20 Mart 2013 Çarşamba

Yoga ve Fertilite - Bölüm 2

Namaskar, merhaba! 

Bir önceki yazımda sizlere yogayı ve yoganın fertilite üzerindeki olumlu etkilerini anlatmış, ve bedeni doğurganlığa hazırlayacak bazı yoga duruşlarını sizlere tanıtmıştım. Bu yazıda ise hem beden hem de zihin üzerinde çok etkili birkaç çalışmayı sizlerle paylaşacağım.

YONİ MUDRA 

Mudra, parmakların ucunda bulunan sinirlere temas yolu ile bedenin bu temas noktasıyla bağlantılı bir başka bölgesine fiziksel, zihinsel, duygusal ya da ruhsal anlamda şifa verilmesini sağlayan el duruşlarına verilen genel addır. Bir elin her bir parmağı ayrı enerjileri, iç organları ve salgı bezlerini temsil eder. 

Yoni, hayatın kaynağı ve yaratıcı gücün sembolü olarak adlandırılır. Bu mudrayı kullanarak yapılacak olan meditasyon zihni rahatlamaya ve yaratmaya odaklayacaktır. Yoni mudra dişi enerjiyle teması ve rahmi sembolize eder. Yine de bu mudranın sadece kadınlar için olduğunu düşünmemek lazımdır. Tabiat ve toprakla ilgili ve her türlü yaratıcılık ve sezgi gerektiren eylemin, geniş anlamda evrendeki dişi enerjiyle teması gerektirdiği düşünülür. Görüntüsüyle de uterusu bize anımsatan bu mudrada temas halinde olan parmak uçları bedenimizin bu bölgesindeki sinirleri harekete geçirir. Hamileliğe, içinde yeni bir cana yer açmaya hazırlanan bir kadının en büyük destekçilerinden biri olup, hamile kalmakla ilgili zorlu ve/ya sorunlu bir dönemden geçiliyorsa, kalp ve ruhu sakin kılıp, bedeni strese girmekten koruyacaktır. 
Yoniyi kullanmaya başlamadan önce aşağıdaki yoga programını uygulamanızı tavsiye ederim. Bir önceki yazımda belirtmiş olduğum yoga öncesi ve sırasında yapılması gerekenleri hatırlamak güvenli bir şekilde yoga yapmanızı sağlayacaktır. 

1- Pelvik Tilt Egzersizi (3-9 Nefes)

Düz bir zemine srt üstü uzanın. Dizleri kırıp ayak tabanlarını yere basın. Burundan nefes alırken bel bölgesini yukarı çekip çukurlaştırın, yine burundan nefesi bırakırken karnı içeri çekerek beli yere bastırın. 3-9 kez tekrar edin. Karın, bel ve kalça kaslarını kuvvetlendirir. Omurganın alt kısmına esneklik kazandırır. Bu bölgelere kan akışını hızlandırarak, özellikle bel ve karın içi bölgeyi canlandırır. 

2- Vajrasana (3-9 Nefes)

Pelvik tiltle harekete geçirdiğimiz iç organ, salgı bezleri ve kas dokularına hafif ve güzel bir masaj yapar. Kalça ve bacakları esneterek rahatlatır. Varis varsa kalça ile topuklar arasına ufak bir yastık yerleştirin. Dizlerde ileri problem varsa yapmayın.
3- Eka Pada Raja Kapotanasana (yarım versiyon - Her iki bacakla 3- 9ar nefes

Ellerin ve dizlerin üzerinde durarak kedi duruşuna gelin. Sağ ayağı iki elin arasına çekip, aynı ayakla öne doğru birkaç adım yürüyün. Sağ dizi yere bırakın. Sol bacağı geriye doğru uzatın. Sağ kalça havada kalırsa altına bir yastık sıkıştırın. Burundan nefesi alarak göğüs kafesini genişletin, karnı hafifçe gerin. Nefesi verirken öne ve yere doğru uzanın. Kolları tamamen gererek öne doğru uzatabileceğiniz gibi, dirsekler yerde, yüzünüz avuçların arasında ya da kollar gergin, avuçlar yere basar vaziyette de kalabilirsiniz. 3-9 nefes arası kaldıktan sonra yavaşça doğrulup bağdaşa geçin. Ve diğer bacakla duruşu tekrar edin. Siyatik, kalçada bursit ya da ileri bel problemi varsa bu duruşu bir yoga terapisti eşliğinde yapmanızı, tek başınıza uygulamamanızı öneririm. Yine özellikle batın hedefli, kasık, rahim ağzı, rahim ve tüm alt karın bölgesine taze kan akışı sağlayan bir yoga duruşudur. Bu bölgeleri canlandırırken, bacaklara ve bele esneklik kazandırır.
4- Siddhasana (Serbest bağdaş oturuşu/ 3-9 nefes 

