16 Nisan 2013 Salı

Ceren'in İkiz Gebelik Günlüğü – 11 ve 12. Haftalar

Merhaba Sevgili BYBO Okurları,

Bu haftadan itibaren sizlerle ikiz gebelik günlüğümü paylaşacağım. Önce biraz kendimden bahsedeyim: Adım Ceren. İstanbul Doğumluyum, Evli, 1 çocuk annesiyim. Viyana’da yaşıyorum. 
1997'de Mimar Sinan Üniversitesi Sosyoloji bölümünden, 2010 yılında Viyana Üniversitesi Baccelour olarak Sosyoloji bölümünden mezun oldum. 2011'de Viyana ARGE Eğitim Enstitüsü’nde Akademik Sosyal Çalışmacı sertifikası aldım. 2012'de MBA Social Management master programını tamamlandım. Eğitim hayatım sırasında ve sonrasında birçok sosyal sorumluluk projelerinde farklı görevlerde yer aldım. 

2012'de dünyaya gelen oğlum ile ilgi alanlarımı almış olduğum eğitimlerle birleştirdim. Bu amaçla başladığım yolculukta 2012 yazında Birthlight hamile yogası eğitimini tamamladım. Doğru ve sağlıklı taşıma metodlarını bilmek adına 2012 yılında ClauWi Trage Schule adlı Avrupa'da uzun yıllardır tecrübeleriyle adından söz ettiren taşıma okulunda bebek taşıma eğiticisi eğitimi aldım. Şu anda İkiz bebeklere hamileliğimi bedenimde yaşarken profesyonel öğretilerime emzirme eğitimini katma yolunda ilerlemekteyim. Deneyimlerimi ve eğitimlerimi diğer annelerle de paylaşma kararı aldıktan sonra babywearing üzerine eğitim ve workshoplar vermeye başladım.
 
Gebeliğimin 11. Haftası

Hayatımızı da günlük gibi yazabilsek ne değişik olurdu... Bende nur topu gibi bir yenilik var bu günlerde ve her yeni doğacak güne, bir ötekini aşacak yenilikler diliyorum.

Love is what we are born with, fear is what we learn… Korkuları biçimlendirdiğimizde, körükleyip şekillendirdiğimizde ortaya çıkan ne ola ki... Daha çok korku... Kötü düşünceler... Yeniden hamile olduğunu öğrenen bir anne adayı için hiç akla gelmemesi gereken şeyler vardır ya hepimizin bildiği... Onlarla yüzleşme dönemindeyim, genel prensip daha 12 haftaya kadar nasılsa genel risk zamanındayım, bu zaman diliminde ikiz hamileliğinde olası bütün felaket senaryolarını bir çalışayım. Ne neden nasıl olabilir, müdahale imkanları ve şeklini araştırayım sonrası allah kerim... 
Düşüncede hazırlıklı bir insan, öngörülü bir kadın, sağduyulu bir anne olarak nitelesem kendimi ☺ ve desem ki 2. çocuğu istiyordum, düşünüp planladım ve allah gönlüme gore verdi, hatta körün istediği bir göz allah verdi iki gözden ikiz oldu... İkiz hamileliği ile direkt riskli hamilelik statüsündeyim ve sezaryenden sonra vajinal doğum yapmak istiyorum. Bunu belirtince ne yazık ki suratlar şekil değiştiriyor. Can sıkıcı... 

İkizler dünyaya geldiklerini çözmem gelen sorunlar da birlikte gelecekler:
  • 2. çocukta uyku konusunu nasıl ele alacağımı planlamıştım, oğlum Benji-Ege ile paralel uyku seremonileri ve yatak düzeni… İkiz deyince nasıl olacak, biri sağımda biri solumda, Benji–Ege babasının yanında. Yani yatağımız büyük: 200x200 cm. Amma ve lakin… 
  • Benji'nin 2 yaş dönemine denk gelecek. Malum yazılıp çizilen sendrom seneryoları korkutucu ☺
  • Bezden ayrılma süreci: Tuvalet eğitimini uygulasan da uygulamasan da çevrede yaşanan bezli bezsiz stresi...
  • Yuva başlangıcı, alışma süreci ve günlük hayat akışının programı
  • Babayı hangi konuda nerelere çalıştırıp nasıl günlük hayatımıza kaynatacağım
  • Yere basan, sağlam annelik geçmişimi, pekiştirdiğim ve tutunacak dalım olan babywearing tecrübemi bile çesitlendirmeli ve babasıyla paylaşmalıyım ki eşit adil ve güzel olsun!  
  • Oğlumla yaşadığım 16 aylık harika emzirme tecrübemi emzirme zevkimi ve aramızda oluşan bağın gücünü ikizlerle nasıl yaşayacağım.
Bunların cevaplarını ben de henüz bilmiyorum. Bildiğim tek şey hiçbir şey bilmediğim ve bilmesi gereken tek kişinin ben olmam gerektiği... Çok okumam lazım çokkkk!

