1 Mayıs 2013 Çarşamba

Ceren'in İkiz Gebelik Günlüğü – 15. Hafta

Olmalı mı Olmamalı mı? 

Gebeliğimin 12. haftasından sonra bıraktım saymayı günleri... Artık zamanı istesem de tutamıyorum. Günler Benji Ege'nin moduna gore sevgi dolu öpücüklü kucaklamalarla ya da bağırtılı ayaklanmalarla başlıyor. Öglen yorgunluk çöküyor, ¨Off yoruldum¨ derken bir de bakıyorum gün arkamızda kalmış, hava kararmış.  

Bu hafta Gündem konum; entegre test, üçlü test ve amniyosentez. Down sendromu riskinin belirlenmesi için yapılan ultrason kontrolümü doğumu yapacağım hastanede yaptırdım. Risk oranım normalmiş, başka herhangi bir test yapılması gerekmedi. Ben bebişleri göreceğim için heyecanlıydım. Bebekleri 4 boyutlu gördüm, bir şeye benzetmek zordu ancak kalp atışlarını duymak inanılmazdı. Nasıl yatıyorlar yanyana, yine yeni yeniden bakakalıyor insan ve düşünmeden edemiyor: Nerden geldik ey insanoğlu! 


Bebeklerimin tek yumurta ikizi olmaları nedeniyle %10 luk bir risk ile ilgili bilgilendirildim: FFTS- Feto-Fetal-Transfusyon-Sendromu. Adı bile korkutucu. Aynı plasentayı paylaşan bebeklerin amniyotik sıvılarındaki beklenmedik dengesizlik. Buna bağlı olarak bebeklerden birinin diğerinin beslenmesini etkileyip daha iyi beslenip büyümesi durumu. Bu süreci gözaltında tutabilmek adına her hafta kontrole çağrıldım. Her şeyde olduğu gibi burada da erken tanı önemli. FFTS'de  erken teşhiste lazerle müdahale edilip bebeklerin odalarını ayıran zarı incelterek suyun dengesini tekrardan sağlayıp bebeklerin yaşamlarını kurtarmak mümkün. Müdahale edilmediğinde bebekleri kaybetme olasılığı %90. FFTS 17. ve 20.hafta arasında rastlanabilecek bir durum. Doktorlar da buna neyin neden olduğunu bilmiyorlar. Ben de tam da o haftalarda Türkiye seyahati planlıyorum. 

Benji-Ege ile 20 aylık doğum iznine çıkmıştım. Haziran başında bitiyor. Mevcut sosyal haklarımdan yararlanabilmek için de 2 ay çalışmam gerekiyor. İstanbul'da 17.hafta başında muayene olabilirim sonrasında gene de bu tarz bir müdahaleyi yapabilecek bir yerde olamayacağım. Annemlerin yazlığı Hatay Arsuz'da. Bu durumda Allah kerim! Ohoooo eskiden teknoloji mi vardı yaşarlarsa yaşarlar, kader kısmet diyeceğim ki... bu devirde yaşayan bir insan, anne olmuş bir kadın için çookkk zor. Ya da hiç yollara düşmeyeceğim.

Soruşturmaya başladım. Riskli hamilelik deyince bile doktorların sıfatları değişiyor yüzleri talep edecekleri para ile iki kat gülüyor. Detaylı ultrason fiyatları 400 TL'den 800'e kadar çıkarken (ikiz bebek kontrolü de fiyatı arttıran bir durum) ben de ağzım açık bakıyorum. Avrupa'da sosyal sistem diye boşuna demiyorlar. Benim burda herşeyimi sigortam ödüyor. Peki Türkiye'de parası olmayan kadın n'apıyor? Devlet hastanelerinin durumunu bilmiyorum, çevremdeki bir iki kişiden kadınların sigortalarını yıllar öncesinden doğum için düzenlemeleri gerektiğini duymuştum. Hatta doğal doğumu da karşılamıyormuş sanırım?!! NERDE BU DEVLET!! diye bağırası geliyor insanın ama cevabı bilmek dahi istemiyoruz aslında... Ben kendi adıma sahip olduğum avantajlar için sevinirken kardeşim, kuzenim ve arkadaşlarım için üzülüyorum. Hayat gerçekten adil değil. 

Konuyu daha fazla dramatize etmeden, bir yandan biletlere bakmaya başladım diğer yandan da doktor ve muayene olabileceğim hastane araştırıyorum. Tebdili mekanda ferahlık, biraz aile saadetinde ve 3 hafta da olsa şımartılmakta yarar vardır diyerek yola çıkmaya hazırlanıyorum. Pişmanlıklar yaşamamak dileğiyle... Amin.

Gelecek hafta görüşmek üzere...

