15 Haziran 2012 Cuma

Tuvalet Eğitimi Yalanı!

Bilmeyen ama öğrenmek isteyenler için bildiriyorum: blogger'lık da mevsimsel çalışan bir iş. Mesela yaz gelir her 10 ananın 12'sinin blogunda tuvalet eğitimi, güneş kremi ve bebekle tatil yazıları görmeye başlarsınız. Bir nevi serdar ortaç'ın haziran gelmeden iki dakkada albüm yapıverip klüplere barlara fırlatması gibi bi şey. Ama aynı acıyı vermiyor tabii ki. Daha yumuşak oluyor anaların elleri...

Gel gör ki hareket yanlış! Neden derseniz: bi kere tuvalet eğitimi diye bir şey yok. Bu tamamen uydurma bir eğitimdir üstelik hiçbir işveren böyle bir eğitimi tanımaz. Amerika'nın oyunu bu!! Bunu benim 2 yaşındayken haber verdiği halde, sonradan ¨amaaaaan bana ne yaaa temizlesinler¨ diyerek zart zort altına yapmaya dönen 2.5 yaşındaki eşşşşek kadar olmuş sıpam hala altına yapıyor diye hasetten kıskançlıktan filan demiyorum, yanlış anlaşılma olmasın orda. Cümle uzun oldu ama baştan okuyun, önemli çünkü.

Ne diyorduk? Evet; tuvalet eğitimi bizim evin değil aslında ülkemizin çok büyük bir sorunudur. Avrupa Birliği kriterlerinden biridir ve bizim ülkemiz sağlamaz. Ama sorun: neden? Japon bilimadamlarının yaptığı bir araştırmaya göre Akdeniz ülkelerine mensup çocuklar eskimolara kıyasla tuvalet eğitilemezler. Öyle bi şey yok yani! 

Millet olarak birlik ve beraberliğe en çok ihtiyacımızın olduğu alandır tuvalet eğitimi. Sözümona ¨eğitilmiş¨ aydın çocukların azınlıkta olan bez müptelalarına kendilerinin daha iyi olduğu baskısını yapmaya hakları yok. Evet eğitim şart ama tuvalet eğitimi şart filan değil. Yarın öbürgün bu çocukların tuvalet eğitilmişlerin patronu olmayacağı ne malum? O zaman ne olacak? Geçmişin hesabını verebilecek misiniz? Siyahla kahverengiyi birlikte giydiğinize pişman olmayacak mısınız?

Blogger analar bir noktada artık tuvalet eğitiminden bahsetmekten vazgeçmezlerse bu ülkemiz adına çok büyük bir utanç olacak! Ayrıca yasaklanacak artık bu işler. Öyle benim bedenim benim tuvaletim lagalugasıyla ortalığa dökülmezseniz de sevinirim. Hem o çocuğu eğiticem derken tuvalete düşürdüğünüzü biliyorum!!



17 yorum:

  1. eee napcaz o zaman onu söyle:)
    ozi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne yapacağız biliyor musun Ozi? Elele verip dua edeceğiz:) Ne yapacağız eğitilene kadar tuvalet eğiteceğiz tabii ki. başka yolu yok bu işin maalesef.

      Eren

      Sil
  2. :) bir cok anne cocuklarin kaslari gelismeden bile cocuklarin bezlerinden kurtulmaya calisiyorlar, cünkü toplum baskisi var. "Aaaaa senin cocugun hala kurtulmadi mi bezden?" diye bir sürü soru yagmuru altinda islaniyoruz ister istemez... sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tabii tuvalet eğitiminde zamanlamayı doğru yapmak gerek Hatice. Haklısın. Ortalama 18 aylıktan sonra eğitime başlanabilir deniyor. Tabii bunu diyenler benim kızımın kaslarının gevşekliğinden haberdar değiller:)

      Eren

      Sil
  3. gülerek okudum valla çok doğrusun, Emre 18 aylık ve şu an hiç niyeti yok çişini söylemeye, bende hiiiç takılmıyorum, elbet bir gün sıkılacak o bezden :) takibe alıyorum bu güzel blogu :)buyrun efem bize de bekleriz :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bence sıkılmasını bekleme İlknur. yoksa benimki gibi sıkılıp bezi atıp, yine sıkılığ tekrar beze bağlanabilir. Bir kere bezi attığın zaman bir daha almamak gerek:)

      Eren

      Sil
    2. haklısın Eren 2 yaşından sonra başlamalıyım sanırım.

      Sil
  4. Bir de su Terrible 2 :)Etrafimdaki butun 2 yas uzeri cocuk sahipleri boyle bir durum olmadigini , ayrica neden korkunc dendigini merak ediyor.Ozellikle benim canim Annem "benim zamanimda yoktu ciktiysa yeni cikmistir " dedi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. annen doğru söylüyor. o zamanlar çocukların üzerine bugünkü kadar düşülmediği ve bir miktar da olsa saldım çayıra mevlam kayıra denilebildiği için bu sendromlar da sinek vızıltısı gibi gelip geçmişler. Şimdi ise burnundan akan sümüğe bile taktığımız tıbbı bir isim var:)

      Eren

      Sil
  5. Can-i gonulden katiliyorum,cok haklisin.

    YanıtlaSil
  6. Buara çok düşündüren konularadn birisi bu beni

    YanıtlaSil
  7. Kızım 15 aylık, son günlerde kakasını yaptıktan sonra (bezine) banyonun kapsının önüne gidip pijamasını çıkartıp birşeyler anlatıyor, her kaka poposunu yıkıyorum sanırım bunu anlatıyor, kapıyı açınca musluğu işaret ediyor, bu yüzden yakınlarım tuvalet eğitimine başlamam greketiğini söylüyor ama benim yeni dişlerin geldiği bu dönemde birde bununla uğraşmaya hiç gönlüm yok, valla üşeniyorum :)

    YanıtlaSil
  8. Ben hiç eğitim işine girmeden kendisi zamanı gelşnce söylesin diye bekledim. Bir gün öğlen uykusundan kalkıp anne çişim var dedi ve gece dahil aynı anda bezden kurtulduk. Biç altına kaçırmadı hiç sokakta çişim var diye tutturmadı. Tam 3 yaşındaydı oğlum söylediğinde. Herkes tembellik etme öğret tuvaleti diyordu ama ben kendisinin söylemesini bekledim. Doğru olan böyle bence.

    YanıtlaSil
  9. Ya bu yazi cok iyi geldi :-) birkac gundur sizin blogdaki tuvalet iletisimi yazilarini okuyorum kizim yasini yeni doldurdu ayy dedim ne kadar gec kalmisim garibim vermis sinyalleri de ben gorememisim.. ki bi sinyal vermediginden de eminim yani hatta cisinin kakasinin rutini falan da yok hic olmadi simdiye kadar gun icinde burnum popoda surekli kontrol halinde kaka yapti mi diye dolaniyorum. Hic caktirmiyor cunku. Ehh bizimkisi de gec egitilsin napalim zira iletisime kapali bir annesi var :-P

    YanıtlaSil

Yorumunuz için teşekkür ederim

Bebek Yapım Bakım Onarım

Bebek Yapım Bakım Onarım