15 Nisan 2012 Pazar

İki Kızımız Olsa Güzelim...

Herşeyden önce bilmenizi isterim ki kız bebek sahibi olmak için yapacağınız hiçbir çalışmanın garantisi yoktur, olamaz. Ben nasıl konuyu eğlenceli bulduğum için yazıyorsam sizler de eğlenceli olduğu için uygulamalısınız. Nihai hedefimiz her zaman sağlıklı ve mutlu bir bebek sahibi olmak sonuçta, öyle değil mi? O yüzden kız için uğraşıp da oğlan doğurursanız paketleyip kapımın önüne bırakmayın olur mu? :)

Birlikte çalıştığım bazı aileler bahsini edeceğim yöntemlerin işe yaradığını söylüyorlar.  Bazıları ise bunların “kocakarı” hikayeleri olduğunu söyleyip hiç kalkışmıyorlar bile… Kız bebek sahibi olmak için birkaç yöntemi birleştirebilirsiniz. Bunlardan biri hepinizin duyduğuna emin olduğum “Çin Takvimi”. Ben hamile kaldıktan sonra kontrol ettim bu takvimi. Oğlan dedi takvim, biz de inandık. Sonra ultrasona girince teknisyen “kız!” dedi. E tabii ben oğlan dedim. O kız dedi ben oğlan dedim. O kız dedi ben OĞLAN! dedim. Ortada anlaşalım istedim ama o da biraz karıştıracaktı işleri, kızı olduğu gibi kabul ettik, takvimi de tekme tokat evden kovduk. Kovulan Çin takviminin intikamı olsa gerek: kızımız Leyla bir erkek çocuğundan hiç de farklı davranmaz. Hatta kuduruklukta 3 oğlan gücünde olduğuna bahse girebilirim. Belki de bir çeşit yan etkidir bu bilemiyorum. Neyse, onu alacak damat düşünsün artık, benim şurda 16 senem kalmış kendisiyle :)

Gelelim kız bebek pişirme tarifilerine… 


Sebzeli Tavuk Kızı

Belli bir tarz beslenmenin bebeğin cinsiyetini belirlediğine dair iddialar var. Oxford ve Exeter Üniversitesi’nden araştırmacıların Proceedings of the Royal Society B: Biological Sciences dergisinde yayınladığı bir çalışmaya göre döllenmenin gerçekleştiği günlerde annenin aldığı kalori yüksekse bebek oğlan oluyor. Bu çalışmanın tıp terminolojisini türkçeye çevirecek olursak, diyorlar ki: “Erol Taş gelirse önünüzden alıp çok ağır konuşacakmış gibi yemek yerseniz oğlunuz olur.” Bunun neden böyle olduğunun ise açıklaması yapılamıyor. Şimdi bunu okuyan oğlan isteyen analar kendilerini yemeğe vermezler umarım. Şişko şişko hamile kalırsanız konudan çıkmamak için yazmayacağım 32 milyon komplikasyona davetiye çıkarırsınız, ona göre! Ancak (kilo normalin altında olmadığı müddetçe) kız isteyen hemcinslerimin can boğazdan değil de Bağdat’dan geliyormuş gibi davranmalarında bir sakınca görmüyorum. Her zaman yediğinizden daha az yerseniz hiçbirşey kaybetmeyeceğinizi hatta daha bile iyi olacağınızı düşünüyorum. Birkaç gün arınma diyeti de eklerseniz üzerine oh ne ala!