Gebeliğimin 12. Haftası 

Bugün ilk defa ikizi olan bir arkadaşın arkadaşı ile konuştum, hamileliğinin çok iyi geçtiğini, her şeyin güzel, çocukların sağlıklı ve 36. haftada dünyaya geldiklerini anlattı. Günüm pozitif geçti. Paylaşmak ne güzel bir duygu, güzellikler duymaya ihtiyacım var, anladım. Artık kötü düşünce ve senaryoları çok kurcalamadan oldukları yerde bırakmaya karar verdim. Iyi bir ikiz forumu da buldum, bir de kitap. Artık sanki kendimi daha güvende hissediyorum ☺ Ne ilginç... Takım tutmak gibi bir şey bu da. Biz artık ikizler takımını tutuyoruz eyy ahali ☺ 

İkiz olayının en sıkıcı yanı verdiğin habere verilecek reaksiyonları öngörmek. Kimseye söyleyesin gelmiyor. İkiz bekliyorum dediğimde:

- Aman tanrım! Süperr!!
- Nasıl yani?
- Artık hiç boş kalmazsın 
- Artık hiç sıkılmazsın
- Vah vah...

Arkadaş, ölü haberi deil yaşam haberi verdiğimiz! Benim de bu aralar kimseye ikiz diyesim yok. Gerçi kendisi ikiz sahibi olan bir kadınla tanıştım. Şöyle bir konuşma geçti aramızda:

- Ben de ikiz bekliyorum
- Gerçeekteennn??
- Evet.
- Aahhhhhhhh ne güzel...

Yani üzüldü mü sevindi mi bilemedim. Sonrasında da saçmaladı durdu. Yani her çocuk sahibini karşıma dengim olan ebevyn olarak alamayacağım gibi her ikiz sahibi de öyle ele alınmamalıymış anladım. Hatta bir de bana ¨Ayy hem de 1çocuk daha var… offff…¨ dedi. ¨Nasıl yaaa!!¨ diye bağırasım geldi! Kendi ikizleri 2 yaşında ama hala ayağının dibinde kucağından inmiyolardı. Ayyy dikkat edeyim ikizlerde anneye bağlılık süreci daha mı uzun sürüyor acaba ☺. 

Gelecek hafta görüşmek üzere...

Ceren

19 yorum:

  1. Tebrikler. mucize anne olma yolundasiniz. 7 aylık ikiz annesiyim. 36 da sezeryanla doğum yaptım. bebeklerden biri makat gelişi olduğundan aksini.hiç konuşmadil bile. Ilk dokturum 'ikiz gebelik nankör gebeliktir, en ufak bir şikayeti bile ihmal etme' diye uyarmisti. bu uyari Dogrultusunda 27. haftadaki minik kasik ağrılarimi söylediğimde yapılan kontrolde erken doğum riski olduğu anlasilimisti. 3 gün hastanede yatıp ardından evde istirahate geçtim. gerci son Ikı ay öyle ağır olmuştu ki bünye. tabiri caizse gemi gibiydim. istesem de lingir lingir ggesemezdim.:) sonrası cok rahat geçti. bebekler sağlıklı ve kg olarak iyiydiler, co k sükür kuvoz olayını yaşamak zorunda kalmadık. ilk haftalarım acemi annelikden.ötürü zor geçti. Seseryandan ötürü kısıtlı hareket, ne yapacağıni bilememenin yanında büyükler ve onların kaprisi.:) neyse ki 3 haftadn sonra kontrolu elime aldım. şimdi ara ara yalnız da bakabiliyorum. yanında mama destegi ile hâlâ emziriyorum. Ikiz anneliği bambaşka, cok keyifli, cok meşakkatli ama asla durumumdan şikayet etmedim.siz tecrübelisinz, daha kolay atlatirsiniz eminim.:) ha bi de alışverişniz erkenden bitirmenizi tavsiye ederim. son aylarda gönlünuzce gezebilme enerjiniz olmayabilir.:) şansiniz bol olsun

