4 Ocak 2013 Cuma

Derya'nın Bebek Yapım Günlüğü- Bölüm 6

Derya'nın bebek yapım günlüğü'nün 1. bölümü burada
Derya'nın bebek yapım günlüğü'nün 2. bölümü burada
Derya'nın bebek yapım günlüğü'nün 3. Bölümü burada
Derya'nın bebek yapım günlüğü'nün 4. Bölümü burada
Derya'nın bebek yapım günlüğü'nün 5. Bölümü burada

Merhaba sevgili BYBO okurları,

Öncelikle hepinizin yeni yılını içtenlikle kutlarım. Umarım yılbaşı gecenizi sevdiklerinizle ve neşe içinde geçirmişsinizdir. Geçiremeyenler de üzülmesin; mutlaka güzel günler gelecektir.

Beni şu son haftalarda sağlığımla ilgili bir telaş sarmış bulunmakta. Kendimi çok iyi hissetmemekle birlikte yüzümdeki sivilcelenmeler sırtımın üst kısmına da yayıldı. Ergenlikte bile bu kadar siyah noktam ve sivilcem olmamıştı. Yaptığım bir kaç araştırmaya göre troid beziyle ilgili olabilirmiş. Doktorumun bana verdiği troid hapını tam 3 haftadır her gün alıyorum; 6. haftanın sonunda tekrar kontrole gideceğim. Fakat gerçekten artık o masallardaki kocaman sivilceleri olan cadılara benzemeye başladım. Canım dışarı bile çıkmak istemiyor.  Koltukta arkama yaslandığım zaman sırtıma batıyorlar. Bir de son bir haftadır karnımın sol tarafında dalgalanmalar halinde bir gıdıklanma hissi var. Bu his bazen göğsüme ya da dizime kadar ulaşabiliyor. Sanırım sinirlerle ilgili bir durum.  Zaten normalde de çok gıdıklanan bir insandım; fakat durum iyice rahatsız etmeye başladı.

Tüm bu şikâyetlerim olunca, evhamdan kurtulmak için dün en sonunda, bütün Noel ve Yılbaşı tatillerinden sonra aile doktoruna gittim. Ama kendisi hâlâ tatilde olacak ki, bana önümüzdeki Pazartesi için randevu verdiler. Sivilcelenmeler Temmuz ayından itibaren devam ediyor. Cilt doktoru da, kadın/doğum doktoru da pek üstünde durmadı. Ama ben kendi bedenimi tanıyorum; bu kadar sivilce kesinlikle normal değil. Zaten doktora gidip ayrıntılı bir kan testi yaptırmak istiyordum. Sanırım bunu artık daha fazla bekletmemeliyim. Sağlık çok önemli; değerini kaybetmeden bilmemiz gerekiyor. Umarım bütün bu belirtiler strestendir ve çözümleri kolaydır.


Yeni yıla girmemizle birlikte tabii ki bizde de yeni kararlar alındı; öncelikle artık şeker tüketimi yasak. Noel zamanında bana bir ömür yetecek kadar çikolata ve kurabiye yedim. Kahve tüketiminde de yavaş yavaş  kafeinsiz kahveye doğru kaymayı planlıyorum; bakalım. Bunun dışında önümüzdeki aylar bizim için oldukça aksiyonlu geçecek. 14 Şubat`da ilk evlilik yıldönümümüzü kutlayacağız.  Nasıl bir süpriz yapsam diye şimdiden kara kara düşünüyorum. Acaba bir bere daha mı örsem? :) Onun hemen ardından, Mart ayında evimizin tüm inşaatı başlayacak. Bu yüzden önce çatı katını ve inşaat süresince yaşayacağımız evin giriş dairesini en baştan toparlamamız; atılacak ne varsa atmamız, daha sonra da evin içini tamamiyle sökmemiz gerekiyor. Sökmekten kastım; mutfak, bütün parke ve halı kaplı alanlar, duvar kağıtlarını bildiğiniz yerinden sökmek! Ayrıca atılmayacak mobilyaların aşağı taşınması ve daha neler neler. Anlayacağınız aşkımızın meyvesi için şimdiden hummalı bir hazırlığa giriyoruz ki, olur da bizden habersiz sürpriz yapıp gelirse (biliyorsunuz, belli olmaz bu işler!) ona da uyuyacak bir oda olsun.


Hasılı kelâm, şu önümüzdeki aylar bizim neredeyse son özgür aylarımız diyebiliriz.  Sonrası heyecanlı bir koşturma. Bazen şu anda sahip olduğumuz huzuru (Allah bozmasın ve herkere gönlünden geçeni versin) bir kaç ay sonra mumla arayacağımızı düşünüyorum. Gerçi bir yandan da seviniyorum. Bu hafta sizlere sormak istediğim: hamile kalmadan ya da bebek sahibi olmadan neleri yapmamızı önerirdiniz? Uykusuzluk en büyük problem ileride; biliyorum. Ama maalesef çok uyuyarak uykuyu bir kenara depolayamıyor insan. Siz hamile kalmadan ya da çocuk sahibi olmadan neleri yapmış olmayı dilerdiniz? Keşke şunu da yapsaydım, bunu da deneseydim dediğiniz şeyler ne? Hani söylerseniz, belki ben sizin yerinize yaparım :)

Bu haftalık şimdilik bu kadar.  Hepimize sağlık diliyorum. Allah sevdiklerimizi ve sağlığımızı bizden almasın. Haftaya görüşmek üzere...