Ceren

13 yorum:

  1. Türkiye'de şartlar biraz zorlu. Kendi kendini güvenceye almadığın zaman, bütün sağlık harcamaları çok ağır. Hamilelik için benim öğrendiklerim şöyle:
    Eğer ki sosyal güvencen varsa, normal hastanelerde ve sağlık ocaklarında doktorla görüşüyorsun, ama doktorunu seçme şansın var mı bilmiyorum. Doğum başladığında ise ister sosyal güvencen olsun isterse olmasın, her hastane ( buna özel hastaneler de dahil) acile gelen hamile kadını doğurtmak zorunda, ücretsiz.
    Eğer ki, özel sigorta yaptırabileceksen doğum için en az 1 sene öncesinden "aile planlaması" teminatını ödemeye başlamalısın.
    Hamile kaldığın andan itibaren de teminatın dahilinde sigorta öder. Bununla ilgili bloga yazmıştım.
    Senin durumunda Türkiye'de sosyal güvencen olmadığı için muayenelerin için özel bir doktora gitmelisin. Istanbul'da riskli hamilelikler için Kılıç Aydınlı'yı tavsiye ederim ama burada doğurmayacağını düşünerek söylüyorum çünkü doğal doğum yanlısı değil kendisi.
    280TL idi muayenesi ve buna Ultrason vs de dahil...
    BU arada, sigortan belki de yabancı ülkede DR vizitini ödüyor olabilir mi diye bir bakmakta fayda var.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Buradan gelirken sigortamın orada neyi ne şekilde karşılayacağını araştırıyorum.

      Türkiyedeki genel sigorta sistemi ile ilgili öğrenecek ne çok şey var.
      teşekkürler.

      Sil
  2. Tek yumurta olduklarini bu yazida ogrendim :) , ben tek yumurtalara 'gercek íkiz' diyorum. Bizimki anne karninda tesaduf eseri bulusmus kardesler. Bebeklerinin keseleri ortak mi ayri mi?

    Ceren, Turkiye'nin saglik sisteminde ulusal bir saglik sigortasi var, SGK (Sosyal Guvenlik Kurumu) deniyor. Primleri oldukca makul duzeyde, calisiyorsan otomatik maasindan kesiliyor (es ve cocuklari da kapsiyor), calisabilecek durumda oldugun halde calismiyorsan gelir durumuna gore prim oduyorsun. tum kamu kurumlari ve ozel hastanelerin onemli bir kismi SGK ile hizmet veriyor, ama ozel saglik kurumlarinda 'fark' odeniyor. Aile hekimi ve kamu hastaneleri ile odenen katki paylari cok cok dusuk diye biliyorum. Dolayisiyla parasi olmayan kadin gebelik takiplerini ve dogumunu rahatlikla yaptirabilir.

    Ben gebe kalmaya karar verdigimde ozel sigorta yaptirdim, ama sonucta ozel hastane tercih etmedim, ikiz dogumu ne olur ne olmaz dedim ve univeriste hastanesinde dogum yaptim. Zaten dogum soz konusu olunca sigorta 'sigorta' gibi degil de senin adina hastane ile pazarlik yapip ozel dogum ucretini dusurmus bir araci kurum gibi islev goruyor. yani mesela 2.000 TL ozel sigorta parasi oduyorsun ama 4.000 TL'lik teminat aliyorsun. ama ozel sigortada gebelik ve dogumun kapsanmasi icin son adet gununden belirli bir sure once o sigortaya girmis olman gerekiyor, bir bekleme suresi var (genelde bir yil). Ben hepsinin hesabini kitabini yapip ozel sigortaya tonla para odeyip sonra universite hastanesinde dogurmustum, kendi okudugum hastane oldugu icin tercih etmistim, sistemini biliyorum doktorlarini taniyorum diye, acikcasi pisman da oldum, keske ozel hastanede olsaydim dedim sonra.

    turkiye'ye gittiginde nerede olacaksin? Ona gore doktor ismi onerebilirim.

    Insallah yolculugun keyifli ve sorunsuz gecer :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. gerçek ikizler:))bu tabiri daha önce duymamıstım:))
      bende burda üniversite hastanesine doğum için kaydımı yaptırdım.çoğul gebelikle ilgili çok tecrübeli ve teknolojik olarak çookk iyi donanımlılar.

