29 Nisan 2013 Pazartesi

Emzirme Döneminde Yoga


Namaskar, merhaba!

Emzirme döneminde yapılacak yoga çalışması, göğüs kafesini genişletip, nefesi düzenleyecek, göğüs kaslarını kuvvetlendirecek, memeye kan akışını artıracak duruşlardan ve yine zihni sakinleştirici, iç huzuru arttırıcı nefes ve gevşeme tekniklerinden oluşmalıdır. Aşağıdaki program aktif yoga uygulayıcıları düşünüek hazırlanmıştır. Doğumun üzerinden altı ay geçmiş olması gerekmektedir. Hiç yoga tecrübeniz yoksa bu çalışmayı uzman bir yoga eğitmeni rehberliğinde yapmanız önemlidir çünkü burada almanız gereken önlemlere değinilmemektedir. Her duruşta 3-5 yoga nefesi boyunca kalınabilir. 

Yoga Nefesi: 

  1.  Ciğerlerinizdeki havayı yavaş ve yumuşak bir şekilde boşaltın. Nefesinizi verirken karnınızı kasarak, karnınızın aşağıya doğru indiğini hissedin. 
  2.  Sonra burnunuzdan yavaş ve derin bir biçimde nefes alın ve karnınızı olabildiğince şişirerek 1–2 sn. boyunca nefesinizi tutun ve yavaşça yine burundan nefesinizi verin. Nefes alırken mümkün olduğunca ciğerlerinizi havayla doldurun. Bu sırada, akciğerler en alt bölümden başlayarak en üst bölüme kadar havayla dolmaya başlar. Nefes egzersizleri sırasında dilerseniz nefes alırken 1’den 3’e kadar sayabilirsiniz. Nefes verirken ise bunun iki katı kadar 6’ya kadar sayarak nefesinizi boşaltabilirsiniz. 

Başlarken: 

Yoga çalışması boyunca aksini gerektirecek bir durum olmadığı sürece burundan nefes alıp burundan nefes veririz. Hafif, dinlendirici bir müzik dinleyebiliriz. Çalıştığımız oda iyi havalandırılmış olmalıdır. Yogadan iki saat öncesinde yeme eylemini bitirmiş olmalıyız. Fiziksel bir rahatsızlığınız varsa, daha önce hiç yoga yapmadıysanız ve/ya hamileyseniz bu programı uygulamamalı, doktorunuzla ve uzman bir yoga eğitmeniyle görüşerek kendiniz için daha uygun bir çalışma sistemine geçmelisiniz. 

PROGRAM: 

Surya Namaskar 
Prasarita Padottanasana 
Adho Mukha Svanasana 

Gomukhasana 
Bidalasana 
Bhujangasana 
Ustrasana 

Balasana 
Paschimottanasana 

Matsyasana 
Viparita Karani 

Yoni Mudra'lı Savasana 

Bol sütlü, huzurlu ve neşeli bir emzirme süreci dileğiyle, 

Sevgiler... Namaste 

Aslı Can



Adho Mukha Svanasana  
Balasana 
Bhujangasana  
Bidalasana
Matsyasana
Paschimottanasana
Prasarita Padottanasana 

Ustrasana
Viparita Karani
Gomukhasana

2 yorum:

  1. Teşekkürler Aslı hanım. Geçenlerde diyete başlayım beraberinde pilates yapayım dedim, yani hem zayıflayım hem süt gitmesin istiyordum, her yerim tutuldu ama sütüm acaip çoğaldı Hakikaten bu egzersizler sanıldığından çok daha etkili.

    YanıtlaSil
  2. Merhaba Gülşah ben .Ücretsiz doğum fotoğrafları çekiyorum eğer ilgilenirseniz mail adresim gulsahesuntimur@hotmail.com .

    YanıtlaSil

Yorumunuz için teşekkür ederim

Bebek Yapım Bakım Onarım

Bebek Yapım Bakım Onarım