Erişte Salatalı Kız

Bir zamanlar Dr. Landrum Shettles isimli bir bilimadamı ağabeyimiz var idi. 2003 senesinde Hakk’ın rahmetine kavuştu ama ardında bir koca cinsiyet belirleme yöntemi bıraktı kendi adını verdiği… Shettles, 1960larda Ovum Humanum isimli bir kitap yayınladı. Bu kitapta yumurtalığın her fazının daha önce hiç yayınlanmamış, bilinmeyen hallerinin resimlerini tanıttı dünyaya. Aynı sıralarda tüp bebek üzerine çalışan ilk Amerikalı idi. Tüp bebek çalışmaları bilinmeyen bir nedenle sonuçlanmadı ama geride bıraktığı cinsiyet belirleme yöntemi hala Tıp çevrelerince kabul görüyor. Bu yöntemi David Rorvik ile birlikte yazdığı How to Choose the Sex of Your Baby (Bebeğinizin cinsiyetini nasıl seçersiniz)  isimli kitabında ayrıntılarıyla açıklıyor. Yöntemin destekçileri başarı oranının %70-%90 arasında olduğunu söylerken karşıtları en ufak bir güvenilirliği olmadığını söylüyorlar. Mesela New England Journal of Medicine’da yayınlanan Timing of Sexual Intercourse in Relation to Ovulation—Effects on the Probability of Conception, Survival of the Pregnancy, and Sex of the Baby isimli çalışmanın sonuçlarına göre  cinsel ilişkiyi Shettles’ın önerdiği gibi yumurtlama zamanına göre ayarlamanın cinsiyet belirlemede hiçbir etkisi yok. Biz yine de Dr. Shettles’a akademik kariyeri ve imza attığı sayısız klinik araştırma hatrına Çin takvimi’ne verdiğimizden biraz daha fazla şans verelim ve yöntemini öğrenelim.

Shettles’ın teorisine göre erkek sperm (Y kromozomu) dişi spermden (X kromozomu) daha hızlı ancak daha zayıf. Eğer spermin hareket ettiği ortam alkaliden ziyade asidik ise Y kromozomunu taşıyan sperm zarar görüyor, X kromozomunu taşıyan sperm hayatta kalıyor ve yumurtayı dölleyip bir şirin kız bebeğe dönüşecek embriyo oluyor. (Atalarımız “erkek gibi kadın” deyimini uydururken X kromozomunun ‘kodummu oturtur’ yapısını baz almışlardır). Bu teori tüp bebeklerin neden çoğunlukla erkek olduğunu da destekliyor gibime geliyor. Çünkü romantik bir tüpte başarılı spermler ve yumurta yalnız bırakılınca yakışıklı, hızlı ve iyi olan Y spermi kazanıyor ve yumurtayı döllüyor, neticede bir oğlumuz oluyor. Şaka bir yana, bunun asıl açıklamalarından biri yüksek seviyelerdeki glukoz oranı…

Şu halde doğal yöntemlerle bir kızımız olmasını istiyorsak fertilitemizi takip edeceğiz ve yumurtlama gününden mümkün mertebe uzak (ama elbette fertil) günleri seçip o günlerde bebek dansı yapacağız. Çünkü yumurtlama gününe henüz vakit varken bu müddet içerisinde hızlı ve aceleci Y spermleri kendilerini uçurumdan atacaklar ama sağlam ve dayanıklı X spermleri sabırla döllenme gününü bekleyecekler ve (en az) bir kızımız olacak güzelim! Ortalamada kız bebek için en uygun bebek dansı günleri yumurtlamadan 2-3 gün öncesidir.

Yukarıda da bahsettiğim gibi Y spermi alkali ortamdan X spermi ise asidik ortamdan memnun oluyor. Shettles’a göre kadının orgazmı Y spermini destekliyor çünkü orgazm vajinal ortamı alkali hale getiriyor. Bu durumda kız için orgazm olmamaya çalışacaksınız. Ama isyan hakkınız her daim saklıdır: Böyle zulüm olur mu Shettles! 

Patatesli Köfte Kızı 

Gelelim 6 oğlandan sonra deli gibi istediği kızına kavuşan bir annenin önerdiği 0+12 yöntemine… Bu hanım anne ovulasyondan tam 12 saat sonra bebek dansı yapmanızı öneriyor. İlk 6 denemesinde Shettles’a şans verdiğini ama 7.sinde bunu denemeye karar verdiğini söylüyor. Bu annenin yönteminin bir bilimsel dayanağı yok ancak kendi çapında bir yöntem bu da… Denemek isterseniz fertilitenizi takip edip ne zaman yumurtayacağınızı bilmeniz gerekir. Ama “6 oğlu olan bir annenin sözüne güvenemem!” derseniz de kimse alınmaz herhalde :) 