      öncelikle istanbuldayım sonra annemlerin yanına hataya gitme isteğim var,orda önereceğin doktor varsa çok sevinirim.

      keselerimiz de aynı:) baya bir gerçeğiz..sanırım:)))
      sevgilerle

      Sil
  3. Ben özel doktorda muayene oldum ve aynı doktorun belirlediği özel bir hastanede doğum yaptım. Muayene ücertinin bir kısmını zaten SGK karşılıyor ama doğum yapılan hastanenin doktorları haricinde özel gelen doktorların doğumunu karşılamıyor. Ben başından beri aynı doktora gidip güvendiğim için doğumu da aynı doktorun yaptırmasını istedim. İkinci bebek için ne doğumda ne de muayenede ayrı bir ücret talep edilmedi. Ayrıntılı Usg için de muayene ücretinden ayrı bit ücret ödemedim. Tabiri caizse ikinci bebek beleşe geldi :) görümcem sürümden kazandın diyerek beni çok güldürmüştü :)
    Evet tek yumurta ikizi gerçek ikizler, aynı DNA yı taşıyorlar bu çok güzel bi şey. Benimki gibi birbirine hiç benzemeyen ikizler değil. Annemler heveslerini alamadılar ikizden hiç benzemiyorlar diye :) aynı plesentayı paylaşan ikizler biraz daha riskli guruba giriyor. Daha sık takip edilmesi gerekiyor diye biliyorum. Mümkünse Türkiyeye gelmeden önce iyi bir doktor araştırmanı tavsiye ederim. Eğer mümkün değilse ailenin senin yanına gelmeleri daha doğru gibi gözüküyor bana. Tabi senin şartlarını çok iyi bilemediğimden uzaktan yorum yapmak kolay oluyor :)
    Tam ilgiye şevkate muhtaç olunan bir zamandasın. Umarım yanında her zaman seni şımartacak kişiler bulursun. Umarım hamileliğin çok rahat ve sakin geçer. Merakla devamını bekliyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. desteğe ihtiyacım olacak:))
      ben çalışmak durumunda da kalacağımdan ailemin yanıma gelmesine çalışacağım bakalım zaman neler gösterecek.

      nasıl güzel söylemişsin,ilgi ve sevgiye muhtaç bir zamandayım:)))güzel dileklerin için çok teşekkür ederim.
      kulağa bile hoş geliyor.
      sevgilerle

      Sil
  4. okmeydanı memorial cihangir bey, bahsettiginz testler konuisnda oldukça Iyı bir dr.tavsiye ederim.

    YanıtlaSil
  5. Türkiye'de riskli gebelik denince herkesin aklına gelen tek isim var Prof.Dr.Atıl Yüksel kesinlikle araştırmanızı tavsiye ederim.Muayene fiyatları konusunda yorum yapmak istemiyorum çünkü bu teşhis ve tedavinin sonucunda sizin de yüzünüzün iki kat gülme ihtimalini var...
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. doğru ,iyi bir doktor önemli,araştıracağım..
      teşekkürler
      sevgiler

      Sil
  6. Cerencim zorlu bir yol ama hayat sana bu bebekleri verdiyse bir bildigi vardir elbet :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sevgili BAşak:))

      ne güzel söylemişsin.

      sevgilerle...

      Sil
  7. Merhaba Ceren bende ikiz araştırması yaparken buldum senin bloğunu.. Bende tek yumurta ikizlerine hamileyim. Şuanda 15 haftalıklar ve doktorum bana da sana bahsedilen risklerden bahsetti. 17.Haftada tanısı konulan transfüzyon sendromundan ve bebeklerin birbirlerine kordon dolanmadı riskeri hakkında bilgilendim. Benim ikizlerim MONOKORYONİK DİAMNİYOTİK hyani tek bir plesenta içindeler ve iki amniyon sıvısına ayrılmışlar.. Aslında ikiz taşımak mukemmel bir duygu insan düşününce çok heyecanlanıyor (Aynı birbirine benzeyen iki insan) Kesinlikle bu Allah'ın bir mucizesi şükretmemek elde değil. Yalnız bu risklerden de bahsedince doktorlar ister istemez bir annenin modu düşüyor, bir yazında çok güzel söylemişsin eskiden kontroller mi var dı ultrasyon mu vardı köyle kentte eski kadınlarımız ikiz bile olduklarını bilmeden taşımışlar vakti geldiklerinde ise ikizlerini normal doğumla yapmışlar.. Bence bizler daha zor bir çağda yaşıyoruz herşey inceleniyor irdeleniyor ne bileyim.. Benim şuanlık ikizlerimin gelişimleri normal çok şükür yalnız peritonoloji (riskli gebelik)uzmanına yönlendirdi doktorum kayseriye gideceğim 17 haftada transfüzyon sendromu teşhisi için.. Sen bu haftaları nasıl atlattın nbelerle karşılaştın bilgilerini benimle paylaşırsan çok sevinirim Ceren'cim.. Dua ile..

    YanıtlaSil

Yorumunuz için teşekkür ederim

Bebek Yapım Bakım Onarım

Bebek Yapım Bakım Onarım