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bebeklerinizi ve sizi tebrik ederim,ilk çocuk tecrübesinde ikiz anneliği kesin bambaşka bir deneyim.

      durum bana hala mucize gibi geliyor.tam kavrayamıyorum,ultrasonra yanyana yatmalarını görünce insan bir garip oluyor. bende küvez olayını yaşamadan sağlıkla bebeklerime kavuşmayı diliyorum. ilk çocuğun olmasının sağladığı tecrübelerin yanında getirdiği farklı problemlerde var .ama sağlık olsun herşey olur.
      teşekkür ederim.

      Sil
  2. Yazım hataları içın kusura bakmayin. telefondan yazınca yorum kismi biraz sıkıntıli.geriye dönük düzeltmeler cok zor.yazılariniz merakla takip ediyor olacağım:)

    YanıtlaSil
  3. Sevgili ikiz annesi Ceren, aramıza hoş geldin :)
    Ben bir kız bir oğlandan sonra bir de ikiz annesi olmuş şanslı bir anneyim. Dünyaya bir bebek getirmek nasıl muhteşem bir duyguysa iki bebek birden getirmek 2 katı muhteşem bir duygudur. Olumsuz düşünenlerin aksine çok rahat bir hamilelik yaşadım, son haftama kadar evde oturmadım bile, bana kalsa son hafta da oturmazdım ya neyse. 37. Haftada iki sezeryan dan sonra üçüncüsü, üstelik ikiz çok zor diyenlere inat sorunsuz geçti her şey. Sadece bebeklerimden biri 1 hafta fototerapi de kaldı o kadar. Şimdi 4,5 aylık ikiz kız annesiyim, akla hayale gelmeyecek sorularla muhatap olmuşluğum var :) gülüp geçmek en iyisi.
    İkiz hamilelik serüvenini merakla takip edeceğim. Sağlık ve mutluluklar diliyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. BYBO da Eren Kayanın verdiği şansla başka ikiz anneleri ile tanışacak olmak çok güzel.
      tecrübe ,paylaşım ve anlaşıldığını bilmek rahatlatıcı bir his.
      birlikte gülüp geçebileceğimiz haftalarda buluşabilmeyi umuyorum:)
      teşekkür ederim

      Sil
    2. o hayal zorlayan sorular olmazsa olur mu hiç? " ikisi de ikiz mi? " benim favorilerim arasında

      Sil
    3. bak gerçekten güzel..

      ikiside ikiz mi:))))))

      off offf

      Sil
  4. Ceren, tekrar tebrikler ve kolaylıklar diliyorum sana. Umarım sağlıkla ve en güzel şekilde kavuşursunuz... Annem hep ikiz torun dilerdi, ben de "Anne, bana sordun mu benim için dua ederken? Ben istemiyorum ikiz, Allah korusun." der ve kızardım. Şimdi, keşke ikiz olsaymış diyorum çünkü ikinciyi doğurmak için ne kendime güveniyor ne de cesaret edebiliyorum. Deniz'e annem baktı, ikiz olsaydı yine en büyük destek ondan gelecekti ve benim kadar yorulacaktı ama sonuçta iki evlat sahibi olacaktım birden, harika olurdu valla, keşke duaları kabul olsaymış!

    YanıtlaSil
  5. bence ikiz sahibi olmak nefis. hele 3 çocuk sahibi olmak şahane :) umarım her şey çok güzel, çok huzurlu olur.

