21 Ocak 2013 Pazartesi

Arzu'nun Hamilelik Günlüğü- 24. Hafta


Arzu'nun Hamilelik Günlüğü'nün 5. Haftası burada
Arzu'nun Hamilelik Günlüğü'nün 6 ve 7. Haftası burada
Arzu'nun Hamilelik Günlüğü'nün 8 ve 9. Haftası burada
Arzu'nun Hamilelik Günlüğü'nün 10, 11 ve 12. Haftaları 
Arzu'nun Hamilelik Günlüğü'nün 13 ve 14. Haftaları burada
Arzu'nun Hamilelik Günlüğü'nün 15 ve 16. Haftaları burada
Arzu'nun Hamilelik Günlüğü'nün 17 ve 18. Haftaları burada
Arzu'nun Hamilelik Günlüğü'nün 19 ve 20. Haftaları burada
Arzu'nun Hamilelik Günlüğü'nün 21. Haftası burada
Arzu'nun Hamilelik Günlüğü'nün 22. Haftası burada
Arzu'nun Hamilelik Günlüğü'nün 23. Haftası burada

Merhabalar,

Bu hafta “Doktorum Hıyar Çıktı” isimli bölümle karşınızdayım!

Çok huzursuzum. Doktorumuzla olan en son randevumuzda (detaylı ultrason için olan) doğum tercihlerim ile ilgili konuşmak istedim.

- Demir Bey, sizinle doğum hakkında konuşmak istiyorum.

- Daha erken aslında ama…

- Yok, ben fikirlerinizi duymak isterim çünkü doğal doğumu ne kadar desteklediğinizi artık bilmem lazım. Biz, Anadolu yakasında oturuyoruz. Size bayağı uzağız. Bunu nasıl planlıyorsunuz? Doğum başlangıcında, aktif safhaya geçmeden mümkün olduğunca uzunca bir süreyi evde geçirmeyi istiyorum…

- Yok öyle bir şey Arzu hanım... Tıp dünyası bu konuda çok kurbanlar vererek bu duruma geldi. Benim gençliğim doğumhanede geçti. Gencecik kadınların ölüsü çıkardı! Yok ben evde olacağım, yok serum istemem, yok NST’ye bağlı durmam... Bunların hiçbiri yok! Sancılar sırasında bazen 2 dakika bebek nefes alamıyor. Yani, sizi suyun altına bastırıp orda 2 dakika tutmam gibi bir şey! Benim devamlı bebeğin stresini ölçmem ve görmem lazım! Bir kere muazzam bir ağrı oluyor ve kadınlar bu ağrıya dayanamıyor... Bunun en iyi yolu: size epidural vermem lazım. Bakın, şimdi kolunuz kırılsa, ameliyata anestezi olmadan mı gireceksiniz? Var mı böyle bir şey? Aktif safhaya girdiğinizde de epiduralin etkisi geçmiş olacak. İşte ıkınacaksınız, biz karnınıza bastıracağız, hadi Arzu diyeceğiz, gerekirse forsepsle bebeği alacağız.

Kocama baktım. Yüzü bembeyaz olmuştu! “Gencecik kadınların ölüsü çıkardı” kısmından sonrakileri duymadı bile. Kocaman adamımı bile korkuttu: “Karım ölecek mi?” Benim aklıma korku tohumunu ekti. Kendimizi dışarı zor attık. Ne düşünmek lazım? Aklımızı karıştırdı, korktuk, gerçeği mi söylüyor? Yoksa, alıştığı akışın dışına çıkmakta mı zorlanıyor? Kendini güvene almakla daha mı ilgili? Gerçekten, bu normal doğum sevdasını bırakıp kendimi bu tıp adamının duygusuz ama güvenli gözüken kollarına mı bırakmalıyım? Ağrılara dayanamaz mıyım? Doğal doğum korkunç derecede tehlikeli bir şey mi?

Durduk.

Bu hafta, Doula izdivaç teklifim için Doula Sima Ibrahimiye Ölçer ile buluştum. Yine, uzun bir Bostancı-Emirgan yolculuğu... Yine guzel bir hava! Otobüste herkes bana yer vermeye çalıştı. Teyzeler karnıma bakıp gülümsedi, genç kızlar dokunmak istedi. Evet, hamile bir kadın tüm Türk toplumunun himayesi altında!

Yaklaşık 2 saat Sima ile konuştuk. Doktorumun hıyar çıktığından bahsettim. Çok alışık olduğu için gülüp geçti ve bana doğal doğumu destekleyen doktor tavsiyelerinde bulundu, sağolsun. Hem de bizim tarafta! Genel olarak, doula ile çalışmanın ne olduğu ve süreç hakkında konuştuk. Sima, Mayıs ayı için izdivaç teklifimi kabul etti. Mayısa kadar yapacaklarımızdan bahsetti, olacak buluşmalarımızı anlattı, doğumda kendisinden ne beklemem gerektiğini açıklığa kavuşturdu. Tavsiye ettiği kitapları söyledi. Mide şikayetlerim ve sağlıklı bir diyet için faydalanabileceğim bir web sitesi söyledi... Bir sefer daha doktorumun hıyarlığına sinir oldum!