Ispanaklı Börek Kızı 

Bir de bioritm denen bir yöntem var. Bu yöntemin tanımına göre kadınlar aylık menstural (adet) döngülerinin belirli  dönemlerinde kız çocuğa, belli dönemlerinde de erkek çocuğa hamile kalmaya meyilli olurlar. O kadar antik olmasa da tıpkı Çin takvimi gibi bir takvimi vardır bu yöntemin. Yaşınızı temel alır ve buna bağlı olarak kız bebeğe hamile kalmak için uygun ayları belirler. Bu metod Ay’ın halleri ile de ilişkili. Aslında Ay’ın mensturasyonu ve doğumu nasıl etkileyebildiği düşünülürse bebeğin cinsiyetini de etkileyebilmesi müthiş uzak bir ihtimalmiş gibi gelmiyor. Yalnız bu yöntemi uygulamaya karar verirseniz epey dikkatli olmanız gerekiyor çünkü komplike bir takvim takip edeceksiniz. Şunu kullanabilirsiniz, relatif olarak basit bir takvim: http://www.cycletourist.com/biochart/. Türkçe bir link bilmiyorum, üzgünüm. Ama bunda da okumanız gereken fazla bir şey yok; kutuda istenen bilgileri girin ve biochart’ı işaretleyin. Dikkatinizi vermeniz gerekenler: 
  • Ortadaki çizginin altında kalan kısım 
  • Mavi ve kırmızı dalgalar 
  • Yeni ay hali 
Bu 3 maddenin birleşimini gösteren günler kız bebeğe hamile kalma olasılığınızın yüksek olduğu günleri belirliyor. Bu yöntemde o günlerin fertil günlerinize denk gelip gelmemesinin bir önemi yok. Gün o gün ise üzerinize rahat bir şeyler giyin ve kız bebek dansına hazırlık yapın. Tabii bilimsel (en azından mantıklı) dayanakları olmayan hiçbir bilgiyi paylaşmama ilkelerime oldukça ters düşüyor fertil olmayan günlerde bebek dansı yaparak hamile kalmaya çalışma kısmı, ama zaten bu yazı da başlıbaşına çok mantıklı değil, o yüzden siz yöntem ne diyorsa onu yapın :)

Diyetteyim Kız!

Lydia Pinkham Hanımefendi’nin 100 yıl kadar önce tesadüfen keşfettiği bir bitkisel karışımın kız bebek sahibi olma olasılığını yükselttiğine dair iddialar var. Biz de bu iddiaları çürütmek için önerdiği karışımı deneyip bir oğlan daha doğuralım, ne dersiniz?

Bitkilerin türkçe karşılıklarından emin olmadığım için latincelerini ve ingilizcelerini de yazıyorum:
  • Aslan kuyruğu (ya da aslan kulağı) -  motherwort - Leonurus cardiaca
  • Yılan otu - Gentian - Gentiana Lutea
  • Sarı yasemin - Jamaican Dogwood - Piscidia Erythrina
  • Kadınotu (ya da yılan kökü) - Black Cohosh - Cimicifuga Racemosa
  • Yumrulu ipek out - Pleurisy Root - Asclepias Tuberosa
  • Meyan kökü- Licorice - Glycyrrhiza
  • Kara Hindiba -Dandelion - Taraxacum Officinale
Bayan Pinkham’ın bu otlardan hazırladığı karışımı içirdiği kadınlar hep kız doğurmuşlar. Otlar konusunda çok çok dikkat etmeniz gereken hususlar var. Ot dostu ve ilaç düşmanı yapılı bir insanım ben fakat vücudunuzun (sağlıklı ya da sağlıksız) işleyişine otlarla müdahale etme kararı veriseniz bunu o otlar hakkında çok çok iyi bilgi sahibi olarak yapmalısınız. Sorun soruşturun, 7 ceddine kadar ulaşın. Daha da iyisi ne yaptığını bilen ve bu ilin okulunu okumuş kişilerden destek alın. Eğer ilaç kullanıyorsanız herhangi bir ot o ilaçla kontraendike olabilir. O yüzden ne yaptığınızı bilmiyorsanız ot işine ezbere girişmemenizi öneririm. Hangi otun ne gibi etkilere neden olduğunu güvenilir bir kaynaktan (mesela ben:) öğrenebilirsiniz. 

