14 Ağustos 2012 Salı

Arzu Tutuk'un Bebek Yapım Günlüğü-Bölüm 3


Arzu Tutuk'un Bebek Yapım Günlüğü'nün 1. Bölümü burada
Arzu Tutuk'un Bebek Yapım Günlüğü'nün 2. Bölümü burada

Kasım 2011’de bebek yapmaya karar verdiğimizde bedenimle ve alışkanlıklarımla ilgili birçok değişiklik yaptım. Bazıları çok kolay oldu, bazılarında hala zorlanıyorum.  Bu dönem faydalı alışkanlıklar geliştirmek için iyi bir fırsat ama bu yaşta alışkanlıkları değiştirmek ve yenilerini edinmek bayağı zor oluyor(muş).

Hayatımda hep spor vardı, uzun zamandır yoga yapıyordum, hep sağlıklı beslendim, hiç masa başı işi yapmadım, hep açık havada çalıştım, sigara hiç içmedim, hiç bir şeye bağımlılığım yok sanıyordum, işim kolaydı yani…bunda da yanılmışım!
Peki, neler yaptım? İşte yaptıklarım ilk 10:

  1. Yavaşla/Rahatla
  2. Alışkanlıklarını değiştir
  3. Kimyasallarla ilgini kes
  4. Doktoruna git
  5. Su iç
  6. Sağlıklı Beslen
  7. Uyu
  8. Yürü
  9. Ertele, savsakla
  10. Gevşe
1. Yavaşla/Rahatla

Hep aktif-biraz da telaşlı- biri oldum. Hayatımı yürüyerek kazanıyorum: turist rehberiyim. Günde ortalama 10,000 adım yürüyordum ve çokca ayakta duruyordum.  Oldukça yorucu, stresli ve sosyal bir işim vardı.  Tur bitip, eve geldiğimde de müşterilerin yazdığı mesajları okuyor, sorularını yanıtlıyordum.Yaz geldiğinde 8 ay boyunca her gün çalışırdım, hiç molasız. Oturmaya hasrettim! Günlük ortalama mesaim 10-12 saatti. İlk bunu  değiştirdim.Şimdi çok daha az çalışıyorum. En büyük değişikliği iş yaşamında yaptım:Yavaşladım ve azalttım. Daha az tur yapıyorum. Daha az yürüyorum. Daha az anlatıyorum. Daha az çaba gösteriyorum. Daha az yoruluyorum. Daha az insanla tanışıyorum. Mesaimi epeyce azalttım. Çok iyi geldi. Ama günlük yürüyüşlerimi yapıyorum, hiç bırakmadım. Günde ortalama 5km tempolu yürüyorum. Yüzebildiğim zamanlarda bolca yüzüyorum. Ve evde kendi hafif rahatlama ve nefes egzersizlerimi yapıyorum.

Bu ay nadasa bıraktığımız için kısa bir Pilates denemesi de yapıyorum. Hoşuma gitti çünkü karın ve pelvise bolca kan ve oksijen gidiyor. Haftada iki kez pilatese gidiyorum. Yavaşlayınca hemen kilo aldım tabii:) olsun, bu da böyle bir süreç.

Korkulu, stresli film, TV programı izlemiyorum. 
Beni sinirlendirecek, üzecek gazete haberlerini okumuyorum. 
Politikayla, memleket haberleriyle ilgilenmiyorum.Daha az dedikodu yapıyorum. 
Daha az laf yetiştiriyorum. 
İnsanlarla daha az ilgileniyorum. İlgimi kendime vermeye gayret ediyorum. 

2. Alışkanlıklarını Değiştir

Kafein: Kahveyi bırakmakta zorlandım ama çok azalttım. Günde ya bir tane Türk kahvesi ya da bir tane inek sütlü Latte içiyorum.  Yani günde sadece 1 tane kahve. Sabahları kahvaltıda iki bardak şekerli siyah çay içerdim, tamamen bıraktım. Yeşil çay içiyorum bazen günde bir fincan, şekersiz. O gün kahve içmiyorum.

Çikolata yemiyorum.

Alkol: Akşam eve dönünce içtiğim soğuk bira, yemeklerde içtiğim sarap ve kışın içtiğim konyak/brendi/likör hepsini bıraktım. Burada da zorlandım. Özellikle yemeğe çıkınca içecek hiç bir şey bulamıyorum… Şarap yok, bira yok, kahve yok…ne kaldı? Ayran, yanında risotto:) İş dönüşü rahatlamak için içtiğim soğuk biranın yerini limonlu, buzlu soda aldı…aslında bu çok iyi oldu, göbek yapıyordu zaten:) Yani alkol ve kafeini aynı anda bırakmak zormuş çünkü sosyal bir tarafı da var.