Aylardır bana kilomla ilgili suçluluk hissettirdi. Her sabah tarttırdı. 100 gr aşağı, 200 gr yukarı... Yok içmiyim yok yemiyim derken aklımı kaçırttı bana! Ama bir kerede ¨Peki sen ne yiyorsun?¨ diye sormadı. Verdiği demir ilacı da çok dokundu, döküntüden ve kaşıntıdan cildim kanadı. Bıraktım demir hapını.

Yani, yeni görevimiz benim Sima ile olacağımı kabul eden ve doğal doğumu destekleyen bir doktor bulmak!
Bu hafta sonu ayrıca, DO-UM’un eğitimine katılıyoruz. Kocamla aramızda şöyle bir konuşma geçti:

- Hmmm benim ne işim var ya?
- Aaa herkes kocasıyla geliyor! Bi tek ben yalnız olucam yoksa! Büüü
- Tamam canım gelirim, ben biliyorum ki hem, doğarken yapmıştım hepsini :)


Yeni doktorla tanışmaya bu eğitimden sonra gideceğim, biraz daha donanımlı olmak istiyorum. Eğitimde neler var? DO-UM’un web sitesinden:

  • Doğum konusunda ne gibi seçeneklerim var? Benim doğum tercihlerim neler?
  • Doğumdan sonra hastanede bebeğimi neler bekliyor?  Bu konularda hangi seçimleri yapabilirim?
  • Doğum dalgalarıyla nasıl başedebilirim?
  • Eşim ve yakınlarım bana doğumda nasıl yardımcı olabilir?
  • Doğumun başladığını nasıl anlarım?
  • Nefes çalışmaları bana doğumda nasıl yardımcı olur?
  • Bedenimi doğuma nasıl hazırlayabilirim?
  • Kendim için en iyi doğum ortamını nasıl yaratabilirim? 
  • Doktorum ve sağlık personeliyle tercihlerimi paylaşmanın en etkili yöntemi nedir?
  • Doğum koçluğu yapmak isterse eşimin neler bilmesi gerekiyor?
  • Hastanede bizi neler bekler?
  • Ya sezaryen olmam gerekirse?
  • Lohusalıkta kendime ve bebeğime en iyi nasıl bakarım?
  • Emzirme konusunda kendime güvenimi nasıl artırırım?
  • İlk günler ve aylarda bebeğimle nasıl anlaşacağım?
Bir kaç şey daha oldu bu hafta... Cuma akşamı arkadaşlarımıza yemeğe gittik, ben yolda düştüm. Yani, çok yavaş düştüm. Hafifçe ayağım burkuldu, zaten yavaş yürüyorduk, kocam tuttu kollarımdan, üstümde de çok kalın ve büyük kaz tüyü montum vardı, dizlerimin üstüne çöküverdim... Tabii başladım ağlamaya!

- Gördün mü sen? Nasıl düştüm? Karnıma geldi mi? Ne oldu?
- Hayatım gelmedi karnına, ben tuttum seni..
- Dizimin üstüne geldi galiba… karnıma gelmedi di mi? Gördün di mi?
- Gelmedi canım, çok yavaş... tökezledin sadece... düşmek bile sayılmaz...
- Sayılmaz di mi… bir şey olmamıştır di mi?
- Hiç bir şey olmadı merak etme! Hava yastığı var onun ya? Hem bak, dizlerin bile acımıyor di mi? Çok yavaşca indin çünkü.
- Tamam... Çok korktum.

Bütün gece, elim karnımda, tuvalete girdim çıktım... Aklım bebeğimde, düştüm ya? Korkumun geçmesi zaman aldı. 

Eve dönerken, yolda kebap koktu burnuma ama zaten çok yemişim, yerim yok.
Sabah oldu, uyandım ve aklıma gelen ilk düşünce: “Allaaaam ciğer istiyorum!”

- Anne ya… ciğer yapsana, senin kasaptaki iyidir…
- Ahh kuzum, sen iste ben herşeyi yapayım sana…
- He he tamam!
- Anne olunca anlarsın!

Gelecek hafta görüşmek üzere!

Arzu

12 yorum:

  1. Bu Anadolu yakasındaki doğal doğumu destekleyen doktorları çok merak ettim.
    siz doktorunuza karar verince bizimle de paylaşır mısınız? ya da ben bunu sizden nasıl öğrenirim.