Neler Yemeliyim -Kız?

Yukarıdaki yöntemde de belirtildiği gibi hiçbirşey yememeli, aç  kalmalı mümkünse açıkta da kalmalısınız. Bir şeyler yemek kızlara zararlıdır. Peki hiçbir şey yemezken neleri tüketmelisiniz? Kalsyum ve magnezyum içeren gıdaları tüketmeli muz gibi potasyum içeren gıdalardan uzak durmalısınız. Mesela süt, peynir, yoğurt yüksek oranda kalsyum içerir. Baklagiller, fasulyeler, yapraklı yeşil sebzeler magzeyum içerir. Alkolden, kafeinden, çikolatadan uzak durun. Zaten alkolün nelerin anası olduğu malum. Erik, kızılcık, mürdüm eriği, kırmızı et, mısır, balık ve tam tahıllar da kızlara iyi gelir. Patates, ıspanak, kavun gibi alkali yiyecekler yememelisiniz koca karılara göre…

Kız bebek için asidik ortam hazırlayıp alkali ortamı mümkün olduğunca terk etmek öneriliyor ama ben sıkı bir alkali taraftarı olarak size asidik beslenin diyemeyeceğim, ne dilim ne klavyem buna varmaz. Ayrıca hiçbir kız buna değmez. O kızı boşverin siz kendi sağlıklı beslenmenize ve yaşamanıza bakın. Zaten istiyorsa, seviyorsa kendiliğinden gelecektir. Gelmiyorsa da size oğlan mı yok?














27 yorum:

  1. menülerin hepsi güzel..ama şu çin takvimini bende kovdum,elinize sağlık..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler Nalan. Diğerlerinin de kovulma potansiyeli hiç düşük değil:)

      Eren

      Sil
  2. Çin bende de tutmadı ayol ! Gerçi benim ikizdi başlangıçta hangisine tuttu hangisine tutmadi bilemiycem tam olarak :P

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet bizde de aynen öyle oldu. Ama ben öyle sanıyorum ki Leyla diğerinin tepesine vurup aşağı indirmiştir:)

      Sil
  3. kafein ve peynir, sut, yogurtsuz birkaç gun bile geçiremem ben. bu durumda ben victoria beckham gibi art arda oğlan dogururum anacım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bakıyorum kendini victoria beckham'a benzetebilmek için sütü yoğurdu alet etmişsin!

      Sil
  4. Hahaaa süper bir oğlan bir kiz sahibi olarak acaba ne etkiledi diye düşündüm bir an

    YanıtlaSil
  5. Çin takvimini at gitsin tutmuyor mendabur takvim :)) Ben de şöyle okumuştum bir bilimsel(!) makalede erkek zebze ile beslenirse kız olma ihtimali daha yüksek et,protein ile beslenirse kız olma ihtimali daha yüksek oluyormuş. Sırayla deneyeceğiz artık tutarsa yazarız buraya bizden sonraki nesile bir ışık bir umut olsun diye :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sen de beslenmeye yoğunlaşmışsın. İlla beslenicen! :)

      Sil
    2. Haha Eren hayat bunun üstüne kurulu değil mı azizim beslenme üreme üretme ;)

      Sil
  6. ahhhh bi kızım olsa:))) yazınızı okurken çok güldüm:)))) çok güzel olmuş deniycem kız dansını ama olmazda erkek olursa ben kapınıza bırakırım söyleyeyim:)))

    YanıtlaSil
  7. Rızkını (pastasını) da yanına bırakırsanız problem değil. Şu an kapımın önünde epey uzun bir oğlan sırası var:)

    YanıtlaSil
  8. Doğrusunu istersen, başlığı gördüğümde böyle neşeli bir yazıyla karşılaşacağımı ummamıştım. Gerçi sonuna kadar okuyamadım ama okudukça gülümsemelerim kahkahaya terfi etti. Yüreğine, gönlüne sağlık.
    Naçizane bir ricam olacak. Doğrulama kodları yorum yazanlar için çok caydırıcı oluyor. Üstelik hiç bir işe de yaramıyor. Nasıl kaldırılacağını Burada anlattım. N'olur kaldır onları. Hata yapıp yapıp tekrar o okunamayan kodları yazmakla uğraşmak çok sıkıcı bir şey.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Doğrulama kodunun varlığından haberdar değildim. Kaldırdım. Teşekkürler Gülsüm...