Masaj/Hamam/Sauna/Kese: Hamama bayılırım! Masaja hastayım! Ama her ikisine de ara verdim çünkü sıcak hamile kalmaya çalışanlara önerilmiyor. Hamam/sauna ve kese toksinlerden kurtulmak için önemli terapiler. Cilt güzelliği ve selüliti önlemek için birebir! Ben şanslıyım çünkü turist rehberiyim ve Çemberlitaş’taki geleneksel hamama ayda bir kaç kez gidebiliyordum. Eğer semtinizde varsa, geleneksek hamama gitmenizi öneririm (hamilelik dışı hayattan bahsediyorum). Masaj da hamam sonrası sabunla çok iyi gelir. Ben bir de “tetik nokta” denen bir masaj yaptırıyordum arada sırada. Hem masajı hem de hamamı çok özlüyorum. Bırakmam zor oldu.

 3. Kimyasallarla ilgini kes

Bu da zorladı çünkü hayatımızı ele geçirmişler çoktan. Banyomdaki kozmetiğin sayısına ve çeşidine inanamadım! Vücüdumun her bölgesi için farklı bir kremim, nemlendiricim, bir-şey-yapıcım vardı. Hepsini bıraktım! Şu anda sadece Nerolinn’den (http://nerolinn.com/) aldığım doğal sabun, gül suyu ve nemlendiricimi kullanıyorum. Yani sadece 3 adet, inanılmaz bir rakam! Aynı sabunla saçımı da yıkıyorum, şampuanı da bıraktım. Biraz matlaştı ama olsun. Bir de vücudumu nemlendirmek için susam yağı kullanıyorum. Yani 4 adet ürünüm var banyoda şu anda. En büyük faydası cüzdanıma oldu tabii. Bir de seyahatlerde çok daha az yer kaplıyorlar. 

4. Doktoruna git

Jinekolog randevusu.  Doktorumu 10 senedir tanıyorum, bebek istediğime çok sevindi, zaten bir süredir, hadiliyordu! PAP Smear testinde sorun yoktu. “Bir engeliniz yok Arzu hanım, hiç endişe etmeyin, hayırlısı” dedi. Gülümseyerek ayrıldım yanından, e heralde yani, sen ne sandın beni!

Endokrinoloji randevusu. Detaylı bir çekap yaptırdım. Neyse ki temel olarak her şey yolundaydı. Doktorum şöyle dedi:¨Folik asit içmeye başla Demir takviyesi almalısın D vitamininde ciddi eksiklik var!¨ Bu beni çok düşündürdü çünkü şunu sordu: Güneşten çok mu korunuyorsunuz? Çok mu koruyucu kullanıyorsunuz?”Buna gururla evet dedim! 50’den aşağı çıkmam sokağa! “Kullanmayacaksınız” dedi!

Nee???

Yok artık!

Eee yanarım ben! Çok beyaz tenliyim ve devamlı açık havadayım…

Ne yapacağım?

Kendimce şöyle bir formül buldum: öğlen 11’e kadar koruyucu sürmüyorum, 11’den 2’ye kadar 30 koruma faktörü, 2-4 arası 15, 4’ten sonra yine sürmüyorum. Yüzümün yanmasını hiç istemediğim için devamlı şapka takıyorum ve yüzüme hep 30 koruma faktörü sürüyorum.  Kimyasal olmayan, mineral içerikli bir ürün kullanıyorum.

Ama bugün okuduğuma gore öğle saatlerinde hiç koruyucu sürmemek gerekirmiş! Bu benim için imkansız. Bu konuda daha çok bilgiye ihtiyacım var... Hipotiroid: 50mg euthyrox sentetik tiroit hormonu kullaniyordum iki senedir. TSH 4 seviyelerinde geziyordu, pek şikayetim de kalmamıştı. Acaba bıraksam mı ben bu ilacı diye düşünürken doktorum dozunu 62,50 mg’a çıkardı.

Sonuçlar:D Vitamini ve demir seviyem normale döndü.

Elevit multivitamin hala kullanıyorum.

TSH, 2 seviyelerinde geziyor. Bu, gebelik için daha istenen bir seviye imiş. Bunların dışında medikal herhangi bir şey yapmadım.

Maddelerin devamı 4. bölümde...


1 yorum:

  1. Merhaba, blog unuzu çok beğendim ve sizi "blogger anneleri" nden buldum "bi siteye katıl" butonundan takipçi olmak istiyorum. Sizi de kendi blog umda takipçi olmaya beklerim :)

    http://momsblognote.blogspot.com/

    YanıtlaSil

Yorumunuz için teşekkür ederim

Bebek Yapım Bakım Onarım

Bebek Yapım Bakım Onarım