12 Mart 2013 Salı

Yoga ve Fertilite - Bölüm 1

Yoga, doğal yollarla fertilitenizi arttırmak ve bedeninizi gebeliğe hazırlamak için yapabileceğiniz en güvenli ve en sağlıklı egzersizlerden biridir. Bu yazımda kendinizin evde dahi uygulayabileceği belli başlı yoga pozisyonlarını anlatmaya çalışıyorum. 

Yoga, sistematik bir çoklu egzersiz disiplinidir. Disiplinli ve düzenli yapıldığı takdirde, kişinin yaşamında olumlu yönde değişiklikler olması kaçınılmazdır. ‘Yoga’ sözcüğü sizi rahatsız ediyorsa, onu sadece harika bir sağlık, iç huzur ve mutluluk anahtarı gibi düşünün.

Yoga duruşları, çalışan kaslara oksijen sağlamak için düzenli solumayla eş zamanlı olarak uygulanır. Bunlar sadece eklemleri ve kasları değil, aynı zamanda iç organları, salgı bezlerini ve diğer bedensel yapıları da etkilerler. Nefes egzersizleri ile dikkatinizi çevredeki rahatsız edici uyarıcılardan ayırabilir, içsel huzur ve barışı yakalarsınız. Yoga uyguladıkça bedeninizi  tanımaya başlarsınız. Bazen kolay, bazense zorlu ama hep çok güzel bir ruhsal, zihinsel ve bedensel yolculuğa çıkarsınız. Yoga bir şifa ortamı yaratmak için beden ve zihnin işbirliği içinde çalışmasını sağlar.

Doğurganlığı artırmak için yoga duruşları, nefes ve gevşeme teknikleri ve konsantrasyon çalışmalarından yararlanılabilir. Düzenli yoga çalışması sayesinde üreme sistemi canlandırılacak, bedene yaşam enerjisi akımı fazlalaştırılacak ve tüm bedenin hormon seviyeleri dengelenecektir.


Yoga duruşları, endokrin sistemini geliştirerek vücudun hormon seviyelerinin düzene girmesini sağlar. Bunun yanısıra yoga nefes ve konsantrasyon çalışmaları, doğurganlığın önündeki - fizikselin dışındaki - en önemli engeller olarak adlandırabileceğimiz stres, kaygı ve depresif ruh hali gibi negatiflerin ortadan kalkmasına yardımcı olur.

İçinizde yer kaplayan tüm duygusal, zihinsel, ruhsal ve bedensel negatiflerden arındığınızda, gelmesini istediğiniz yeni can'a; "Yerini hazırladım, gelebilirsin" mesajını da vermiş olursunuz.



Sağlık, sevgi, huzur ve iyi bir yaşam fırsatı ile karşılanabilecek tüm bebekler ve onların değerli anneleri için...


YOGİ BHAJAN'dan SEVGİ KURALLARI
Sevgi sana sonlu ve sonsuz olan herşeyle kaynaşma gücü verir
Sevgi sana hiçbir şeye ve herşeye güvenme gücü verir
Sevgi sana sen ve yaratıcın arasındaki en güçlü duayı verir
Sevgi sana enginlik verir. Olabildiğince geniş olanını...
Sevgi sana dayanıklılık, deneyim verir
ve sevgi sana kendi sonsuzluğunu verir,
olabildiğince cönert, güzel ve mutlu olanını...

BİRKAÇ BASİT YOGA EGZERSİZİ:

Yoga çalışması boyunca aksini gerektirecek bir durum olmadığı sürece burundan nefes alıp burundan nefes veririz. Hafif, dinlendirici bir müzik dinleyebiliriz. Çalıştığımız oda iyi havalandırılmış olmalıdır. Yogadan iki saat öncesinde yeme eylemini bitirmiş olmalıyız. Aşağıda kimi duruşlarda belirtilenlerden farklı bir rahatsızlığınız varsa ve/ya hamileyseniz bu programı uygulamamalı, doktorunuzla ve uzman bir yoga eğitmeniyle görüşerek kendiniz için daha uygun bir çalışma sistemine geçmelisiniz.

NADİ SHODANA (Yogi/ni Nefesi 1 dk boyunca)


Faydaları:
Tüm bedeni, aklı, kalbi ve zihni sakinleştirir. İçsel barış ve huzuru yakalamamızı kolaylaştırır.

Uygulama:
Rahat bir oturuş pozisyonu seçin. Omurganız dik olmalı. Gözlerinizi kapatın ve dikkatinizi nefesinize vermeye başlayın. Yüzük parmağınızla sol burun deliğinizi kapatarak sağ burun deliğinden nefes aldıktan sonra bu kez baş parmağınızla sağ burun deliğini kapatarak sol burun deliğinden verin. Nefesi tekrar soldan alın, kapatın ve sağdan verin. Böylece nefesinizle sinüslerinizde 8 rakamı çizmiş oluyorsunuz.