    Bu arada yazılarınızı zevkle okuyorum. Umarım herşey istediğiniz gibi gider ve istediğiniz gibi sonuçlanır.

    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  2. hmmm Sima'ya sormam lazım...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Doktorların hepsini değil tabi ki, kendi doktorunuzu sadece.

      Sil
  3. Lütfen bu doktorun korkunç yorumlarına aldırış etmeyin! Doğal doğum yaptım, doğumumu hep gülümsemeyle anıyorum. Doktorum doğal doğumu destekliyordu. Kendisiyle en azından görüşüp sohbet etmenizi öneririm. Sizi çok rahatlacaktır. Hatta eşinizle de tanıştırın. Gülnihal Bülbül, muayenehanesi Acıbadem'de ve bağımsız çalışıyor.

    YanıtlaSil
  4. Bak Arzu, önceden sorduğun ne iyi olmuş! Ya daha sonra sorsaydın..? En azından şimdi hemen ipleri alıvermişsin eline, doulanı da bulmuşsun. Süper!
    Düştüğün için ben de üzüldüm. Ama ben de geçen gün öyle yavaş çekim düştüm. Bazen hakikaten çok yumuşak inişler yapabiliyoruz :)
    Çok sevindim iyi olmana.
    Öperim

    YanıtlaSil
  5. Merhaba, Sima harika bir douladır, benim içsel doğum doula eğitiminden arkadaşım.Onunla çalışmak sizi oldukça rahatlatacak :)
    Anadolu yakasında Gülnihal Bülbül doğal doğum konusunda çok tecrübeli, ben onunla doula olarak doğuma katıldım ve o doğumda anne epizyosuz, müdahalesiz, içgüdülerini takip ederek ayakta ıkınmayla harika bir doğal doğum gerçekleştirdi.Umarım sizde tercihlerinize sayğılı bir doktor bulursunuz.
    Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. http://www.istanbuldoula.blogspot.com/ u ilgiyle takip ediyorum.

      Sil
  6. Mide şikayetleri ve dyetlere ilgili web siteleri önerdi yazmışsınız ya bizlerle paylaşırmısınız ? bi de ktapları mümkünse tabi :) sevgiler...

    YanıtlaSil
  7. mmm Sima'ya sormam lazım ne kadarını paylaşabilirim... cunku bu onun profesyonel işi...

    YanıtlaSil
  8. Tamam, Sima onay verdi. Bilgiler şöyle:

    1.) http://drbrewerpregnancydiet.com/

    2.) Doktor ise Gulnihal Bülbül'ü çok tavsiye ediyor. Diğeri ise Naciye Mülayim.

    YanıtlaSil
  9. Kitaplar şöyle: ( Ne kadarı Türkçe'de var bilmiyorum)


    Hypno Birthing, Marie F. Mongan
    Active Birth , Janet Balaskas
    The Thinking Woman’s Guide To A Better Birth, Henci Goer
    Birth Book, Sears
    Birth and Breastfeeding, Michel Odent
    Ina May’s Guide To Childbirth- Ina May Gaskin
    Birthing From Within – England Horowitz

    YanıtlaSil
  10. Arzu hanım çoktan doğum yapmıştır ama ben yazıya şimdi rastladığım için şimdi yorum yapıyorum. Bende 17 haftalık hamileyim ve eşim kadın doğumcu olduğu için doğum yöntemi konusunda tereddütlerim yok bi yandan duygusal olarak eşime güvendiğim için içim rahattir belki bir yandan da doğum yöntemi nolursa olsun ister normal, ister epidural normal ister sezaryan tek dileğim bebeğimi sağlıklı bir şekilde kucağıma almak. belki de doğum yöntemini seçmede yaşadıkları zorluklar ve stresin gebeler üzerinde oluşturduğu baskılar doğum türünden çok zarar veriyordur. ve ben hayatımın en güzel günlerini yaşadığım şu zamanlarda gerçekten bu stresin altına girmek istemiyorum. diğer yandan yakından şahit olduğum için şunu söyleyebilirim onların sezaryan veya epidural doğum derken çok ta kotu niyetlri yok. eşimle ilk fikir alışverişi yaptığımızda normal doğumda o kadar acı çekmene dayanamam dedi. özellikle meslekleri gereği pekçok komplikasyona şahit olduklarından riski minimuma indirmeye çalışmaları cok normal. ancak bu demek olmuyor ki siz kendi tercihinizi özgürce yapamazsınız. bir anna kafasına koyup kendine tam güvendikten sonra istediği doğum yontemi ile doğurur. o yüzden arzu hanım çabalarınızı takdire değer buluyorum. yeter ki karar verip ne istediğimizi bilelim..

    YanıtlaSil

Yorumunuz için teşekkür ederim

Bebek Yapım Bakım Onarım

Bebek Yapım Bakım Onarım