Bir önceki duruşta kan akışıyla canlandırılan bölgeleri gevşetip rahatlatacak ve ortaya çıkan harika yaşam enerjisini bedenin alt kısmından yukarıya doğru dağıtacaktır. 
5- Setu Bandhasana (3-9 nefes) 

Sırt üstü uzanın, dizleri büküp yere basın. Kollar bedenin iki yanında ve avuç içleri yere bassın. Nefes vererek kalçanızı yerden kaldırın. Çene göğüse yakın olsun. Normal nefes alış verişte bu duruşu bir süre muhafaza edin. Nefes alırken kalçanızı yavaşça yere indirin. 3-9 kez tekrar edin. Bacak, kalça, karın, bel ve sırt kaslarını kuvvetlendirir. Rahime doğru taze kan akışı sağlayarak bu bölgeyi canlandırır. Bu duruş tüm organizmaya canlılık, enerji ve hafiflik hissi verir. Duruşun genel anlamda sakinleştirici etkisi vardır. 

6- Viparita Karani (Duvar destekli/ 3 nefes-1 dk.)

Sırt üstü uzanın, elleriniz bedenin iki yanında ve avuç içleri yere bassın. Nefes alarak bacaklarınızı -dizleri bükmeden- önce geriye yere paralel, sonra yukarı kaldırın. Baş her zaman yerde kalmalı, eller kalçayı destekleyebilir. Normal nefes alış verişte bu duruşta bir süre bekleyin. Nefes vererek bacakları yavaşça yere indirin. Yorgun bacaklarınız dinlenecek, hep yukarıdan aşağıya doğru olan enerji akış sistemini terse çevirmiş olacak ve böylelikle yine kalça, kasık ve rahim bölgesine taze kan akışı sağlamış olacaksınız. Duvar destekli yarım omuz duruşu ve benzeri ters duruşlar spermle yumurtanın buluşmasını kolaylaştırır.

7- Yoni Mudra ile Şifalanma Meditasyonu (minimum 3 dk)

Bu meditasyonu yaparken duyulduğu ve/ya söylendiği her yere şifa getirdiğine inanılan Ra Ma Da Sa mantrasını dinlemek yaşayacağımız içsel huzuru arttıracak, tüm hastalık enerjilerini şifaya dönüştürecektir. Bağdaş kurarak sırtımız mümkün olduğunca dik otururuz. Bağdaşa önce sağ ayağı içeri çekip önüne solu getirerek geçiyoruz. İhtiyaç duyarsanız kalça ve/ya dizler altına birer yastık koyabilirsiniz. Sırtı dik tutarak oturmak sizi zorluyorsa, sırtınızı duvara dayayabilirsiniz. Diz kırıp, bağdaşa geçmekle ilgili bir sorun varsa, arkalığı dik bir sandalyede oturarak da çalışabilirsiniz. Elleri fotoğrafta görüldüğü şekilde yoni mudraya sokup, göbek deliğinin hemen altına yerleştiriniz. Burundan sakin ve yavaşça nefes alırken mudranın içinde kalan bölgenin havayla dolduğunu ve küçük bir balon gibi şiştiğini hissedin, nefesi yine burundan ve yine çok sakin bir şekilde bırakırken bu küçük balonu söndürün. Karnı hafifçe içeri çekin. Bu şekilde nefes almaya devam ederken tüm meditasyon süresince bebeğiniz ellerinizin arasındaymış ve duyduğunuz mantra da onun ninnisiymiş gibi gülümseyerek yaptığınız çalışmayı içselleştirin. 


Sağlık, sevgi, huzur ve iyi bir yaşam fırsatı ile karşılanabilecek tüm bebekler ve onların değerli anneleri için, sevgiler...

Namaste!

Aslı Can

RaMaDaSa Mantra- Sanatçı: Seda Bağcan/ Albüm: Sunrise



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumunuz için teşekkür ederim

Bebek Yapım Bakım Onarım

Bebek Yapım Bakım Onarım