Uyarılar:
Baş dönmesi olursa çalışmayı kesiniz.


BİDALASANA (Kedi Nefesi Duruşu)

3 -9 nefes çalışabilir




Faydaları:
Bu asanayı uyguladıktan sonra omurganızın yaşam enerjisiyle dolduğunu hissedeceksiniz. Aynı zamanda iç organlarınıza tazelenmiş kan akışı sağlamasıyla da çok daha verimli bir şekilde çalışmalarını sağlayacaktır. 


  • Omurgayı esnetir. Yoga felsefesine göre kişinin omurgası ne kadar esnekse, o kişi o kadar gençtir.
  • Bel, boyun ve sırt kaslarını çalıştırır.
  • Omurga ve iç organlara masaj yaparak canlandırır.
  • Sırttaki gerginliği azaltır.
  • Karın bölgesine hafif basılarla masaj yapar, rahatlatır.
Uygulama:
1- Yerde elleriniz ve dizleriniz üzerinde masa pozisyonunda durun. Dizlerinizin tam kalçalarınızın altına denk gelmesine, omuzlarınız ile el bileklerinizin aynı hizada ve yere paralel olmasına dikkat edin. Başınız tam merkezde olsun ve gözler yere baksın.
2- Nefes vererek omurganızı tavana doğru yuvarlayın. Omuzlarınız ve dizleriniz yerinde kalsın. Başınızı yere doğru indirin ama çene göğsünüze yaklaşmasın.
3- Nefes verin ve tekrar masa pozisyonuna geçin.

Dizlerinizin altına 1–2 adet katlanmış battaniye/ havlu  ya da yastık koyarak dizlerinizin rahatsız olmasını engelleyebilirsiniz.

Uyarılar:
El bileklerinizde hassasiyet varsa, elleri yumruk yapabilirsiniz. Bel fıtığı, disk kayması, siyatik varsa nefes alırken beli çukur yapmamalı, nötr duruşu korumalısınız. Boyun problemi, baş dönmesi ya da yüksek tiroid varsa bakış noktamızı minderin ön ucuna sabitlemek suretiyle çalışmalıyız. Dikkatinizi sırtınız ve boynunuza odaklayın ve bu kısımlara fazla yüklenmeyin. Ellerinizi ve dizlerinizi destek almak için kullanın fakat sırtınızı daha fazla germek için kullanmayın. Vücut zamanla açılacaktır. 

BALASANA (Çocuk Duruşu)

1 dk. boyunca kalınabilir

Kedi nefesinden sonra omurgadaki ve karın iç bölgesindeki tüm prana ( yaşam enerjisi ) akışını düzenlemek açısından idealdir. Baş dönmesi, yüksek tansiyon, kalp, nefes alıp vermede zorlanma varsa, alın altına iki yumruk üst üste ya da bir yoga bloğu yerleştirilebilir. Bacak arkasında varisli damarlar varsa kalça havada tutulmalıdır.



BADDHA  KONASANA (Kelebek Duruşu)

3-9 nefes çalışılabilir

Uygulama:
Sırt dik yerde oturulur. Kalça altına ufak bir yastık alınabilir. Ayak tabanları birleştirilip, ellerle ayak parmakları tutulur. Dizler yere mümkün olduğunca yaklaştırılır. Dizinde problemi olanlar diz altına destek alabilir, bel problemi olanlar sırtlarını duvara dayayarak çalışabilirler. Dizler yerde ve açık nefes alınïr, dizleri yukarı kaldırıp kendimize doğru çekerken nefes verilir. Tüm çalışma boyunca ayak tabanları yapışık vaziyettedir.

Faydaları:

  • Sindirim organlarına canlılık verir.
  • Doğuma hazırlanan hamileler için rahim kaslarını kuvvetlendirmek ve karın bölgesini rahatlatmak açısından çok faydalıdır.(Diz altlarına yastık koyabilirler)
  • Zihni sakinleştirir.
  • Adet öncesi ve menopoz gerginliklerine iyi gelir.
  • İç bacakları esnetir ve kasıkları açar.
Uyarılar:
Yazı içinde verilmiştir.

Derya Coşkundeniz
SUPTA BADDHA KONASANA

Baddha konasana'da otururken, duruşu bozmadan sırt ve baş yere bırakılır. Baş, bel-sırt ve dizlerin altına katlanmış bir iki battaniye, havlu ya da yastık konulabilir.

1-5 dk. kalınabilir


Gelecek hafta yoni mudra -kadınlık mudrası- nı anlatacağım. Zihninizi hamileliğe hazırlamaya yardımcı olacağını umuyorum. Görüşmek üzere...

Aslı Can


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumunuz için teşekkür ederim

Bebek Yapım Bakım Onarım

Bebek Yapım Bakım Onarım