklar veriyor.¨Bu kadın hırpalandı kesildi biçildi¨ diyerek de üstüne ek para veriyor çünkü sezeryan planlı programlı bir süreç değil beklenmedik ve kadını yoran yıpratan bir süreç. 
Bunun yanında bir de anne–bebek pası denilen ve hamileliğin başından itibaren anne adaylarının ve bebeklerin kontrollerinin kayıt edildiği bir kitapçık var. Kontrollerini belirtilen zamanlarda yaptırmazsan verilen çocuk parasından mahrum olma hatta geri ödeme ihtimalin var. Anne Bebek pası kontrollerinde hamilelikte yapılması öngörülen ve sigortanın karşıladığı 3 ultrason kontrolü var. 
  • 8.-12.hafta
  • 18.-22.hafta
  • 30.-34.hafta 
Bunların dışında doktorun istediği laboratuar ve kan testleri var. Trisomy21 (down sendromu) testini doğum yapmak için seçtiğin hastanede bedava ya da özel bir klinikte yaptırmak mümkün. Yaptırıp yaptırmamak da bireysel tercih. Organ screening ve NST'ler de sigortanın kapsamında. Haklarından tam yararlanabilmek için iyice bilgilenmen gereken bir sistem. İstanbul sigortam yurtdışında yapılacak bir ultrasonun kendi tarifesi üzerinden %80 ini karşılıyor yani bizim orda ekstra bir ultrason 40 avro, bunun %40'ı ne ise onu ödüyor, kalanı benim cebimden çıkacak. 

İstanbul'da riskli hamilelik denilince fiyatlar yükselmekte... Ben doğru doktoru, hesaplı doktoru, bana 18. haftamda gün verebilecek doktoru ararken, doktorların uçmuş fiyatlarının yanında bir de hemen hiç boş vakitleri olmadığını görmek şaşırtıcı oldu. 
İstanbul'da da iyi bir doktora olan ihtiyacım dolayısıyla araştırmalara devam ederek geçen yaklaşık 2 haftalık istanbul maceramda doğru doktoru ve bütün sorularımın cevabını bulana kadar bir ultrason yaptırıp bir doktora da derdimi kendim anlatmak istedim. Aile dostlarından Çamlıca hatanesinde çalışan bir doktora gittim.Aaldığım randevu saatinden yaklaşık 1,5 sonra bebeklerimin iyi olduğunu ve benim durumumda herhangi bir ultrason aletinde yapılacak ultrasonda bebeklerin sıvı düzeylerinin normal olup olmadığını görmemin mümkün olduğunu öğrendim. Bir de sorduğum sorulardan yola çıkarak doktorun yaptığı yorumu kenara not ettim: ¨Sizi ne kadar korkutmuşlar!!¨  

Önü arkası sağı solu derken İstanbul'da riskli hamilelikler için Kılıç Aydınlı'yı Okmeydanı Memorial Cihangir Bey, Prof.Dr. Atıl Yüksel, Arda Lembet ve Süreyya Menteş listemde not ettiğim tekrarlanan isimlerden oldular. Yılların eskitemediği tecrübeli ebe ve can insan Ayşe Öner bana Süreyya Menteş'i riskli ikiz hamileliği için tavsiye etti. Birlikte de çalışmışlar, bana istediğim zamana randevu ayarlayabileceğini ve fiyatta indirim yaptırmaya çalışacağını temenni etti ve oldu da... 

Süreyya Beyle randevumdan once kötü kabuslar gördüm, stresliydim. Herşey yolunda mı, tatile çıkmama izin olacak mı? Bebekler iyi mi? gibi düşüncelerle doluydum. Kontrol iyi geçti, bebekler güzel büyümüşler ve sağlıklılar, önceki doktora sorduğum sorunun cevabını burda da teyit ettim, herhangi bir doktorun yaptığı ultrasonda bebeklerin sıvılarının normal olup olmadığını, büyüme oranlarının iyi olup olmadığını bilmek mümkün. 

Bu arada cinsiyetleri de kesinleşti artık. Klitorisi büyük kızlardan değil pipisi olan oğlanlardan iki tane beklediğim teyit edildi. Bir kızım olsun çok istiyordum, kader kısmet 3 oğlum olacak sağlıkla işallah... 

Bunları sizlere biraz aile saadeti yaşamak ve dinlenmek maksadıyla geldiğim Hatay'dan yazıyorum. Önümüzdeki hafta burada yaşanan faciadan biraz bahsetmeye çalışacağım. O zamana kadar sağlıcakla kalın...

Ceren

3 yorum:

  1. Seyahatinin ve gebeliginin yolunda gitmesine cik sevindim Ceren! Insallah boyle devam eder.
    Biz de bu yaz tatilinde uc yasindaki ikizler ve sekiz aylik bebekle nasil seyahat edecegiz diye dusunuyoruz. Sana cok kolay gelsin :)

    YanıtlaSil
  2. Her şey yolunda ne güzel, sağlıklı bebekler büyüt hayırlısıyla Cerencim :) Başak

    YanıtlaSil
  3. Herşeyin yolunda olması çok güzel. Sizi izlemeye aldım. Ben de bloğuma beklerim.

    www.bakbuharika.com

    YanıtlaSil

Yorumunuz için teşekkür ederim

Bebek Yapım Bakım Onarım

Bebek Yapım Bakım Onarım