8 Aralık 2012 Cumartesi

Derya'nın Bebek Yapım Günlüğü- Bölüm 2

Derya'nın bebek yapım günlüğü'nün ilk bölümü burada
 
Merhaba sevgili Bebek Yapım Bakım Onarım okurları,

Geçen haftaki ilk giriş yazımdan sonra bugün hamilelik hazırlığı sırasında hayatımda yapmam gereken değişikliklerden bahsedeceğim. Bu, benim için yepyeni bir süreç. O yüzden benden yorumlarınızı ve tavsiyelerinizi esirgemeyin. Çünkü her adımım çok heyecanlı, her adımım bir ilk!

Hamile kalmaya, daha doğrusu bir bebek sahibi olmaya karar verdikten ve havalara uçarak kurduğum hayallerden sakinleşerek yere indikten sonra, ilk olarak ne yapmam gerektiğini düşündüm.  Tamam, karar vermek başlı başına bir olaydı; ama ondan sonra ne yapmak lazımdı?  Bir fikrim yoktu.  Bu yüzden okumaya başladım; internetten, dergilerden, kitaplardan elime hamilelik, bebek, doğum süreciyle ilgili elime ne geçerse okudum bir süre. 


Bütün o okuduklarımı sindirmem ve hafızama kazımam bir kaç ayımı aldı. 
Bu süre zarfında öğrendiklerimi sevgilimle paylaşıyor, konu hakkında onun da az çok bilgi sahibi olmasını sağlıyordum.  Bazen karşılıklı oturup uzun konuşmalar yapıyorduk gelecek hakkında.  Zaman geçtikçe bir bebek sahibi olma fikri bize daha fazla yabancı gelmemeye başladı.  Artık konuşma aralarında bebek kelimesini daha sık kullanıyor, birlikte hayaller kuruyorduk.  Korkmadığımız zamanlar da olmuyor değildi.  O tereddüt ettiği zaman ben onu yatıştırıyordum; ben ikilemle kaldığım zaman o beni.  Böyle böyle derken zaman bütün hızıyla akıp geçti.  Sonbaharda, bir bebeğe yerimiz olmadığı için evimizi yeniden inşa etmeye karar vermiştik. Mevsim gelip çattığında biz de bütün hazırlıklarımıza tam gaz başladık.
Bense kendi içimde büyük tartışmalara giriyordum çoğu zaman. Sevgilimi de ikna etmiştim bebek sahibi olmaya, hazırlıklara da başlamıştık. Ama ben hazır mıydım anne olmaya, tam emin olamıyordum. Fakat okuduğum bir çok yazıdan, konuştuğum bir çok anneden sonra bir kadının asla tam olarak bir bebeğe hazır olamayacağını anladım. Bu tip panik hallerim hala arada sırada oluyor.  Sanırım bize en iyi gelen şey, kararımızı dillendirmek oldu. Ailemizle ve arkadaşlarımızla bu konuyu paylaşmıyoruz. Fakat ben yazmaya başladım; en önemlisi de doktorlara söylemeye başladık. Bu cümleyi kurarken büyüdüğümü, ne de çabuk büyüdüğümü farkettim: "Biz bir bebek planlıyoruz." "Yakında bir bebek sahibi olmak istiyoruz."  Bebek, bir canlı.... Hazır mıyız buna, ben hazır mıyım?

Bu soru beni oldukça uzun bir süre meşgul etti.
  Tamam, bir kadın hiç bir zaman tam olarak hazır olamıyor belki ama nasıl hazırlanmalıydı? Okuduklarımdan anladığım kadarıyla hayatım(ız)da bazı değişiklikler yapmam(ız) gerekiyordu. 
  • Sigarayı zaten aşık olunca bırakmış ve bir daha da ağzıma koymamıştım. (Evet, aşk güzel sey!) Nitekim sigara sadece hamilelik döneminde değil, her zaman sağlığımızı tehdit ediyor. 
  • Sporcu bir eşe sahip olduğumdan hayatımızda aktif spor yapma ve çok düzenli beslenme mevcut. (Gerçi ne yazık ki henüz ben onun kadar disiplinli olamıyorum.  Abur cubur görünce hala yeni yetmeler gibi dayanamıyorum.  Sevgilim ise diyet yapıyorsa gıdım şaşmıyor; herşeyini karbonhidratına, proteinine kadar hesaplayarak yiyor.  Çok kıskanıyorum onun iradesini!Kısacası benim şu beslenme işini çok ciddiye almam gerekiyor! Şu kilomun üzerine en azından bir 15 kg daha aldığımı düşünemiyorum bile! Gözümde canlandırınca bile afakanlar basıyor! Yağ oranımı kesinlikle hamile kalmadan azaltmam gerekiyor. Sanırım abur cubura veda zamanı geldi çattı!
  • Kafein desen; her sabah kahvaltısında bir bardak sütlü Nescafe içerim senelerdir. Önce bir gaza geldim; hemen kafeinsiz kahve aldım.  Aman Allahım, o ne lezzetsizlik! Sevgilim suratımın halini görünce, "Gel gidip normal kahve alalım, yeni yılda başlarsın kafeinsizine." dedi demesine de, yeni yıla şurada ne kaldı?! Neyse canım, bu en azından abur cuburdan vazgeçmekten daha kolay, diye umuyorum. Göreceğiz.
  • Henüz besin takviyelerine (folik asit, vitamin, Omega 3 vs.) başlamadım.  Düzenli ve sağlıklı beslendiğimiz için vücudumuzun ihtiyacı olan bir çok şeyi zaten bunlardan alıyoruz. Fakat yeni yılla birlikte folik asite ve vitamin takviyesine de başlayacağım. (Tabii doktor tavsiyesiyle.)
  • Duygusal hazırlığımı ise her gün yapıyorum. Ayrıca bedenimin bana gönderdiği fiziksel reaksiyonları daha bir dinler oldum. Migrenime çözüm için nöroloğa, geçmişimde yaşanmış ama ruhumda ve psikolojimde büyük hasarlar bırakmış olayları bir nebze çözümlemek ve sorunlarla nasıl başa çıkabileceğimi hatırlayabilmek için psikoterapiye, stresten kilitlenmiş çene eklemimin zaman içinde daha da kötüleşmesi önlemek için fizyoterapiste, dizimdeki ve sağ kalça eklemimdeki sakatlığı gidermek için ortopediye, allerjime bir çözüm bulmak ve aynı zamanda bünyemin hangi ilaçları kaldırdığını tespit için hastanede alerji bölümüne ve tabii ki hamilelik öncesi ön kontrollerim için kadın doğum uzmanına gittim; gidiyorum. Bugüne kadar bu kadar şeyi ertelemem hataymış, bunu anladım!
Kısacası; hamileliğe hazırlanmak uzun, upuzun bir süreçmiş ve ben hamileliğimi huzurla planlayıp kendimi buna istediğim gibi hazırlayabildiğim, hele de sevgili Eren' in sayesinde bütün bunları burada sizlerle paylaşabildiğim için çok mutluyum. Önümüzdeki hafta kadın doğum doktoru arama maceralarımla yeniden karşınızda olacağım. O zamana kadar aşk, huzur ve sevgiyle kalın.