Sevgiyle,
Derya

10 yorum:

  1. Bebek olduktan sonra da yapmaya devam ediyorsun yapmak istediklerini. hayat ona göre şekillenmiyor. Küçücük bebek sen nereye gidersen geliyor. bir laf var:Siz bebeğe göre değil bebek size göre yaşar diye. Ben bunu maksimumda uygulamaya çalışıyorum. yoksa her istediğini istediği anda yapılan bi bebek olursa ilerde işimiz var demektir. Ben bir tek eskisi kadar film izleyememekten şikayetçiyim. onu da kendi çapımda çözüyorum bi şekilde. sinemaya gidip izleme zaten belirli bir yaşa getiresiye kadar zor da ben kızımla gezip tozacağımız günlerin hayalini kuruyorum. Darısı başınıza...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Bengisu,
      Biz de öyle olmayı planlıyoruz, bakalım başarabilecek miyiz. Çok teşekkür ederim yorumun için. Kızınla bol gezmeli günlerin eminim yakındır, sabret! :)
      Sevgiyle

      Sil
  2. Merhaba Derya, benim ergenlik başında kısa bir süre dışında hiç sivilce problemim olmadı ama o günlerde annem yüzümde çıkan sivilceleri minik bir pamuğa damlattığı gülsuyu ile silerdi ve çok işe yaramıştı. Hem de doğal, önermek istedim.
    Diğer soruna gelince, dün hamilelikte 4. ayım bitti ve "ah keşke yapsam/yapabilsem" dediğim hiçbirşey yok çünkü inan bana hamilelik (en azından ilk 4 ay kesin ama bundan sonrası da değişecekmiş gibi gelmiyor bana) gayet doğal yaşanabilen bir süreç :) Merak etme, endişe etme, herşey çok güzel olacak!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Öğrenen Anne,
      Gülsuyu önerin için teşekkür ederim. Sanırım Türk Bakkalları`nda bulabilirim. Ama nedense içimden bir his, bu sivilcelenmelerin deriden ya da yüzeyden değil, içten geldiğini söylüyor. Bakalım yarın doktor ne söyleyecek.
      Hamileliğin için tebrik ederim. Sen 4 aylık hamilesin, bizimse hamilelik denememize 4 ay kaldı. Zaman su gibi akıp geçiyor. Ben de kendimi herşeyin güzel olacağına odaklıyorum; elbet herşey güzel olacak. Yeter ki Allah sağlık versin :)
      Sevgiyle.

      Sil
  3. Merhaba Derya yazılarını merakla bekliyorum. o gıdıllanmalar bende de olmuştu hatta karnımda olunca hamileye diye şüphelendim ama herkes bana güldü. Öyle bişey olma dediler neyse doktorum mutlaka dinlenmelisin demişti yorgunluk ve stesmiş. Çok öpüyorum keşke daha çok yazsaydın .

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Fazilet,
      Her hafta hamilelikle ilgili o anda güncel konum ne ise onun hakkında yazıyorum. Severek okumana sevindim. Yarın doktora gidip öğreneceğim işallah bu gıdıklanmaların neden olduğunu. Ama hamile olmadığıma %100 eminim! :)
      Sevgiyle.

      Sil
    2. telefondan yazdğım için çok yazım yanlışlarım olmuş kusura bakmayın.

      Sil
  4. Sevgili Derya,hummalı çalışmalara az kalmış ama ınan hicbiseyi stokliyamiyosun..içinden geldiği gibi ama mümkün olduğunca huzur ve dinlenme ihtiyacın olucak.bebis hicbiseye engel değil.ilk başlar fazlasıyla emzirme telaşı uykusuzluk yorgunluk yapıyor tabi..bu durum hafifledikce sosyallesmek kolaylaşıyor..bu arada sivilce meselesi cok ciddi..diyeceğim su ki kullanabilecegin ilaclar bebek planladiginiz icin büyük olasılıkla sana verilemez.doğal yöntemlere basvurman gerekicek..karbonatli suyla temizledigin cildini silmen sivilcelerini kısa sürede kurutacaktir.tabiki en iyisini doktorun bilir.sağlıcakla kal..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel tavsiyelerin için çok teşekkür ederim sevgili Şeniz. Doktora gittim, fakat sivilceler konusuna pek de öyle beklediğim gibi bir tepki göstermedi. Kan test sonuçlarından sonra belli olacak sanırım herşey.
      Sevgiyle.

      Sil
  5. Sevgili Derya,hummalı çalışmalara az kalmış ama ınan hicbiseyi stokliyamiyosun..içinden geldiği gibi ama mümkün olduğunca huzur ve dinlenme ihtiyacın olucak.bebis hicbiseye engel değil.ilk başlar fazlasıyla emzirme telaşı uykusuzluk yorgunluk yapıyor tabi..bu durum hafifledikce sosyallesmek kolaylaşıyor..bu arada sivilce meselesi cok ciddi..diyeceğim su ki kullanabilecegin ilaclar bebek planladiginiz icin büyük olasılıkla sana verilemez.doğal yöntemlere basvurman gerekicek..karbonatli suyla temizledigin cildini silmen sivilcelerini kısa sürede kurutacaktir.tabiki en iyisini doktorun bilir.sağlıcakla kal..

    YanıtlaSil

Yorumunuz için teşekkür ederim

Bebek Yapım Bakım Onarım

Bebek Yapım Bakım Onarım