    YanıtlaSil
  6. Hoşgeldin Ceren, hem BYBO yazarları arasına, hem de ikiz anneliğine.
    Herşeyin gönlünce gitmesini diliyorum. Biz de hep tetikteydik gebelik boyunca, hem ikiz gebelik, hem de diğer risk faktörlerim olduğu için. Tam aksine, hiç sorunsuz, mide bulantısız, son derece rahat bir gebelik geçirdim, topu topu 9 kilo alıp 38 haftada planlı sezaryenle (hala gelmeye niyetleri yoktu) biri 3.200 biri 2.600 gram iki bebek doğurdum. Sağlıkları da yerindeydi, binlerce şükür. Ama emzirme kısmında çok sıkıntı yaşadık, ama inat ettik, büyük oranda çözdük. ben de BYBO'da öğrendiklerimi paylaşıyorum anne-babalar ile.

    Seninkine benzer soruları biz de ikizlerin üzerine üçüncüye hamile kaldığımda sormuştuk, önceden hazırlanman gerçekten çok iyi. Diğer yandan da şöyle bir gerçek var, ne kadar hazırlanırsan hazırlan zor oluyor, ama başa gelen çekiliyor ve bir şekilde bir çözüm bulunuyor, bazen işin içine girince daha önceden hiç düşünülmemiş çözümler çıkabiliyor.

    Sevgiler,
    Tomris

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sevgili Tomris,
      bende senin yazılarını ve annelere emzirme konusundaki öneri ve paylaşımlarını severek takip ediyorum.
      ne güzel yaşamışsın,toplam 9 kilo ve bebekler,3200,2600 , hafta 38 ,yani ideal ötesi.
      emzirme konusundaki sorunlar da seni bugünlerde anne babalarla paylaşımların için güçlendirmiş anlaşılan:).
      bana gelince,ikizleri de olabildiğince emzirmek ve muhteşem bağı yaşayabilmemizi diliyorum ama:) başa gelen çekilir,yaşanacaklar yaşanacaktır ve tecrübelerimizle büyürüz.
      ben genede tavsiye edeceğin ikizlerle ilgili literatür varsa alıyım:)

      sevgiler
      ceren

      Sil
  7. selam ceren,

    bir ağbim ve bişr ikiz kızkardeşim var:D. benim anne bundan tam 28 yıl önce (hazır bezler, emzirme doum izinleri olmadan )yapabildiyse sen de yapabilirsin :) herş şey güzel olur olumlu düşün yeter..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ahh ahhh eskilerde herşey daha güzeldi diycem,tartışılacak çok alt noktası olacak:))
      ama pozitif düşüncenin gücünü yadsımamak gerek,
      arada unutabiliyor insan hatırlatanların olması güzel:))
      teşekkürler

      Sil
  8. selam ceren,

    bir ağbim ve bişr ikiz kızkardeşim var:D. benim anne bundan tam 28 yıl önce (hazır bezler, emzirme doum izinleri olmadan )yapabildiyse sen de yapabilirsin :) herş şey güzel olur olumlu düşün yeter..

    YanıtlaSil
  9. Merhaba sevgili ikiz anneleri :)
    Bende ikizlere hamileyim 10. Haftamız bitti. Bana yardımcı olacak her türlü kaynakları bilmek istiyorum. Hangi kitapları okudunuz? Şimdiden teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
  10. Slmm annecikler bende 12 haftalik ikiz annesiyimm 5 haftamdan beri cok zor bi gebelij geciriyorum surekli hergun gelen kanamalarim oluyo hala da oyle hicbirsey yiyeniyirum kusmalar falan dilerim bundann sonra daha iyi okurum eminim guzel bi duygu cocuklarida cok severim ama suan heyecanlanamiyorum hep korku hep zor gunler allahim herkesin yardimcisi olsun yazdiklarinjz coj guzel beni heyecanlandiriyo :) herkesi opuyorumm

    YanıtlaSil
  11. Slmm annecikler bende 12 haftalik ikiz annesiyimm 5 haftamdan beri cok zor bi gebelij geciriyorum surekli hergun gelen kanamalarim oluyo hala da oyle hicbirsey yiyeniyirum kusmalar falan dilerim bundann sonra daha iyi okurum eminim guzel bi duygu cocuklarida cok severim ama suan heyecanlanamiyorum hep korku hep zor gunler allahim herkesin yardimcisi olsun yazdiklarinjz coj guzel beni heyecanlandiriyo :) herkesi opuyorumm

    YanıtlaSil

Yorumunuz için teşekkür ederim

Bebek Yapım Bakım Onarım

Bebek Yapım Bakım Onarım