      Eren

      Sil
  9. yaa ne kadar eglenceli bir yazi olmus bu boyle cok begendim:) bir erkek annesi olarak ikinciyi su an dusunmesemde karar verirsem bunlardan birini deniyecegim ya tutarsa diye :)) sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kapımda bir oğlan daha görmek istemiyorum, ona göre! :)

      Eren

      Sil
  10. bu arada ben senin izleyicinim onceki blogtan ama sanirim isim degistirdiginden bana yazilarin gelmiyordu ne yapmak lazim? :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Esra, aslında otomatik olarak değişiyor olması lazım ama nereyi kontrol etmek lazım emin değilim. Üyelik ayarlarına bir baksan?

      Eren

      Sil
  11. yazıyı yazdığınız gün okumustum ama ancak yorum yazabildim, bir genetikçi arkadaş, eğer erkek alkol alıyorsa kız çocuk olma ihtimalinin fazla olduğunu söylemişti. Ben de biraz araştırdığımda alkolün babanın östrojen hormonunu arttırdığını okumuştum ancak bu durumun spermlerde x kromozomunun baskın olmasına yol açıyor mu tam bilgiye rastlayamadım. Belki de makalelerde vardır ama o kadar da araştıramamıştım. Belki sizin bilginiz vardır ya da rastlarsınız diye aklınızda bulunsun istedim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Erkeğin alkol almasının kız çocuk ihtimalini nasıl arttıracağını düşünemiyorum. Yazımda bahsettiğim yöntemlerin en işe yaramayacak olanı bu olsa gerek:) aynen bahsettiğiniz nedenden dolayı... yüksek östrojen karşısında ne X ne Y ne de ABC kromozomları dayanamaz sanıyorum. Kız çocuk için böyle bir risk almaya değer mi emin değilim. Kadının asidik beslenmesinden de kötü bu. Ama genetikçi arkadaşınızın bunu nerden okuduğunu çok merak ettim. Ben de okumak isterim, büyük ihtimalle hesaba katmadığım işler var alkol işinin içinde:)

      Eren

      Sil
  12. Ne faydalı bir site özellikle benim gibi henüz bebegi olmayan bir anne adayı icin :)
    www.endininmutfagi.com adlı siteme hosgeldin bende sana misafir geldim üye oldum :)
    Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Umarım kısa zamanda senin de bebeğin olur Endi!

      Eren

      Sil
  13. Allah'ıma çok şükür ki ilk bebeğim kız,bir gün ikinciyi düşünürsem yine kız isteri :)) uygulayacam :)

    YanıtlaSil
  14. Eren, yazıyı okuyunca Allahıma şükürler olsun ki kayınpederim blok okumuyor dedim. İkizlerin kız olması Allahtan biliyor şimdilik :)
    Çin takvimine gelince büyük kızla oğlanı bildi ama ikizler tutmadı, bende herhallde ikiz olunca kafası karıştı diye düşündüm.
    Bunun dışında makas bıçak testinde 2 defa minder altına gizlenen makasa oturarak kız olduğunu ispatladım, ayrıca komşumun çaktırmadan kafama döktüğü tuzla yapılan testte de kız çıktıydı :(

    YanıtlaSil
  15. bebek dansı tabırıne bayıldıgımı soylemeden geçemeyecegım :)

    YanıtlaSil
  16. Eren iki kizimiz var ve esim alkol alir.bilimsel gercekligi yoktur ama kayitlara gecsin istedin:)

    YanıtlaSil

Yorumunuz için teşekkür ederim

Bebek Yapım Bakım Onarım

Bebek Yapım Bakım Onarım