6 Mart 2012 Salı

Neler Oluyor Orada?

Bir haftalık bir toplanma taşınma yerleş(eme)me arasından sonra biriken konulardan birini artık seçip yazıp yayınlayayım dedim ama o kadar çok konu birikmiş durumda ki vazgeçtim:) Hani odanızı toplamaya kalkışırsınız ama aşırı dağınıklığı sizi vazgeçirir ya? işte onun gibi...

Bu blog da çok ihmale gelmeyen sevimli huysuz bir akrabam gibi oldu. Hep aklımda ama fırsatını bulup arayamadım blog, kusura bakma. Al bu çiçekleri masana koy. Çikolata getirmedim fazla kaçırıyorsun, sağlıklı beslenme kararına ayıp oluyor, al bu salatalık suyunu iç. Bu domatesi ye; ama biraz pişir çünkü domatesteki likopen pişince daha çok açığa çıkıyor bu da çok istediğimiz bir durum. Evet bol bol su içmeyi ihmal etme...

Kalan 3-5 kutuyu da açıp yerleştirip mutfağı da çakma martha stewart mutfağına çevirdikten sonra buğday çimlerimi ekmeye başlayacağım. Evet buğday çimi. Bir hafta kadar sonra yetişecekler sonra sıkıp suyunu içeceğim. Evet evet yanlış okumadınız. Yazılıp yayınlanmayı bekleyen konularımdan biri de buğday çimi suyu konusu. O kadar yararlı o kadar sağlıklı o kadar mucizevi bir bitki ki bu... yani ne kadar olsa o kadar olur! tamam berbat bir tadı var ama biraz limonla karıştırınca daha tahammül edilebilir oluyor. Ve de benim koşu bandındaki performansımı tam 15 dakika uzatıyor! Spor yapanlarınız bunun ne kadar ciddi bir süre olduğunun farkındadırlar herhalde... Evet sizi de ikna edeceğim, siz de buğday çimi aramaya başlayacaksınız harala gürele... Leyla bile içiyor, siz neden içmeyecekmişsiniz? Bizde teklif var, ısrar da var.

Bu haftaya sığdırılacaklar arasında bir yoga yeri bir de akupunkturcu var. Bir müddet gym'e ara verip yogaya konsantre olayım diyorum. Yaşımız iyice kemale ermeden, Leyla da yalnız çocukluğa fazla alışmadan bir kardeş ısmarlayalım leyleğimize... Yoga ve akupunktur Leyla'nın yollarını açtığından kardeşine de böyle iyilikler yapar diye umudediyorum. Herşeyin hayırlısı:)

Yazılıp yayınlanacak diğer konular da akupunkturun ve yoganın fertiliteyle ilişkisi... Ha bir de şu sıralar Türkiye'de anlam veremediğim şekilde popüler olan "çiğ süt mü pastörize süt mü" meselesi var ki kan gövdeyi götürüyor. E çiğ süt tabii ki! Evet biliyorum, sağlık mikrop bakteri şehir filan... tamam pastörize de olur ama UHT olmaz artık lütfen ama! Bahse girerim o UHT'nin kutusundaki besin değeri kendisinden daha fazladır:) bir ölçün kıyaslayın haklı çıkmazsam kahvedeki herkese benden süt! Ama keçi sütü ısmarlarım bak; inek sütü botox ve makyajla güzellik kraliçesi seçilmiş bir hilkat garibesi gibi geliyor bana. Bak ineğin kendisiyle bir problemim yok, severim kendisini de danasını da...yanlış anlaşma olmasın.

Ha bir de Angelina Jolie'nin ısrarla gözümüze soktuğu iskeletor'un bacağı mevzusu var ama o konuda yazmayacağım, ısrar etmeyin rica ederim.

Sağlıkla...

3 yorum:

  1. keçi de endüstriel hayvancılık döngüsüne dahil olursa, ondan elde edilen ürünlerin de besi değeri zamanla ineğin seviyesine düşer. sorun hayvanın özünde değil bence; yediği şeylerin çeşitliliğinin ve besleyiciliğinin az olmasında.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Pompelmo, keçinin endüstriyel üretimin bir parçası olması kaçınılmaz. Nasıl şu anda inek siti hem pastörize hem de çiğ olarak elde edilebiliyorsa keçi için de öyle olacaktır. Benim tercihim her zaman çiğ sütten yana ama bunu elde etmek çok kolay değil. O yüzden hiç süt tüketmemektense pastörize keçi sütü tercih edilmeli diye düşünüyorum. Elbette onda da UHT'ye karşıyız.

      Sil
  2. Bu konuda haddim olmayarak bir konuya dikkat çekmek istiyorum. Sorun gerçekten de sütü veren hayvanda değil, hayvanın nasıl beslendiğinde. Bilindiği gibi otlakta beslenen hayvanlar bu yolla kalsiyum alıyorlar (tavukların yumurta kabuğu oluştırmak için ot yedikleri gibi). Ahırda beslenen hayvanların bu şansı yok ve verdikleri süt de kalsiyumdan yoksun. Keçi ahır hayvanı değil ve yaz kış dışardan beslenmeye alışkın ve doğada bulduğu her türlü şeyi yeme kapasitesine sahip. Buna diken, ağaç kabuğu v.s. dahil. Belki de keçi sütünün bu kadar değerli olması bundan kaynaklanıyordur. Ben makina mühendisiyim ve konuyla ilgili hiçbir uzmanlık iddiam yok ama düşünülmesi gereken bir konu bence.

    YanıtlaSil

Yorumunuz için teşekkür ederim

Bebek Yapım Bakım Onarım

Bebek Yapım Bakım Onarım