Derya

7 yorum:

  1. Bebekler biz ne kadar istesekte hemen hayatımıza katılmayabiliyorlar,bilinçli olmak elbet de güzel birşey ama bu kadar planlama ve hayal , hayallırıklığı getirebilir... Doğal akışa bırakmak daha mı iyi sanki?

    YanıtlaSil
  2. Ben de plansız olma taraftarıyım çünkü bebek demek asla plan yapmamak demek, zira bağlı kalamıyor insan o planlara , şimdiden alışmak lazım :)

    YanıtlaSil
  3. Ben bebek düşünmeden 6 ay önce sigarayı bırakmıştım fakat sağlıklı besinler konusunu 9 aylık hamile olmama rağmen düzene sokamadım,sebzelerle aram pek bir fena...Planlı ve bilinçli insanlara imrenmemek elimde değil

    YanıtlaSil
  4. Bence büyük planlar yapmak ve büyük beklentilere girmek yanlış. Elbet herkes anne olacak diye bir durum söz konusu olamaz. Ama bunu içinizde hissediyorsanız sabretmeniz gerekir o kadar. Ben 3 yıldır anne olmak için bekliyorum her ayı gülerek karşılıyorum. Bir tüp bebek denemem malesef başarısız oldu ama umudum hiç bitmedi. Eminim o geleceği zamanı biliyor. Bunu geç olsa da anladım.

    YanıtlaSil
  5. Benim hamileliğim planliydi. Doktora gittim ve folic asit takviyesine başladım kasımda,fakat sigarayı birakamadim.Yaz hamilesi olup bütün yaz denize girmek istiyodum o güzel gobekle. 3-4 aylık bir süreçte herhangi bir ayda hamile kalmam gerekiyodu ve şubatta hamile kaldım. Tanrım teşekkür ederim tam da istediğim buydu dedim ve sigarayı bıraktım.Peki sonra? Sonrası 5 öğün düzenli sağlıklı beslenme, bol su, hergün deniz. Düzenli kontroller.. Hersey onun için..yani içinden ne geliyosa neyin dogru oldugunu dusunuyosan ve hangisi seni mutlu edicekse onu yap..

    YanıtlaSil
  6. yeme konusunda diyetisyen desteği iyi oluyor bildiğin şeyleri söylüyor ama elinde bir liste ile ne yiyeceğini önceden planlamak ona uymakta yüzdeyi arttırıyor. ben hamileliğimde 24 kilo aldım ilk 3 ay 6 kilo vermiştim onun üzerine hem de. şimdi bebeğim 1.5 yaşındayken hamile kaldığım kilodayım. bu kilo işi bebek iki yaşına gelesiye kadar(emzirme nedeniyle) anca düzene giriyor. Hormonlar vs den dolayı. ben evlenir evlenmez çocuk istemiştim ama eşim istemedi sonra o da istediğinde bir düşük yaşadık ki ben öğrendikten hamile olduğumu 2 hafta sonra yani 6 haftalıkken düşmesine rağmen çok sarsıldım. ama şu yazı yaralarıma merhem oldu http://zaman.com.tr/columnistDetail_getNewsById.action?newsId=956986 özellikle son cümle. hepimizin bi hayat hikayesi var hepsi ayrı ayrı biricik ve tek. bunun gibi her kadının hamilelik hikayesi de doğum hikayesi de annelik hikayesi de farklı. Allah hayırlısını nasip etsin.

    YanıtlaSil
  7. İlk iki bölümü bitirdim bakalım 40. bölüme ne zaman geçeceğim :)

    YanıtlaSil

Yorumunuz için teşekkür ederim

Bebek Yapım Bakım Onarım

Bebek Yapım Bakım Onarım